Yandex

Яндекс – найпопулярніша в російськомовному сегменті Інтернету пошукова система. Сервіси Яндекса найбільш відвідувані і затребувані з усіх відомих на сьогоднішній день спеціалізованих сервісів. Пошуковою системою Яндекс користуються мільйони людей у всьому світі.

YandexІсторія створення пошукової системи Яндекс

Історія існування пошукової системи Яндекс бере свій початок в 1996 році. Офіційно пошуковик почав свій тернистий шлях 23 вересня 1997, однак цьому передувала  праця  безлічі фахівців і нескінченне число тестувань.

На момент запуску Яндекс був всього лише пошуковою системою і не мав такої кількості сервісів, як сьогодні. Чому пошукова система отримала таку назву, достеменно невідомо. Існує кілька версій. Одна з найбільш реалістичних – походження назви від слова «index», що в мережі  Інтернет позначає індексацію сайтів.

В кінці 90-х років створення пошукової системи з російською морфологією було стратегічним завданням для інженерів і веб-розробників. Потрібна була система, яка могла б максимально точно класифікувати результати пошуку, відповідала б постійно зростаючим вимогам і побажанням користувачів. Як ми бачимо, мета була досягнута: сьогодні пошукова система Яндекс і її сервіси користуються величезною популярністю у російськомовних користувачів.

YandexЗгідно з даними незалежних досліджень в минулому році на частку Яндекса припадало понад 60% аудиторії. Друге місце зайняла пошукова система Google, а на частку всіх інших пошукачів залишилося близько 10% користувачів.

Назва пошукача пережило кілька змін. Спочатку пошукова система мала англомовну назву Yandex, що означало «Yet Another iNDEXer».

Однак стратегія просування пошукової системи, спрямована на російськомовних користувачів, змусила її розробників поміняти спочатку першу букву на російську «Я» (вийшло «Яndex»), а потім і зовсім русифікувати назву, помінявши «Яndex» на «Яндекс». Остаточна назва пошукова система отримала в 2008 році.

Переваги та можливості

Майже за двадцять років свого існування Яндекс став найпопулярнішою пошуковою системою, випередивши в Рунеті такого гіганта, як Google. У порівнянні з американською пошуковою системою, Яндекс має низку переваг і відповідає найсуворішим вимогам пошуку російською мовою. Це просунутий пошуковик, алгоритми роботи якого регулярно оновлюються і постійно удосконалюються.

YandexОсновна перевага Яндекса – велика кількість спеціальних додатків і корисних сервісів.

В Яндексі можна:

  • Шукати необхідну інформацію і зображення.
  • Вибирати товари і послуги.
  • Порівнювати ціни і умови.
  • Уточнювати розклад руху поїздів.
  • Передбачати погоду і робити багато чого іншого.

В системі Yandex існує безліч корпоративних рішень, аж до створення власних сайтів на майданчику Народ.ру (на даний момент продано компанії Ucoz). Особливою популярністю користується сервіс Яндекс.Вебмайстер, де надаються широкі можливості для професійної роботи з власними сайтами і клієнтськими проектами.

Найпопулярніші сервіси Яндекса:
  • «Яндекс.Пошта» – поштовий сервіс, що дозволяє будь-якому користувачеві створити свій власний електронний ящик або обзавестися будь-якою їх кількістю. Поштою від Яндекса віддає перевагу більш 29 млн. користувачів в тиждень.
  • «Яндекс.Вебмайстер» – корисний для веб-майстрів і оптимізаторів сервіс, що володіє широкими функціональними можливостями, що полегшує роботу зі створення та просування інтернет-ресурсів.
  • Yandex«Яндекс.Деньги» – унікальна система електронних платежів з дружнім функціоналом і зручним інтерфейсом. Доступна для користувачів з Росії та інших країнах.
  • «Яндекс.Директ» – платний сервіс контекстної реклами, що представляє собою ефективний інструмент просування товарів і послуг в мережі Інтернет, що має прості настройки і інтуїтивно зрозумілий функціонал.
  • «Яндекс.Карти» – популярний інформаційний сервіс, за допомогою якого можна прокласти будь-який маршрут і знайти будь-який, навіть малозначущий об’єкт.
  • «Яндекс.Метрика» – найпопулярніший сервіс зі збору статистики в Рунеті, що дозволяє проводити аудит ресурсів, відстежувати поведінку користувачів на сайті, його відвідуваність і інші події, важливі для успішного просування.
  • «Яндекс.Діск» – хмарний сервіс, що дозволяє зберігати необмежений обсяг даних на віддаленому сервері і передавати їх будь-якому користувачеві.

В даний час пошукова система Яндекс доступна українською, російською, білоруською, казахською, татарською, англійською, французькою та німецькою мовами. Пошук даних здійснюється за морфологічними і деякими іншими ознаками пошукових слів і фраз.

Робота системи постійно вдосконалюється, пред’являються все більш високі вимоги до якості сайтів, що позбавляє Інтернет від низькосортних неінформативних сайтів та іншого веб-сміття.

Засновниками Яндекса є І. В. Сегалович і А. Ю. Волож. Спочатку це був скромний проект, який сьогодні виріс у велику корпорацію з офісами в різних містах Росії, ближнього і далекого зарубіжжя, з тисячами співробітників і далекосяжними планами.

Для тих інтернет-агентств, які займаються просуванням сайтів в російськомовному сегменті мережі, найкращим показником якісної роботи є досягнення лідируючих позицій в пошуковій видачі Яндекс.

YandexПошукова система Яндекс налаштована таким чином, що швидке просування сайтів в ній неможливо.

Особливий вплив на показники просування надають ключові запити. Якщо ці запити відрізняються низькою конкурентностью, гарного результату можна буде досягти швидше, якщо в сегменті, з яким працює веб-майстер, велика конкуренція, розкрутити сайт буде набагато важче. Не слід забувати, що кожен сайт – унікальний проект, який має масу особливостей і індивідуальні терміни просування сайту в ТОП Яндекса.

Просування сайту швидко пройти не зможе, особливо, якщо це молодий домен (наша стаття про просування молодих сайтів і кейс).

В такому випадку середній термін просування сайту в Яндексі, становитиме близько 9-12 місяців. На часовий показник терміну просування впливає конкурентність ключових запитів.