Останнім часом до нас все більше приходить клієнтів з завданнями по створенню корпоративного сайту, тому цей напрямок стало нашої своєрідною спеціалізацією. Ми розробили вже достатню кількість іміджевих корпоративних сайтів і володіємо чималим досвідом в цій сфері.

Тому хочемо зібрати всю корисну інформацію по цій темі, накопичений нами досвід за роки роботи і розповісти про особливості їх створення.

Що таке корпоративний сайт і чим він відрізняється від інших веб-сервісів

Корпоративний сайт — це багатосторінковий сайт, на якому представлена максимально докладна інформація про компанію: її історія, структура, співробітники, новини, послуги, продукція, ціни і т. ін. Також, в залежності від сфери діяльності компанії, на сайті можуть бути й інші розділи: форум (у 2020 році — застарілий формат), блог, форми для зворотного зв’язку.

Слід відрізняти корпоративний сайт від інших веб-сервісів, тому що у нього є ряд унікальних рис. Найчастіше корпоративний сайт плутають з сайтом-візиткою і з інтернет-магазином. Давайте коротко розглянемо різницю між ними.

Відмінності від сайту-візитки

Сайт-візитка може бути односторінковим лендінгом або таким же багатосторінковим сайтом, як і корпоративний. У першому випадку розрізнити ці два типи легко, так як лендінг-візитка складається з однієї сторінки.

Але якщо візитка теж складається з декількох сторінок, то тут відмінності з корпоративним сайтом вже не так очевидні. Давайте їх розглянемо.

Сайт-візитка, навіть багатосторінковий, відрізняється простою структурою. В цілому, “простота” — ключова його характеристика. Тут простий дизайн, обмежений функціонал. На такому сайті представлена тільки сама базова інформація про компанії: сфера діяльності, контакти, переваги продукції. Його рідко оновлюють і просувають за допомогою SEO і контекстної реклами — адже це дійсно просто онлайн-візитка, яка орієнтована на тих користувачів, які шукають конкретно вашу компанію.

А ось корпоративний портал — вже більш складний ресурс компанії. Тут може бути розгалужена структура сторінок з багаторазовою вкладеністю. Наприклад, є розділ “Послуги”, в ньому є підрозділ “Стандартні”, а в ньому — вже описи окремих послуг. І для кожного елемента створюється окрема сторінка.

Також при створенні корпоративного сайту Тернопіль більше уваги приділяють дизайну і функціоналу, так як його мета — не просто дати коротку інформацію про компанію, але і справити позитивне враження на потенційних клієнтів і партнерів.

Ще одна відмітна властивість корпоративного порталу — великий обсяг медіаданих. Тут зазвичай викладають багато фотографій, відео, документів, статей, презентацій і т. ін. На звичайних візитках всього цього немає.

Відмінності від інтернет-магазину

Якщо при створенні корпоративного сайту в нього додали докладний каталог товарів, то він стане схожий на інтернет-магазин. Проте тут все одно залишаться деякі суттєві відмінності.

У корпоративних порталах каталог — це просто вітрина товарів. Рідко буває, що на них реалізована функція покупки. Але навіть якщо її і додають, все одно вона багато в чому відрізняється від інтернет-магазину. Так, при оформленні на корпоративному сайті покупець заповнює просто форму, а потім це замовлення обробляють вже менеджери.

В інтернет-магазині ж цей процес набагато більш автоматизований: замовлення відразу надходять в єдину базу, покупець може оплатити їх онлайн, і весь процес оформлення проходить практично без участі менеджерів. Також інтернет-магазин дозволяє робити ціни більш гнучкими: змінювати їх для різних покупців (постійних і нових), автоматично конвертувати в потрібну валюту, задавати знижки і подарунки.

Тому ми радимо своїм клієнтам розміщувати на корпоративному сайті тільки каталог продукції і прайс. Якщо такого функціоналу їм недостатньо, краще створювати відразу інтернет-магазин.

Завдання корпоративного сайту

А тепер давайте розберемо, які компанії і навіщо замовляють створення корпоративного сайту. Зазвичай це середні і великі компанії, яким недостатньо простого лендінга, щоб докладно розповісти про свою діяльність.

Помилкою буде замовляти корпоративний портал, просто “щоб було”. Він поряд з іншими бізнес-інструментами повинен виконувати конкретні завдання та приносити користь компанії. Яку ж користь він може принести?

  1. Підтримання іміджу. Якісний корпоративний сайт з приємним дизайном, зручним функціоналом і зрозумілою структурою дає зрозуміти користувачам, що компанія надійна, піклується про свій образ і готова витрачати ресурси на створення порталу для своїх потенційних клієнтів. Отже, це не шахраї і не аферисти.
  2. Вичерпна інформація для клієнтів і партнерів. Корпоративний сайт дозволяє задовольнити питання потенційних клієнтів про компанію і дає їм інформацію, потрібну для прийняття рішення про співпрацю. Наприклад, ви шукайте компанію, яка робить меблі на замовлення, конкретно — обідні столи. Вам важливо дізнатися ціни на її послуги, можливість доставки, її місце розташування та приклади конкретних робіт. Якщо корпоративний портал меблевої компанії зроблено правильно, то ви знайдете на ньому всю потрібну інформацію, яка допоможе вам прийняти рішення — звертатися туди чи ні. Це економить час як клієнтам, так і менеджерам компанії.
  3. Комунікація з клієнтами. Також корпоративний портал може бути інструментом спілкування з вашими покупцями. Служба підтримки, відгуки про товари, онлайн-консультації, форми для заявок — все це допоможе налагодити контакт з клієнтами та підвищити їх лояльність.

Особливості створення корпоративного сайту

Ми не будемо тут розписувати загальні рекомендації по створенню сайтів Тернопіль, які будуть однакові і для лендінгів, і для “візиток”,і  для інтернет-магазинів. І так зрозуміло, що будь-який веб-сервіс повинен працювати швидко, мати приємний дизайн, відображатися на всіх пристроях і бути зручним для користувачів.

Тому давайте зосередимося лише на тих аспектах, які ставляться до створення саме корпоративних сайтів. Їх не так вже й багато, але вони, безумовно, є.

  1. Заділ на SEO. Корпоративний сайт можна і потрібно просувати в пошукових системах, і тут не обійтися без SEO. Всю структуру слід робити, враховуючи популярні запити конкретної ніші. Якщо дозволяє бюджет проекту і час — бажано створювати всередині розділів посадочні сторінки під конкретні запити-послуги та оптимізувати їх за допомогою текстів.
  2. Зручна адмінка. Корпоративний сайт передбачає розміщення великої кількості контенту: десятків сторінок з текстами, новинами, фотографіями, відео, документами. Важливо, щоб додавати весь цей вміст було просто і зручно, інакше на це піде дуже багато часу. До того ж, інформацію слід регулярно оновлювати — і тут зручна адмінка теж буде як не можна до речі.
  3. Єдиний дизайн. В умовах, коли на сайті є десятки сторінок, розробникам і верстальникам, легко заплутатися в плані дизайну. З-за цього можливі випадки, коли одні і ті ж елементи на різних сторінках виглядають по-різному. Цього слід уникати, всі сторінки повинні бути в єдиному стилі і оформленні.
  4. Додаткові функції. На корпоративному сайті бажано реалізувати ряд корисних функцій, які спростять вашим користувачам його використання: пошук, динамічне меню, зручні форми для заявок і зворотного зв’язку.

Помилки при розробці корпоративного сайту

Нерідко до нас звертаються клієнти з уже готовим сайтом, який їм зробили інші студії, але який не виконує поставлені перед ним завдання і не наводить нових клієнтів. У такому випадку нам доводиться переробляти деякі помилки, і про найпоширеніші з них хотілося б розповісти.

Занадто складна структура. Навіть якщо на порталі викладено під сотню сторінок, всі вони повинні бути чітко і логічно структуровані. У кожної сторінки повинна бути своя категорія, а у всього сайту – зрозуміла ієрархія розділів. Умовно кажучи, коли сторінка конкретного товару знаходиться не в розділі “Каталог”, а в розділі “Про компанію” – це неправильно.

Немає можливостей зворотного зв’язку. Нерідкі випадки, коли на корпоративному сайті розробники забувають додати зручну форму контактного зв’язку. Через це бізнес ризикує втратити частину зацікавлених клієнтів, які просто полінується заходити в “Контакти”, шукати email компанії і писати туди окремо.

Відсутність адаптивності. На щастя, цю помилку допускають все рідше, але до сих пір іноді зустрічаються випадки, коли сайт некоректно відображається на мобільних пристроях або в непопулярних браузерах.