Наявність власного сайту – одна з основних вимог для ефективного, успішно працюючого бізнесу. Статистика однозначно свідчить на користь зростання числа покупок різних товарів і замовлень послуг через інтернет. Беручи це під увагу, більшість комерційних компаній вже усвідомлюють необхідність наявності власного сайту. Втім, одного тільки факту наявності інтернет ресурсу ще недостатньо, щоб розраховувати на його ефективність, рентабельність і очікувану для бізнесу користь.

Одним з основоположних критеріїв сучасної онлайн комерції є велика конкуренція, яка з часом тільки збільшується. На сьогоднішній день, практично кожна ніша в Мережі представлена величезною кількістю інтернет-сайтів, тому необхідно докладати зусилля, щоб ваш ресурс був максимально ефективним. Що ж відрізняє хороший сайт від середнього чи поганого? Ключовими критеріями ефективного сайту є наступні:

  • Ресурс привабливий з точки зору пошукових систем.
  • Кожен користувач має можливість легко знайти необхідну для нього інформацію.
  • Клієнти спонукаються до здійснення цільової дії.

Може здатися, що вищеописані фактори цілком очевидні і природні, і до них прагнуть всі власники і більшість розробників інтернет майданчиків. Тим не менш, факти говорять про те, що величезна кількість людей допускають одні і ті ж помилки при створенні сайту, які негативно відбиваються на ефективності ресурсу. В рамках даної статті ми звернемо увагу на типові помилки, які допускаються під час розробки та створення сайтів Луцьк, а також поговоримо про те, як їх уникнути.

Що врахувати перед розробкою сайту

Основа хорошого сайту і успішного просування закладається задовго до того, як розробник візьметься за справу. Саме на етапі побудови стратегії, слід бути гранично уважним; це відіб’ється на всій подальшій роботі не тільки сайту, але і компанії в цілому. Вже з самого початку досить часто люди допускають певні помилки, які згодом обходяться дуже дорого. Звернемо увагу на деякі з найбільш поширених.

Помилка 1: несвоєчасно розроблена стратегія. Іноді можна зустріти підхід: у всіх вже є сайт, тому він потрібен і нам. А ось, що з ним робити розберемося пізніше. При такому ставленні до роботи, помилок і зайвих витрат просто не уникнути. Ще до того, як фахівець приступить до розробки, необхідно чітко окреслити цілі, які потрібно досягти і визначити найбільш оптимальні шляхи їх реалізації.

Помилка 2: ігнорування цільової аудиторії. Деякі власники компаній та приватні підприємці випускають з уваги необхідність чіткого визначення ЦА для свого сайту. Як наслідок, отриманий функціонал сайту, його дизайн і контент не резонують з потенційними клієнтами, тому ресурс не може досягти поставлених перед ним завдань.

Помилка 3: не проводиться аналіз конкурентів. Іноді можна зустріти помилкову думку, що для якісного сайту абсолютно необов’язково аналізувати конкурентів – досить просто зробити все по вищому класу. Як ставитися до такого підходу? Недарма народна мудрість говорить, що мудра людина буде вчитися на помилках інших. Кожна ніша сайтів в інтернеті має свої певні нюанси, а також рішення, які добре працюють саме на цю цільову аудиторію. Тому приділивши уваги аналізу конкурентів з ТОПа, можна дійсно багато чого почерпнути. При подібному аналізі, звертайте увагу на успішні рішення і зауважуйте для себе моменти, які варто було б поліпшити.

Помилка 4: економія на чолі кута. При підготовці до створення сайту, варто дивитися не тільки на сьогоднішні витрати, але бути далекоглядним і постаратися побачити, до чого приведуть ті чи інші рішення. Якщо ви заощадите на створення, юзабіліті або дизайні; це згодом дуже негативно відбитися на роботі сайту і на те, наскільки він буде привабливим для користувачів – отже, заощадивши на розробці, ви обмежуєте себе в нових клієнтів і прибутку, яку вони принесуть.

Помилка 5: початок розробки, коли ще не зібрані ключові запити. Існує велика помилка, що ключові запити необхідні виключно для підготовки контенту. Насправді, завдяки максимально повному семантичному ядру, буде простіше визначитися з оптимальною структурою сайту. Так, саме ключові запити стануть надійним орієнтиром під час вирішення питань, яку структуру сайту створювати, які категорії, підкатегорії і розділи варто продумати і реалізувати.

Основні помилки при розробці сайту

На етапі розробки сайту досить часто фахівці допускають серйозні помилки, які згодом істотно відбиваються на працездатності і ефективності сайту. Природно, що замовники мають право очікувати від програміста компетентності та високої кваліфікації, які стануть запорукою якісної роботи з бездоганним результатом. Тим не менш, необхідно самостійно перевіряти роботи і засвідчуватися в тому, що ваш сайт буде відповідати сучасним вимогам і тенденціям. До основних помилок, типовим на етапі розробки, можна віднести наступні:

Помилка 6: відсутність кросбраузерності.

Помилка 7: відсутність адаптивної верстки сайту.

Помилка 8: низька швидкість роботи.

Помилка 9: незручна навігація.

Помилка 10: неунікальний контент.

Кросбраузерність: не втрачайте своїх відвідувачів

Деякі люди на етапі створення сайту Луцьк допускають серйозну помилку, яка в майбутньому неминуче негативно позначиться на роботі ресурсу: вони не звертають увагу на питання кросбраузерності. Що таке кросбраузерність і навіщо вона потрібна? Під кросбраузерністю мається на увазі можливість сайту правильно відображатися в різних браузерах. Це критично важливий момент, так як власник ресурсу не може знати, з яких користувачі браузерів будуть заходити на сайт – важливо зробити ресурс адаптованим під різні браузери. Як цього досягти? Важливо врахувати два моменти:

  1. У ТЗ для програміста обов’язково вкажіть вимогу, щоб сайт був кросбраузерним.
  2. При прийомі роботи, проведіть тест, чи правильно сторінки відкриваються і відображаються в різних браузерах.

Адаптивна верстка: вимога сучасності

Однією з основних особливостей останніх років в інтернет середовищі є збільшення числа користувачів, які заходять на сайт не з комп’ютера/ноутбука, а з мобільних пристроїв. Разом з тим, кількість користувачів комп’ютерів як і раніше досить велика. Беручи це до уваги, при розробці сайту, необхідно уникнути тієї помилки, що ресурс буде адаптований під певні пристрої (комп’ютери або мобільні пристрої); необхідно, щоб програмісти використовували адаптивну верстку сайту. Як і у випадку з кросбраузерністю, тут необхідно зробити два важливих кроки:

  1. При розробці сайту, поставте вимогу, щоб його верстка була адаптивною.
  2. При прийомі роботи, зайдіть і потестуйте сайт з різних пристроїв – переконайтеся, що шрифт добре видно і всі функції правильно відображаються

Робота над збільшенням швидкості заслуговує серйозного ставлення

Зручність використання сайту багато в чому визначається швидкістю його роботи. Грубою помилкою є ігнорування цього чинника. Низька швидкість роботи негативно відбивається на поведінкових факторах, до того ж, сучасні пошукові системи володіють інструментами, з допомогою яких можуть аналізувати швидкість завантаження сайту та ті, які мають погані показники – просто ігнорувати при видачі.

 

Який показник швидкості сайту вважається хорошим? Однозначної відповіді або параметра в цьому питанні не існує. Щоб досягти хороших результатів, рекомендується зробити наступне:

  • При аналізі конкурентів, заміряйте швидкість роботи сайтів це стане орієнтиром, до якого прагне.
  • Покращення показників швидкості – безперервний процес, до якого варто прагнути завжди. Абсолютно на кожному сайті можна щось покращувати, щоб поліпшити швидкість роботи: цим не слід нехтувати.

Зручність навігації: турбота про відвідувачів

Ще однією грубою помилкою сайтів є незручна навігація. Якщо для відвідувача буде проблематично перейти в потрібний йому розділ або скористатися на сайті певною функцією – з великою часткою ймовірності, він просто покине ресурс і піде до конкурентів. Щоб сайт мав хорошу навігацію, подивіться на нього очима користувача і постарайтеся визначити, що можна поліпшити. Особливу увагу в цьому питанні слід приділяти:

  • Хлібним крихтам.
  • Пунктами меню для переходу в розділи, категорії та підкатегорії.
  • Функції пошуку по сайту.

Неунікальний контент сайту приречення на невдачу

Контент один з ключових факторів, від яких залежить успіх кожного сайту. Під контентом розуміються всі матеріали, які будуть розміщуватися на ресурсі: текст, фото і відео. Звичайно, ваш контент повинен відповідати очікуванням користувачів, бути для них цікавим і надавати дійсно корисну інформацію. Але якщо просто скопіювати вміст на сторінку з іншого джерела в інтернеті і відкрити дану сторінку для індексації, у кращому випадку – сайт втратить свої позиції в пошуковій видачі, а в гіршому – може потрапити під фільтр пошукових систем.

Основні технічні помилки

На роботу сайту сильний вплив робить те, наскільки якісно він виконаний з точки зору технічної частини. Звернемо увагу на поширені технічні помилки сайту і те, як їх уникнути:

  • Помилка 11: технічні дублікати на сайті, при яких можуть дублюватися сторінки повністю або частково. Подібні дублікати дуже негативно впливають на ранжування сайту, їх необхідно виявляти і виправляти. Існує чимало способів знайти технічні дублікати сторінок, з цією метою можна використовувати: Google Search Console, Яндекс.Вебмайстер або виконати парсинг з допомогою спеціалізованих сервісів, таких як Screaming Frog.
  • Помилка 12: відсутність або неправильне налаштування ЧПУ. Аналіз різних сайтів свідчить, що ЧПУ робить сильний вплив на ранжування і поведінкові фактори. Беручи це під увагу, обов’язково переконайтеся, що на кожній сторінці формується людині зрозумілий УРЛ і це робиться правильно. На більшості CMS передбачені функції, з допомогою яких можна прописувати правила формування ЧПУ.
  • Помилка 13: індексація сміттєвих сторінок. У кожному сайті існують сторінки, які генеруються автоматично для швидкої і коректної роботи сайту. До числа подібних сторінок відноситься кошик тощо. Обов’язково перевірте, щоб подібні технічні сторінки були закриті від індексації так як це негативно позначилося на ранжуванні сайту.
  • Помилка 14: відсутність склеювання дзеркал сайту www, http, https. При створенні сайту, він має згадані дзеркала, якщо їх не склеїти і не вказати основне – пошуковик це зробить автоматично. Його вибір може бути далеко не самим вірним.

  • Помилка 15: неправильно налаштована сторінка з помилкою 404. 404 помилка означає, що людина в межах сайту ввела адресу неіснуючої сторінки – це може бути через помилки користувача або з-за того, що певна сторінка перестала існувати. Те, як налаштована сторінка помилки 404, впливає залишиться людина на сайті або покине його. Є два досить ефективних варіанти: зробити редирект на головну сторінку сайту, або ж на сторінці 404-й помилки розмістити головне меню, з якого користувач зможе перейти в потрібний розділ.

Варто визнати, що сфера технічної частини сайту надзвичайно велика і глибока – в рамках однієї статті просто неможливо повною мірою висвітлити весь спектр можливих помилок і способи їх рішень. Щоб уникнути труднощів і бути максимально впевненому в якості власного сайту, варто уважно ставитися до вибору використовуваної CMS. Багато людей і компаній вже успішно використовують ОкауСМЅ, яка розроблена з урахуванням останніх вимог у сфері створення сайтів і дозволяє спочатку запобігти багато технічних помилок. Крім того, ОкауСМЅ володіє необхідними інструментами, що дозволяють якісно налаштувати сайт у відповідності з вимогами власників.

Помилки дизайну

Недарма кажуть, що зустрічають по одягу: це твердження повною мірою можна віднести і до сайтів. Зовнішній вид ресурсу здатний чинити вирішальний вплив на те, яке враження сайт викличе у відвідувачів, чи спонукає він їх здійснити цільову дію або навпаки насторожить, так що людина схоче швидко покинути сайт. Звернемо увагу на деякі основні помилки дизайну сайту і розглянемо поради, що допомагають їх уникнути.

  • Помилка 16: невдалий вибір кольору. Якщо колірна гамма напружує, ріже око або не відповідає спрямованості сайту такий ресурс не викличе довіри у користувачів. Щоб правильно підібрати кольори, що використовуються, варто взяти до уваги: які товари пропонуються на сайті і яка ЦА. Наприклад, ресурс з продажу квітів повинен бути яскравим і радісним, а от інтернет-магазин, що спеціалізується на продажі автозапчастин навпаки, краще зробити в стриманих тонах.

  • Помилка 17: погано читається текст. Якщо текст на сайті незручний для читання – це не тільки перешкоджає відвідувачам сприймати інформацію, але і викликає в них недовіру до сайту. Переконайтеся, що все – і тексти, і пункти меню сайту легко і зручно читаються.
  • Помилка 18: використання різних стилів та шрифтів. Якщо на сайті використовуються різні стилі і шрифти в контенті – це тільки відволікає увагу відвідувачів. Звичайно, зовнішній вигляд написів у пунктах меню і статей на сайті можуть відрізнятися, але вони обов’язково повинні гармонійно поєднуватися між собою.
  • Помилка 19: погано оформлені тексти. Деякі для себе вирішили, що текст статей на сайті потрібен лише для пошукових систем, тому його необов’язково оформляти. Насправді ж, якість оформлення тексту сильно впливає на поведінкові фактори. До того ж, все в більшій мірі, при ранжуванні, пошукові системи здатні оцінювати якість оформлення текстів, що все більше впливає на пошукову видачу.
  • Помилка 20: наявність на сторінці сайту великої кількості елементів. Що може спонукати людей розміщувати на сайті багато елементів? Це може бути прагнення донести до відвідувачів максимум інформації. Однак, варто пам’ятати: чим більше елементів на сторінці, тим складніше відвідувачам зосередитися і сконцентруватися на головному. Замість безлічі банерів, миготливих елементів, що змінюються, картинок тощо, краще розмістити на сторінці трохи, добре продуманих елементів – вони будуть працювати набагато ефективніше.

Ми розглянули 20 помилок, які багато людей допускають при створенні сайтів Луцьк. Якщо ви приймете їх до уваги і постараєтеся уникнути, ваш сайт буде максимально ефективним.