Для кожної компанії, яка успішно працює і дорожить своїм статусом на ринку, створення сайту сьогодні розглядається з точки зору гострої необхідності, а не, як раніше, предметом розкоші.
З розвитком Інтернету та все більшим його використанням на підприємствах і вдома, компанії розуміють, що сайт може служити корпоративною візитною карткою, може рекламувати товари і послуги, а може навіть і продавати їх.
Також помітно збільшилася кількість web-компаній, які пропонують розробку і створення сайтів Чернігів, допомагають в подальшому їхньому просуванню в пошукових системах. З одного боку добре, що є вибір в компаніях-розробниках і можна максимально «гнучко» вкластися в бюджет майбутнього ресурсу. Але, є і зворотна сторона медалі, коли красиво розповідають, дешево беруть за роботу, а при цьому Ви отримуєте неякісний продукт з обмеженими можливостями і однаковим для всіх, в тому числі і Ваших конкурентів, дизайном.
Поставтеся серйозно до вибору web-студії, звертайте увагу на термін існування компанії, її портфоліо, гарантії щодо виконання робіт і терміни створення сайту, відгуки клієнтів.
Створення сайту – справа рук просунутого користувача Інтернет, створення якісного сайту Чернігів – робота для професійної команди дизайнерів і програмістів.
Етапи розробки сайту
Далі мова піде про процес створення сайту. Спробуємо розбити усе за етапами і відзначити нюанси, які зазвичай викликають труднощі та запитання. Наперед зазначу, що все нижчевикладене є суб’єктивним досвідом автора цієї статті. На практиці Ви можете зіткнутися з різними схемами роботи. Отже, приступимо:
Перший етап. Підготовка до роботи. Зв’язавшись з розробником, Ви можете запропонувати йому заздалегідь підготовлене технічне завдання (ТЗ) або скласти його за шаблоном розробника. Таким чином, можна працювати віддалено, спілкуючись по e-mail, skype і телефоном. У своїй практиці ми воліємо здійснювати переговорний процес при особистій зустрічі. У цьому випадку ТЗ також може бути складено. Особистий контакт дозволяє вдвічі скоротити час на етапі підготовки. При відсутності ТЗ перед зустріччю з розробником Ви можете в загальних рисах оцінити функціональність сайту і підібрати кілька прикладів. В першу чергу зверніть увагу на сайти партнерів і конкурентів. Далі слід підготувати елементи фірмового стилю Вашої компанії. А саме: логотип, фірмові кольори і т. ін. при цьому Бажано надати вихідні дані в дизайнерських форматах (як правило, це або Corel, Illustrator). Якщо логотип відсутній, можна заздалегідь подумати, щоб Ви хотіли на ньому зобразити. Якщо з цим виникнуть складнощі, можна буде вирішити це питання під час особистої зустрічі з розробником сайту.
У своїй практиці починається зустріч з обговорення загальної маркетингової концепції, завдань і функціональності сайту. Так як саме вона в основному визначає вартість роботи. Під функціональністю в даному випадку розуміються програмні модулі, які будуть працювати на сайті. Сюди відноситься буквально все: структура каталогу, різні фотогалереї, кошик, відгуки, форми, реєстрація і таке інше. Кожен проект за типом, наприклад, сайт-візитку або інтернет-магазин мають набір стандартних модулів (функцій), а також можливість додати додаткові. Спираючись на реальні наочні приклади, процес визначення функціональності сайту спрощується при особистій зустрічі.
Далі йде визначення вимог і побажань до макету дизайну майбутнього сайту. Тут знову-таки варто згадати про загальну концепцію сайту, його основну ідею і “фішку”. І тут починається виключно творчий процес. Представити фінальний вигляд макета дизайну на першій зустрічі досить складно. Це пов’язано з тим, що перед початком виконання дизайну йде підбір текстур, елементів та їх узгодження. На цьому під час зустрічі наше завдання – якомога повніше й точніше зафіксувати наші ідеї і Ваші побажання для подальшого їх опрацювання.
Останнім питанням, яке необхідно вирішити на першій зустрічі, є вибір доменного імені для майбутнього сайту і реєстрація хостингу. Настійно рекомендується максимально узгодити доменне ім’я з назвою компанії. Також буде непогано, якщо домен буде містити асоціацію з Вашим видом діяльності. Наприклад: “webdoors.com.ua”. Потрібний Вам домен може бути зайнятий. Особливо це актуально для популярних доменних зон “com, com.ua” і т. ін. В цих випадках можна використовувати дефіс, змінювати слова місцями, використовувати транслітерацію. Решта – суто технічний нюанс, і від Вас він зажадає тільки щорічну оплату відповідних послуг. Робота по реєстрації домену та хостингу, завантаження і налаштування сайту по ідеї повинна бути виконана розробником. Детальніше про замовлення хостингу і домену Ви зможете прочитати у відповідному розділі на цьому сайті. Далі починається процес, який потребує Вашої участі в меншій мірі. Власне процес виготовлення сайту.
Другий етап. Виконання макету дизайну. Зазвичай спочатку виконується макет дизайну. Іноді узгодження макета викликає найбільші складнощі у всьому процесі створення сайту, так як у замовника може бути одне подання, а у розробника зовсім інше. Саме тому слід приділити достатньо часу на обговорення макету при зустрічі.
Третій етап. Верстка макету. Після прийняття замовником починається верстка макету. Не вдаючись у подробиці, макет дизайну розділяється на частини, які взаємопов’язані стильовими правилами і структурою веб-документу. Саме тому після верстки буває складно внести критичні зміни в дизайн сайту. Тому у своїй практиці ми всіляко акцентуємо увагу клієнта на важливості і відповідальності при прийнятті макету, що дозволяє надалі заощадити час і працювати продуктивніше.
Четвертий етап. Програмування, наповнення, тестування. Після порізки та верстки йде етап програмування. По суті це і є основний етап, на якому створюється відповідна функціональність сайту. Після цього сайт тестується і наповнюється певним обсягом контенту. На цьому варто зупинитися докладніше. В принципі завданням розробника є тільки виготовлення програмного продукту – носія інформації. Далі робота по підготовці контенту і наповнення проводиться замовником через панель управління. Але при запуску сайту, замовник часто бажає бачити структуру каталогу і хоча б кілька готових розділів з його товаром або послугами. Тому у своїй практиці ми здійснюємо «попереднє наповнення», в рамках якого нами заповнюється обумовлена кількість сторінок і створюється структура каталогу. Ця послуга входить у базову вартість проекту. В якості додаткової послуги сайт може бути заповнений повністю. При цьому підготовка контенту, фотоматеріалів і т. ін. є завданням замовника. Варто також зазначити вимоги до якості контенту, хоча ця тема вже відноситься до просування. Так от, пошукові системи на сьогоднішній день мають просунуті алгоритми оцінки тексту на сайтах. Вони легко виявляють плагіат і тексти з великою кількістю ключових слів, які, по суті, не мають цінності для відвідувачів. Використання такого вмісту не принесе Вам, як власникові ресурсу, рівно ніякої користі в плані просування. Тексти на сайті повинні бути унікальними або максимально переробленими.
Також зазначимо, що підготовка контенту, як правило, займає у замовника значно більше часу, ніж йде створення сайту. Тому радимо підійти до цього відповідально і заздалегідь. Коли попереднє наповнення і тестування проведені, сайт готовий для вивантаження в мережу, після чого проводиться додаткове тестування вже на хостингу. На цьому етапі замовник може оцінити роботу зі свого ПК в офісі або вдома. Далі починається етап здачі проекту.
П’ятий етап. Здача проекту, самостійне тестування. В принципі управління сайтом не повинно викликати у Вас ускладнень, при наявності досвіду роботи з ПК та інтернетом. Також не зайвим буде досвід роботи з веб-інтерфейсами соціальних мереж. Однак завжди існують нюанси, про які варто розповісти замовнику, щоб зекономити його час на освоєння системи. Сюди відноситься в першу чергу досвід роботи з конкретним інтерфейсом і відповіді на питання: “Як виконати ту чи іншу задачу краще, красивіше, швидше?” Тому в своїй роботі ми практикуємо фінальний інструктаж з панелі управління сайтом, враховуючи рівень підготовки замовника або його представника. На цій зустрічі бажано присутність всіх осіб, які в подальшому будуть працювати з сайтом. Ця практика довела, що витративши декілька годин на інструктаж, клієнт надалі економить набагато більше часу на освоєння системи. Якщо у Вашого розробника відсутня така послуга, настійно рекомендуємо попросити про її надання в порядку винятку, навіть якщо Ваш сайт розроблений на популярному движку, за яким багато інформації в мережі. Нюанси є завжди.
Після здачі проекту ми пропонуємо своїм клієнтам здійснити самостійне тестування. Його мета – виявити дрібні неточності і недоліки, про які розробник міг не знати в силу специфіки сфери діяльності замовника. Це називається тестовий період. Безумовно, всі моменти виявлені виправляються замовником у найкоротші терміни.На цьому процес створення сайту можна вважати завершеним.
Далі починається робота по наповненню і просуванню. Тут основним нюансом є те, що фахівці з просування не працюють з порожніми і напівпорожніми сайтами. Як вже зазначалося вище, пошукові системи цікавить контент. А це в основному текст. Тому, перш ніж звертатися до SEO-фахівців слід максимально наповнити сайт товаром, послугами та супутніми текстами.
Сподіваємося, що ця інформація буде корисною і допоможе Вам скласти хоча б загальне уявлення про процес створення сайту. Ще раз зазначимо, що на практиці можна зустріти різні схеми роботи зі своєю специфікою. Якщо планується великий проект, над яким працюватиме ціла команда фахівців, підготовчий і тестувальний етапи можуть містити десятки ітерацій переговорів, листування та зустрічей. Головне при цьому чітко уявляти кінцевий результат і постаратися досягти його найбільш ефективним способом. А нам залишається тільки побажати Вам удачі і успішних проектів. Якщо буде потрібно створення сайту в Чернігові – звертайтеся!