Коли перед власником бізнесу встає необхідність розробки інтернет-магазину Житомир, з’являється маса питань. Яку вибрати CMS для створення, в якій студії замовити і скільки все це буде коштувати.
На просторах інтернету часто можна зустріти різні рекомендації та поради на цю тему. Якщо ж спілкуватися безпосередньо з розробниками, то кожен буде віддавати перевагу тому способу розробки, з якими він звик працювати.
Вартість розробки інтернет-магазину може коливатися в дуже великих межах, часто це залежить не від якості та обсягу виконуваних робіт, а від іміджу та цінової політики веб-студії.
На що варто звертати увагу при розробці інтернет-магазину і як це впливає на вартість?
Вибір варіанту розробки прямо залежить від завдань, які стоять перед власником бізнесу. Також, коли сайт розробляється вперше, вкрай складно відразу визначити необхідний пакет функціоналу та інструментів. А повне розуміння може прийти вже через деякий час, після запуску магазину.
Часто власники бізнесу орієнтуються на великі популярні інтернет-магазини, і, напевно, частий запит до веб-студії, це хочу, щоб у мене був сайт схожий на «відомий і розкручений інтернет-магазин». І кожний має на увазі під цим своє. Комусь подобається дизайн, комусь подача інформації, доступність різних знижок, комплектів, подарунків, комусь просто імпонує популярний ресурс і його продажі. Але в 90% випадків подібний функціонал не потрібен починаючому інтернет-магазину, так як він не надає і половини сервісів, які є у «розкрученого магазину». А вартість розробки всіх фішок, які є на таких сайтах, може бути дуже високою. Також не варто забувати, що успіх популярних магазинів багато в чому зобов’язаний рекламі і постійним маркетинговим заходам, які проводяться вже не один рік.
Етапи створення інтернет-магазину
Розглянемо базові складові інтернет-магазину, з яких складається його вартість і на які обов’язково потрібно звернути увагу, починаючи розробку:
- Розробка прототипу і дизайну. Якщо все робити за правилами, то спочатку вивчаються сайти конкурентів, цільова аудиторія і з участю маркетолога складається прототип сайту. Розташування блоків робиться таким чином, щоб максимально зацікавити покупця і утримати його увагу. Далі малюється дизайн або візуалізація того, як саме має виглядати ваш сайт. Розробляється окремим фахівцем, дизайнером. Враховує всі побажання замовника. Тут враховуються ваш стиль і колірні рішення. На даному етапі створюється зовнішній вигляд сайту трьох основних форматів: десктоп, планшет і мобільні девайси. Тобто на виході, ви отримуєте детальні макети всіх сторінок сайту в трьох дозволах.
- Верстка – перенесення макетів намальованого дизайну на сайт. Іншими словами, оформлення зовнішнього вигляду сайту, перенесення з макету колірних рішень, створення інтерактивних елементів і т. ін. Досить трудомістка робота, що вимагає великої уваги до дрібниць. Також у верстку входить завдання по створенню адаптивності під різні пристрої.
- Програмна частина – це функціонал, який дозволяє сайту правильно працювати. Оформляти замовлення, застосовувати знижки, порівнювати і додавати в обране товари, можливість здійснити оплату онлайн і багато іншого.
- Далі для запуску інтернет-магазину вам знадобиться хостинг і домен. Хостинг – це сервер, де будуть лежати всі файли вашого сайту. Домен – ім’я сайту, які ви вводите в браузері, його можна вибрати і купити в спеціальних сервісах, або разом з хостингом.
- Встановлення й налаштування сайту на хостингу – перенесення сайту на місце постійного знаходження. Звичайно процес розробки ведеться на серверах веб-студії і такий сайт не бачать пошукові системи до моменту його завершення. Потім його переносять і налаштовують на хостингу, після чого починається індексація і повноцінне життя інтернет-магазину.
- Наповнення – вже не відноситься до розробки і здійснюється власником інтернет-магазину. Сюди входить весь контент, товари, картинки, відео та інші дані. Однак його можна автоматизувати, маючи спеціальні функції в адмінпанелі сайту. Якщо товарів більше декількох сотень, то ручне наповнення не доцільне і оптимально використовувати імпорт товарів з файлу постачальника.
- Просування сайту – або маркетингові заходи, спрямовані на залучення відвідувачів і збільшення популярності ресурсу. Часто на етапі розробки, ці складові не беруться на облік, що призводить до необхідності потім робити багато доробок, а часом кардинально міняти деякий функціонал сайту.
Деякі розділи SEO-оптимізації безпосередньо впливають на код сайту, тому краще про неї подумати заздалегідь, перед розробкою.
Варто зазначити, що найкраще розробляти сайт, який можна потім доопрацьовувати. Так завжди в процесі роботи інтернет ресурсу, у вас будуть виникати нові потреби і якщо ваш сайт не підтримує доробок, чи створений на специфічній CMS або самописний, то буде важко знайти розробників на його доопрацювання.
Вибираючи розробника і CMS, необхідно спочатку відповісти на питання, навіщо я роблю інтернет-магазин, які ставлю перед собою цілі?
Створення інтернет-магазину для нового бізнесу
Ви створюєте інтернет-магазин вперше, це ваші перші кроки в онлайн продажах. Тестування бізнес ідеї (ви плануєте продавати товар вперше).
В такому випадку ми не радимо відразу робити великі фінансові вкладення в розробку. Для вирішення таких завдань підійдуть будь-які безкоштовні рішення створення інтернет-магазину, яких достатньо можна знайти в інтернеті.
Безкоштовні рішення містять у собі базові інструменти, які необхідні для інтернет-магазину. Категорії, товари, кошик, способи доставки та оплати. Часто цим функціонал обмежується. Але для старту і тестування ідей, цього цілком достатньо.
Використавши їх, ви зможете зрозуміти, на скільки цікаві ваші товари покупцям, на підставі аналізу взаємодії з вашим магазином, визначити яких елементів не вистачає для поліпшення юзабіліті. А також у процесі роботи з інтернет-магазином, вам стане очевидно, який функціонал вам дійсно потрібний, а який ні.
Однак, краще вибирати CMS в якій є максимальний набір вбудованих інструментів, інакше безкоштовна розробка може перейти в розряд дуже навіть платних і витративши багато часу і зусиль, вам так і не вдасться отримати ефект від створеного інтернет магазину.
Якими основними базовими інструментами повинна володіти безкоштовна CMS для інтернет-магазину:
- Необмежена кількість категорій товарів;
- Можливість задавати характеристики товарів і використовувати їх надалі в фільтрах;
- ЧПУ адреси сторінок сайту, товарів, категорій і фільтрів;
- Можливість прописувати мета дані для категорій товарів;
- Оповіщення про оформлені замовлення клієнтів і адміністраторів сайту;
- Багатомовність;
- Можливість використовувати різні валюти на сайті;
- Можливість задавати знижки товарів і створювати акції (купони);
- Наявність блогу;
- xml – який формується автоматично;
- Особистий кабінет користувача;
- Вже вбудовані способи оплати і доставки, з можливість додавати і прибирати;
- Оформлення замовлення на одній сторінці;
- Можливість редагувати через адмінку всі службові слова, заголовки і контакти в шапці, футері;
- Імпорт/експорт.
Це можуть бути як хмарні рішення, так і базові версії різних CMS.
У разі використання такої CMS, ваші грошові витрати зведуться до придбання хостингу, домену та налаштування сайту. А також наповнення сайту контентом і залучення відвідувачів на сайт.
Бюджет: до 3000 грн., терміни: 1-3 дня на розробку інтернет-магазину Житомир
Розробка бюджетного інтернет-магазину
У вас є оффлайн представництво, постійні покупці, своя система обліку і ви хочете вийти в online, розширити територіальне охоплення і залучити нових покупців.
У цьому випадку більш доцільним купувати коробкове рішення з вже продуманим набором інструментів.
Розробники коробкових рішень постійно покращують свої CMS на підставі отриманого досвіду використання юзерами. Часто розробники співпрацюють з маркетологами і SEO-фахівцями, доповнюючи свої CMS різними корисними рішеннями.
Такі рішення зазвичай мають доступну вартість і мають підтримку з боку розробників.
Принцип встановлення, завантаження дистрибутива з сайту розробника і встановлення на свій хостинг. Зазвичай, це тестові 30 днів і далі придбання ліцензії. Також є хмарні рішення, з абонентською платою за місяць.
В якості дизайну для таких сайтів найчастіше використовуються готові шаблони, що не вимагає особливих капіталовкладень і виглядає привабливо.
Який функціонал крім базового бажаний в таких CMS:
- Зворотний дзвінок;
- Списки порівняння і уподобання;
- Можливість задавати шаблони мета даних для товарів;
- Можливість підключати користувальницькі скрипти, наприклад, код Google Analytics, ремаркетинг, online-консультант;
- Мікророзмітка товарів, хлібних крихт, для соціальних мереж;
- Можливість додавати рекомендовані товари до товарів і статей у блозі;
- Можливість оптимізувати фільтри;
- Передзамовлення товарів;
- Промозображення на товари;
- Вивантаження xml файлу.
Бюджет: 8000 – 14000 грн, терміни: 3-7 днів
Створення інтернет-магазину з заданим функціоналом
Ви вже маєте досвід в онлайн продажах і хочете вдосконалити свій інтернет магазин. У вас є чітке розуміння необхідного функціоналу. Але ви не хочете витрачатися на розробку індивідуального дизайну або у вас обмежений бюджет.
Підійдуть варіанти на шаблонних рішеннях, з доопрацюванням функціоналу.
Це варіант розробки, що найбільш часто зустрічається. У такому разі за основу беруть CMS і доробляю до неї необхідний функціонал. Чому це зручно і не так дорого, як розробка з нуля? В CMS є вже певний функціонал, можуть бути навіть платні додатки, які можна встановити за 5 хвилин і все запрацює. А якщо готових рішень немає, тоді доробити потрібний функціонал можна грунтуючись на вже існуючому, а не винаходячи все з нуля.
При такому методі розробки можна робити зміни і в дизайні. Наприклад, однією з найбільш частих доробок, є зміна зовнішнього виду основного меню-каталогу, вивід категорій і підкатегорій на головну сторінку або зміни в картці товару. До вищепереліченого, ще й всі програмні доробки, які з’являться на сайті, потрібно привести у відповідність з дизайном сайту.
Шаблони можна міняти без зусиль, купуючи теми для встановленої у вас CMS.
Якщо ви зовсім не уявляєте, який саме зовнішній вигляд сайту ви хочете бачити або вам не підходять теми до існуючої CMS, то ви можете знайти будь-який шаблон в інтернеті, наприклад, на TemplateMonster і взяти його за основу для вашого сайту. У цьому випадку ви не будете платити за дизайн, тільки за верстку.
Ось приклад функціоналу, який можна допрацьовувати, і він не є стандартним:
- Автоматичне оновлення наявності та цін товарів від постачальників через файл або безпосередньо з сайту;
- Оповіщення покупців через смс повідомленнями про замовлення, зміну статусу замовлення та ін.;
- Додавання оптових цін, при купівлі від певної кількості одиниць товару;
- Свої ціни для покупців, які зареєстровані і у них є своя знижка;
- Розподіл замовлень між менеджерами;
- Бонусна програма для користувачів;
- Додавання до товарів 2-х значень для варіанту (наприклад, колір, розмір);
- Призначати кольори товарів і виводити їх у фільтр.
І багато інших варіантів, все залежить від того що саме ви хочете реалізувати в вашому інтернет-магазині.
Бюджет: 2400 – 4800 грн, терміни: 1-2 місяці
Індивідуальна розробка інтернет-магазину
Ви вже досконало вивчили поведінку ваших клієнтів, і точно знаєте, що їм потрібно. У вас є свій бренд і корпоративний стиль, ви хочете унікальний інтернет магазин Житомир з набором не тривіального функціоналу, саме під ваші потреби (це може бути калькулятор виробів, підбір товару та інші специфічні програмні розробки)
Якщо у вас такі завдання, то вам необхідний повний цикл розробки. З прототипом, дизайном і докладним складанням технічного завдання. Технічне завдання – дуже важлива складова і чим детальніше ви опишите, що в підсумку повинно вийти, тим більше очікуваний результат отримаєте.
В цьому випадку не пройде схема, давайте зробимо приблизно ось так. Це має бути не поверхневий опис, а дуже детальне, як все має працювати і що в результаті має вийти. На першому етапі створюється прототип і малюється дизайн, в якому відпрацьовується кожен елемент на сторінці, його положення, колір при різних взаємодіях з ним.
Така розробка вимагає високої кваліфікації виконавців та спеціаліста від замовника, який буде взаємодіяти з командою розробників протягом всього процесу.
Бюджет: від 6000 грн і вище, терміни: 2-6 місяців
4 Лайфхаки по роботі з веб-студією
- Найкраще співпрацювати зі студією, у якої є свої розробники. Дуже часто веб-студія є посередником між розробниками і клієнтом, а це значить, що якщо виникнуть якісь питання в процесі розробки, і посередник не знайде спільної мови з програмістами або, наприклад, зовсім не знайде потрібного розробника, то ви ризикуєте залишитися без грошей і без готового сайту. Або отримаєте свій сайт, але не в тому вигляді, в якому очікувалося. Уточнюйте це питання на стадії переговорів.
- Намагайтеся писати і затверджувати з розробником технічне завдання. Хоча б просто написане в листі, або месенджері, щоб потім не виникало суперечок на рахунок поставлених завдань, обсягу їх виконання. Намагайтеся відразу обумовити все, що ви очікуєте від виконавців.
- Активно брати участь у процесі, перевіряти кожен етап, щоб як можна раніше визначити, якщо розробник рухається не в тому напрямку. Попереджаючи ситуацію, ми все зробили, а виявилося, що це зовсім не те, що очікувалося.
- Коли вам здають роботу, просто необхідно відразу все перевірити і виявити все, що вас не влаштовує. Так як через місяць або два, вже ніхто не буде повертатися до вашого сайту і безкоштовно усувати виниклі проблеми.
Підсумки:
- Вартість розробки сайту може бути від 100$ і обчислюватися тисячами доларів, все залежить від цілей, які стоять перед інтернет-магазином і бізнесом в цілому;
- Немає рішень, що підходять всім.Тому вибираючи розробника, орієнтуйтеся на завдання, які перед вами стоять;
- Завжди передбачайте можливість подальших доробок існуючого сайту;
- Дизайн сайту – можна міняти, не змінюючи при цьому основи і функціоналу;
- Не упускайте з виду такі моменти як наповнення і просування інтернет магазину. На початковому етапі ці моменти, можуть бути не очевидні. Але в процесі роботи актуальність асортименту і залучення покупців, мають величезне значення;
- Якщо ваш сайт створений на CMS, бажано мати прямий зв’язок з розробником платформи, це полегшить вирішення багатьох питань, що виникають в процесі роботи.