Cloaking (клоакинг) – термін, що походить від англійського дієслова «to cloak» – приховувати, ховати, прикривати, маскувати. Сторінки сайтів не просто оптимізують під вимоги пошукових систем, а роблять їх відмінними від тих, які доступні користувачам.
Наприклад, спеціально для пошукових систем створюються сторінки зі списком музичних композицій у форматі MP3, в той час як користувач бачить на цій же сторінці пропозиції з продажу музичних компакт-дисків. Таким способом на сайт залучаються користувачі, які не бажають купувати диски з музикою, а шукають нові музичні композиції в потрібному форматі.
Cloaking реалізується за допомогою скриптів і спеціальних програм, які виконуються на стороні сервера. Вони формують кінцеві результати в залежності від параметрів в адресних запитах, доступних системних змінних і деяких параметрах інших запитів. За цими даними визначається, від кого виконується запит – від користувача або пошукового робота, на підставі чого і формується результуюча сторінка для кожної сторони. Реалізувати клоакинг за допомогою JavaScript або HTML не вийде.
На перший погляд, Cloaking неможливо виявити – щоб побачити звичайну сторінку сайту, потрібно бути користувачем, а для того, щоб побачити оптимізовану сторінку, потрібно бути роботом. Однак, щоб боротися з цим явищем, пошуковим системам зовсім не обов’язково використовувати для цього реальних співробітників.
Реалізація Cloaking
Найбільш поширеними методами клоакингу сторінок є:
- Клоакинг по User-agent – найпростіший спосіб підміни сторінок сайту з використанням спеціального скрипта. У розпорядженні скрипта є список всіх необхідних рядків і підстрок, однак цей спосіб вважається занадто вразливим.
- Клоакинг за IP-адресою – більш складний метод, заснований на використанні IP-адреси, звідки приходить пошуковий запит. Якщо ці корпоративні підмережі належать пошуковим системам, на їх адреси відправляються оптимізовані сторінки, а за запитами з інших IP-адрес відображаються сторінки, призначені для користувачів. Обчислюється подібний клоакинг запитом з мереж і підмереж, які не належать пошуковикам.
- Комбінований метод – це клоакинг, реалізований одночасно двома вищеописаними способами. Це найскладніший, але і самий важко обчислюваний спосіб: спочатку визначається, з якої мережі робиться запит, а потім аналізуються дані в User-agent.
При визначенні робота можна користуватися одночасно двома методами – спочатку визначати запит з конкретної мережі адрес, відразу після чого виконувати перевірку даних по User-agent.
Якщо не ставити перед собою завдання обдурити пошукового робота, оптимізація сайту з урахуванням параметрів пошукових запитів і формування сторінок окремо під вимоги користувачів і пошукових систем може використовуватися на благо просування:
- Перенаправлення користувача на найближче дзеркало, що відповідає регіональним та іншим перевагам користувачів.
- Видача користувачеві сторінки на потрібній йому мові.
- Коректне відображення сторінки в конкретному браузері і багато іншого.
Прикладом може бути головна сторінка пошукової системи Google, яка відразу ж при заході перенаправляє користувачів відповідно до їх місцезнаходження, встановленою в браузері мовою і деякими іншими параметрами.
Замовити розробку сайту у Львові – 063-238-14-95
Висновок
При використанні клоакинга потрібно пам’ятати, що приводом для санкцій з боку пошукових систем може служити тільки явна спроба обману робота. Якщо ж клоакинг використовується для підвищення комфорту користувачів, ваш сайт не потрапить під пошукові фільтри.
Крім того, пошуковим роботам буде видаватися тільки одна мовна версія ресурсу, а всі інші будуть недоступні, що істотно знижує ймовірність бана при коректному використанні cloaking.