Яндекс.Каталог (ЯК) – це сервіс пошукової системи Яндекс, який являє собою каталог сайтів, відібраних за певними критеріями. На сьогоднішній день це один з найбільш затребуваних сервісів російськомовного сегменту Інтернету.
Особливості
Яндекс.Каталог містить величезну кількість самих різних сайтів, відібраних в ручному режимі модераторами пошукової системи. Зробити так, щоб сайт потрапив в цей каталог, досить важко.
Ранжування в каталозі Яндекс здійснюється на підставі тематичного індексу цитування (тІЦ). Всі ресурси, які потрапляють в каталог, відносять до тієї чи іншої тематики, при цьому сайти можуть бути додані в одну або кілька рубрик.
Доступність доданих в Яндекс.Каталог сайтів періодично перевіряється спеціальним роботом.
В Яндекс реалізована зручна система пошуку, результати якого демонструються користувачам залежно від тІЦ проіндексованих системою сайтів. Для того, щоб отримати максимально високий трафік, слід знайти спосіб підвищити тематичний індекс цитування. Чим авторитетніше сайт, тим легше наростити тІЦ.
Яндекс.Каталог і тІЦ
Якісне просування сайтів в ТОП пошукової видачі системи Яндекс вимагає їх обов’язкового додавання в Яндекс.Каталог.
Практика показує, що сайти, включені в каталог, мають більш високу трастовість і ранжуються в пошуковій системі Яндекс значно краще. Проте, вважати Яндекс.Каталог ефективним інструментом просування і основним джерелом трафіку не слід, оскільки добре знайомі з ним тільки фахівці.
Додавання сайту
Для того, щоб просувний сайт потрапив в Яндекс.Каталог, він повинен бути якісним і відповідати вимогам одноіменної пошукової системи.
Сайти, що додаються в ЯК повинні:
- Бути цікавими для користувачів.
- Утримувати корисну та актуальну інформацію.
- Не суперечити вимогам законодавства.
- Бути унікальними, тобто не бути навіть частковими копіями інших сайтів.
Ознайомитися з повним переліком вимог можна в процесі додавання ресурсу в Яндекс.Каталог. Кожна заявка ретельно аналізується і проходить тривалу за часом модерацію.
У середньому з моменту подачі заявки до розміщення сайту в каталозі проходить 3-4 місяці. При цьому відмови в додаванні ніяк не коментують, не розсилаються повідомлення і в разі позитивного рішення.
При бажанні можна подати платну заявку, однак гроші вплинуть тільки на швидкість прийняття рішення, але ніяк ні на його результати. Внесення плати не є гарантією додавання ресурсу в ЯК.
У тому випадку, якщо сайт не потрапить в Яндекс.Каталог, оптимізаторові доведеться зайнятися переробкою ресурсу і його оптимізацією під вимоги пошукової системи. Але потрібно пам’ятати, що ефективність просування web сайту багато в чому залежить від того, розміщений сайт в каталозі Яндекса, чи ні.