Оптимізація сайту в інтернеті або пошукове просування ресурсу – це трудомісткий процес. Існує різні нюанси, які визначають подальші дії, спектр роботи, які інструменти використовувати, скільки часу знадобиться на розкрутку і яка їх вартість. Тому для кожного нового проекту ціна може відрізнятися від попереднього.

З чого складається вартість за оптимізацію ресурсу

За яким принципом розраховується вартість SEO послуг по оптимізації сайту:

  • Рівень конкуренції на ринку, його замовником. Чим «голосніше» імена конкурентів, чим більшу частину ринку вони займають, тим важче звернути на себе увагу і отримати свою аудиторію користувачів. Ціна на SEO-оптимізацію буде вище, якщо конкуренція висока.
  • Для якої кількості пошукових систем здійснюється оптимізація ресурсу.
  • На якому технічному рівні знаходиться сайт на старті і скільки часу знадобиться для доопрацювання і виправлення помилок.
  • Гарантія на надання послуг оптимізації та умови співпраці.
  • Час, витрачений на просування сайту, як швидко потрібно вивести ресурс у пошуковій видачі.

Оптимізація ресурсу неможлива без належної кваліфікації фахівців. Тільки професійний підхід гарантує успіх оптимізації. У спробі заощадити, можна отримати багатообіцяючі умови, але неякісні послуги за підсумком. Якщо виконавець виявиться несумлінним, тоді сайт може так і не з’явитися в пошуковій видачі. Невелика сума не є гарантом якості, успіх безпосередньо залежить від навичок і досвіду фахівця.

Маленька ціна часто таїть у собі чорний вид оптимізації. Така оптимізація використовує інструменти, які маніпулюють пошуковою видачею, дають короткочасний результат, за підсумком сайт може потрапити під фільтри або санкції пошуковика. Додатково до всього, чорна оптимізація зорієнтована на пошукового робота, але абсолютно не враховує інтереси користувачів. В результаті сайт може бути на першій сторінці пошукової видачі, при цьому буде високий відсоток короткочасних відвідувачів, які закривають сторінку відразу після відкриття. Такі заходи знизять авторитетність сайту для пошукових систем.

Найкращий спосіб просування сайту – це білий вид оптимізації. Знання алгоритму роботи пошукових машин, допоможе грамотно оформити контент, який буде цікавий і користувачам, і пошуковикам.

Розглянемо окремі етапи розкрутки ресурсу:

  • Аналіз ринку, виявлення конкурентів і складання статистичної бази;
  • Визначаємо наскільки активні конкуренти;
  • Перевіряємо ключевики, аналізуємо семантичне ядро ресурсу;
  • Перевірка працездатності сайту, оптимізація структури, код HTML і наповнення контентом сторінок;
  • Нарощування посилальної маси ресурсу, рекламування сайту на інших сайтах: відгуки з лінком на сайт, що просувається, коментування в блогах з зазначенням сайту джерела, купівля якісних посилань, обмін посиланнями;
  • Регулярний аналіз ситуації, працездатності ресурсу, статистики відвідуваності і збільшення перегляду сторінок.
  • Складання звіту по оптимізації ресурсу допоможе визначити правильний шлях для подальших дій, вибрати найбільш ефективну стратегію.

Бюджет просування ресурсу розраховується індивідуально під вимоги замовника в залежності від очікуваних результатів. Розглянемо найпоширеніші принципи ціноутворення, що конкретно впливає на ціну:

  • Масштаби оптимізації, наскільки великий проект вимагає просування. Чим більше вимог, тим більше ціна відповідно. Регіональне просування ресурсу це одна ціна і зовсім інша сума за розкрутку проекту в межах країни.
  • Галузь компанії. В залежності від тематики сайту, змінюється рівень конкуренції. Чим популярніше тема, тим вище конкуренція. На сьогоднішній день, сформована група з галузей з найбільш високою конкуренцією, де потрапити в ТОП пошукової видачі дуже важко, особливо, якщо бюджет обмежений. Це, передусім, юридичні послуги, продаж техніки, металопластикових вікон, будівельні роботи, туризм і багато інших «ходових» послуг.

Якщо в літній час ви запускаєте сайт з продажу кондиціонерів, не маючи солідного бюджету, можна витратити час даремно. Однієї тисячі доларів буде недостатньо, щоб охопити всю країну. Краще зосередиться на іншому виді реклами, наприклад, коли замовник оплачує тільки за прихід нових відвідувачів – контекстна реклама. Оптимізація ресурсу в умовах низької конкуренції буде коштувати дешевше.

Підсумуємо, в бізнесі СЕО-оптимізації є конкуренція за клієнтів, бюджет дуже відрізняється. Одне залишається незмінним, чим більше рівень конкуренції, тим вище вартість.

 

  • Складання ключовиків. В залежності від тематики ресурсу, зумовлений ключовик. Складання списку ключових запитів, по яким будуть оптимізовані сторінки сайту. Кінцева вартість за оптимізацію безпосередньо залежить від кількості і частотності ключів.

У чому різниця між високочастотними, средньочастотними і низькочастотними запитами?

Під «ключами» або «ключовими запитами» сеошники мають на увазі найбільш популярні слова, які користувачі вводять в пошуковий рядок. Пошуковики збирають запити користувачів в статистику, за якою відразу видно найбільш популярні або менш популярні пошукові запити. Відповідно, найпопулярніші – це високочастотні і далі по нисхідній до низькочастотних – рідкісних запитів.

Частотність показується за місяць, скільки разів користувачі вводили дане слово або фразу користувачі протягом 30 днів. Найбільш популярним ресурсом для визначення частотності запитів є Яндекс Вордстат. Навпроти кожного пошукового запиту, статистика вказує і на кількість вводів за місяць. Однак існують і інші безкоштовні сервіси для показу статистики ключів. Але вони не змогли побити по популярності Яндекс.

Частотність запитів:

  • Високочастотний – більше 5000 показів;
  • Середньочастотний – від 500 до 5000 показів;
  • Низькочастотний – менше 500 разів.

Класифікація запитів актуальна для будь-якого пошуковика. Природно для попадання сайту в ТОП пошукової видачі краще використовувати високочастотні запити. Проте оптимізація ресурсу справа клопітка і вимагає ретельного відбору ключів. Якщо туристична компанія візьме для розкрутки запит «туризм», тоді трафік відразу піде вгору, однак відвідуваність буде маленькою. За таким запитом можуть шукати реферат студенти даної спеціальності. Потенційні клієнти вводять зовсім інше словосполучення, вони шукають послуги, а не галузь бізнесу. А якщо звузити регіон оптимізації ресурсу, шанси на велику відвідуваність відразу зростуть.

Вартість оптимізації по високочастотному запиту буде немаленькою, але як показує практика, за рахунок трафіку залучити одного користувача буде дешевше. Хоча низькочастотний запит спрямований на потенційного клієнта, трафік буде мінімальним, вартість одного клієнта дорожче.

Будь-який з різновидів запитів має свої переваги і недоліки. Але, є універсальна порада щодо їх використання – всі вони необхідні для якісної оптимізації ресурсу: як низькочастотні, так і високочастотні. Так, можна залучити різний трафік і в рази збільшити відвідуваність сайту. Крім того, така оптимізація виглядає природно, позитивно виглядає у всіх відносинах.

Як впливають початкові показники ресурсу на просування

Кожен інтернет-ресурс володіє своїми унікальними характеристиками. Оптимізувати під пошукову видачу можна будь-який сайт, але залежно від його стану на старті, змінюються строки на виконання розкрутки: від року і більше. Вихідні показники сайту, структура сторінок і присутній контент безпосередньо впливають на якість оптимізації.

Наочний приклад:

Популярний ресурс Вікіпедія займає лідируючі позиції по великому числу запитів. Причина очевидна, велика кількість публікацій, які корисні для користувачів. Ресурс вже встиг завоювати велику армію прихильників, великий рівень коментування в соцмережах, блогах, форумах, користувачі часто посилаються на джерело Вікіпедії. Завдяки любові користувачів і корисності інформації, просування ресурсу було здійснено невимушено, з самого початку сайт володів хорошими характеристиками.

Оптимізації новоспечених сайтів справа не з легких, відповідно – ціна вище. Нові сайти не сприймають пошуковики належним чином. На першому етапі розкрутки необхідно отримати довіру пошуковиків. Якщо ресурс вже просувався в пошуковій видачі, тоді клопоту буде менше.

Не варто випускати з уваги зовнішню привабливість сайту, зручність користування, структуру сторінок, інформаційну наповненість і читабельність публікацій. Якщо дизайн не «ріже око», сайт має зрозумілий інтерфейс і високу корисність контенту, тоді оптимізація буде здійснена оперативно. Якщо сайт має масу недоробок, на розкрутку піде більше часу і цінник буде вище.

Ресурс повинен бути без помилок в алгоритмах і кодуваннях, тоді працездатність буде хорошою. Не варто вдаватися до чорної оптимізації, в будь-який момент можна втратити авторитетність для пошукових машин або потрапити під жорсткі санкції. Пошукові системи безжально борються з чорними СЕО-оптимізаторами. Можна не тільки не просунути ресурс, але і назавжди випасти з пошукової видачі.

Які заходи необхідно здійснити для розкрутки нового проекту

Для початку необхідно визначити суму, яку компанія готова виділити на розкрутку. Знадобиться придбати посилання для нарощування посилальної маси сайту. Для наповнення сайту якісним текстовим контентом, є сенс замовити послуги копірайтера. Природно в бюджет закладена оплата за послуги оптимізаторів і програмістів, за складання звітів і хорошої аналітики. Цінник створюється з урахуванням різних нюансів, які включають як основні інструменти для просування, так і супутні, вони можуть призвести до додаткових витрат. У результаті, ціна буде варіюватися від пару сотень до тисяч доларів за місяць оптимізації.

Найбільш витратні заходи щодо оптимізації:

  • Залежно від типу пошукової системи, необхідно закупити посилання;
  • Текстової інформаційної та корисне наповнення сторінок сайту;
  • Відповідно до алгоритму роботи пошукових систем опрацьовується ресурс;
  • Розробка розширеного функціоналу, додавання корисних опцій;
  • Адміністрування сайту та аналіз виконаної роботи.

Для виведення сайту в ТОП пошукової видачі, при великій конкурентності обійдеться у велику суму грошей. Просування аматорського блогу по низькочастотним ключам обійдеться дешевше. Якщо замовник планує вийти в ТОП-5, слід підготувати солідний бюджет. Перше місце в пошуковій видачі це дуже дороге задоволення. Однак варто враховувати, що лідируючі позиції пошукових результатів дуже швидко себе окуповують і приносять чималий дохід компанії.

Необхідно ще раз відзначити, що фіксованої суми за розкрутку ресурсу не існує. Цінник складається індивідуально, в залежності від особливостей і унікальності проекту і вимог замовника. Деякі сеошники пропонують аналітику безкоштовно. Після врахування всіх показників, можна дізнатися ціну на просування ресурсу. Самостійне просування сайту таїть в собі чимало помилок, вимагає особливих знань і професійних навичок. Краще відразу звернутися до професіоналів, які нададуть прайс і детальний план оптимізації.