Аналіз ніші в інтернет-бізнесі – є одним з ключових моментів в просуванні сайту (інтернет-магазину). Сподіваємося, що вийде інформація корисною і ви зможете нею користуватися на практиці.
Всі хто вже стикався з просуванням або має невеликі пізнання в цій області, знають, що правильний seo аналіз ніші дозволить виробити стратегію просування сайту і заощадити початкові інвестиції.
Ми показали, що всього за тиждень можна зробити повноцінний інтернет-магазин, з урахуванням останніх вимог пошукових систем. Але створення ресурсу – це половина завдання. Найголовніше визначитися з регіоном просування, вашими перевагами перед конкурентами. І не забувайте, що ще важливо з яким капіталом стартуєте на 6-12 місяців.
І в разі, якщо ніша сильно перевантажена і ви не в змозі конкурувати з такими напрямками: асортимент, цінова політика, сервіс обслуговування клієнтів – майбутнього у вашого проекту не буде. І ви просто зіллєте початковий капітал.
План по проведенню seo аналізу сайту конкурента:
- Аналіз трафіку сайту
- Аналіз ключових слів і позицій сайту
- Аналіз аудиторії та структури сайту
- Аналіз посилань і видимості сайту.
Пошук 2-3 ВЧ запитів в ніші і виділення найбільш «жирних»
Для прикладу візьмемо нішу спортивного харчування і два найбільш «жирних» ключових слова: спортивне харчування (частота показів 12100) і протеїн (частота показів 9900). Після чого я роблю парсинг видачі Google Україна топ-30. І відбираю ресурси, які ранжуються за двома цими фразами.
Після того, як буде зібрано семантичне ядро, ми б ще через програму KeyAssort зробили парсинг видачі на топ-10, щоб зрозуміти хто з конкурентів має найбільшу видимість.
Як зробити аналіз сайту конкурента на видимість, кількість ключових слів (запитів)
Кожен ресурс в інтернеті хоче мати багато цільового трафіку, щоб в подальшому його конвертувати. З одного боку інтернет перевантажений інформацією, але з іншого, коли справа доходить до практики, тут вже ми стикаємося з її відсутністю. Тому, щоб очікування наших відвідувачів збігалися з нашими очікуваннями і варто правильно підбирати ключові слова.
Але з чого ж почати? Ось тут і буде доречним – аналіз сайтів конкурентів на видимість, кількість ключових слів і які саме це запити. Сподіваємося, що ви визначилися з регіоном просування. Якщо ваш проект орієнтований на РФ, намагайтеся більше аналізувати ключові слова від Яндекса, але і не варто забувати про Google, Mail.ru. Якщо проект орієнтований тільки на Україну, то вам потрібна буде тільки пошукова система Google.
Для аналізу ключових слів конкурента, використовуємо сервіс – goo.gl/FSuQ1n
Для цього додаємо потрібне вам доменне ім’я і отримуєте інформацію. Нас цікавить розділ «Конкуренти в пошуковій видачі». І починаєте додавати всі домени, які були отримані в результаті парсинга видачі.
Для вас важливою буде інформація – «Кількість фраз в пошуку» і «Видимість».
Далі ви натискаєте на ці фрази і вже потім відбираєте через фільтр. Так як сервіс платний, то вирішення цієї проблеми – купівля потрібного вам тарифу. Мінімальний тариф для роботи підійде за 70 дол.
Якщо тільки планується заходити в нішу спортивного харчування, варто орієнтуватися не тільки на великі проекти, але і на ті, які активно набирають видимість за останній рік.
Як зробити аналіз сайту конкурента на відвідуваність (трафіку) і аудиторії
Після того, як ви змогли проаналізувати потрібні нам ключові слова, потрібно приблизно зрозуміти, що ми зможемо отримати на виході. Рекомендуємо скористатися сервісом – Similarweb. Ви повинні розуміти, що отримана інформація – приблизна (розбіжності можуть досягати 30-40%). І тільки доступ до лічильника зможе відповісти повністю на ваше запитання. В основному Рунет використовує – Яндекс.Метрику. А Уанет – Google Analytics.
Радимо використовувати до браузеру Google Chrome доповнення – Rds bar. Після того як ви встановите це доповнення і виберете в налаштуваннях Similarweb (відвідуваність, джерела трафіку, країни). Це дозволить приблизно зрозуміти, що відбувається з відвідуваністю ресурсу за останні 6 місяців.
Наприклад, Similarweb надає нам дані за травень 2018 року, де показує загальний трафік і напрямки. Маємо такі дані по bcaa.ua:
- Всього 150000 відвідувачів.
- Частка seo (органіка) – 55%
- Україна займає – близько 92%.
Аналіз аудиторії сайту bcaa.ua за грудень 2018 року
- Перший скріншот показує співвідношення ПК і смартфонів. Інші дані показують: скільки в середньому сторінок переглядають відвідувачі і за який час
- Хто саме аудиторія (стать і вік). Основна аудиторія близько 72% – вік 25-44 років. Частка чоловіків – 56%, частка жінок – 44%.
Що ще важливо – скільки сторінок в індексі у ресурсу. У цьому випадку, використовуємо дані від Яндекса, так як Google не розкриває достовірні дані. Після заповнюєте в гугл таблиці по всім конкурентам такі дані: кількість сторінок, відвідуваність (seo), посилання, співвідношення сторінок до трафіку.
Як зробити аналіз посилань на сайт конкурента
Для аналізу посилань, використовуємо дані від Majestic. Якщо можете виділити бюджет в 100 дол, тоді ще варто скористатися сервісом Ahrefs. Дані Majestic і Ahrefs ми будемо використовувати для аналізу кількості посилань, складання анкор-листа, як в цілому по самому домену, так і сторінок. Сайт доступний за адресою – majestic.com або якщо купите платний пакет у Серпстат. Це розділ – Аналіз посилань.
Інший важливий момент – з яких доменних зон йдуть посилання. Якщо у вас проект під Україну, то відповідно повинні переважати донори з зон «ua»
І який анкор-лист використовує конкурент. Не забуваємо, що 50-60% повинно бути безакорной посилальної маси. Це дозволить зрадити природність при купівлі посилань.
Потім вивантажуєте інформацію в файл і переходите до аналізу. В основному посилання закуповуються на 4 біржах.
Аналіз структури сайту
Для того, щоб дізнатися структуру ресурсу і її використовувати для свого проекту, використовуємо програму – ComparseR. Ця програма сканує і формує структуру ресурсу. Готовий приклад (ніші скріншот), де видно, що кожен розділ складається з підкатегорій. Наприклад, розділ «Вітаміни і мінери» з 40 категорій і тд.
Де замовити аналіз сайту (інтернет-магазину) конкурента
Ціна за 5 сайтів = 4000 грн (1 сайт – 800 грн)