Як зробити аудит сайту

Ми вирішили трохи відволіктися від теми просування сайтів і приділити увагу темі аудиту. Якщо ви не знаєте, що таке аудит сайту і для чого він потрібен, то рекомендуємо цю статтю для прочитання. У статті ми також розберемо види аудитів: технічний, seo, юзабіліті. І спрогнозуємо адекватну ціну за цими послугами.

Що таке аудит сайту

Аудит сайту – аналіз інформації, який вам дозволить дізнатися наскільки ваш ресурс готовий до просування чи ні, в умовах, коли основні зусилля повинні бути кинуті на внутрішню оптимізацію. Ваше завдання впроваджувати останні вимоги пошукових систем. Але це, звичайно, за умови, що вам цікавий трафік з органічної видачі.

Ви можете зробити самі аудит сайту або замовити його у фахівців. Але вся проблематика виникає, що робити з отриманою інформацією і наскільки звіт про виконану роботу зможе вам допомогти.

Ми бачили багато різних аудитів. Але найбільше було цікаво спостерігати за клієнтами, які нічого в них не розуміють. Так, людина отримує розшифровку інформації, але вона не знає іншого. Наприклад, наскільки важливий один пункт по відношенню до третього. І на що варто кинути всі основні зусилля. Тому ми вирішили в цій статті розповісти клієнтам, які саме пункти в звіті важливі в першу чергу.

034

Що входить в аудит сайту (технічний, seo, юзабіліті)

  1. Наявність адаптивної версії сайту (інтернет-магазину)
  2. Швидкість завантаження посадкових сторінок
  3. Парсинг сайту на пошук дублів, відповідей сторінок 301, 404
  4. Наявність мікророзмітки (актуально більше для інтернет-магазинів)
  5. Наявність https
  6. Перевірка robots.txt і sitemap
  7. Робота з Google Webmasters і Яндекс Вебмайстер
  8. Аналіз даних Google Analytics або SimilarWeb (звідки аудиторія, регіон, вік, інтереси)
  9. Аналіз посилальної маси (вивчити дані з сервісів пошукових систем)
  10. Аналіз загальної інформації (збір даних в одну таблицю Excel)

Щоб довго не розводити демагогію на цю тему, покажемо приклад на клієнтському сайті. Які помилки найчастіше допускають багато оптимізаторів і чого не договорюють в звіті. Адже ваше завдання бути обізнаними в цій темі. Сьогодні нашими піддослідними будуть наш сайт і клієнтський. Наші відмінності не тільки в напрямку, але у нас різні платформи. У нас wordpress, у них ocstore. Найчастіше клієнти допускають помилки, що дозволяють створювати сайти без seo-фахівця.

А тепер пояснемо чому. Якщо сайт зроблений на застарілій версії, то ви спочатку перебуваєте в програшній ситуації, тому що вам необхідно буде використовувати різні плагіни, модулі для розширення функціоналу. А так як ваша версія застаріла, то це автоматично означає, що нові доповнення будуть розширювати тільки під нову.

Швидкість завантаження сайту (інтернет-магазину)

Наступний пункт – швидкість завантаження сайту. Так, ми розуміємо, що ви хочете отримати дивовижний дизайн. Але ви не повинні забувати, що завжди варто дотримуватися середини. Швидкість завантаження ми перевіряємо спеціальним сервісом – gtmetrix.com.

Перевіряємо головну, але звертаємо вашу увагу, що основна частина трафіку буде йти на внутрішні сторінки. Тому аналізуйте інформацію і по внутрішнім страніцам.Ваше завдання – максимально прискорити сторінки сайту.

Аналіз головної сторінки нашого сайту

035

Аналіз головної сторінки клієнтського сайту

036

Адаптивність шаблону

Наступним пунктом, на який варто звернути увагу – адаптивність шаблону. Тут у вас одна мета – зробити максимально зручно вашим відвідувачам, які заходять через мобільні телефони та планшети. У статті «Seo просування сайтів: з чого почати» ми вже піднімали цю тему. Тепер ще раз покажемо в порівнянні. Ось такими маленькими кроками, ми і робимо аудит сайту (технічний, seo, юзабіліті). Як ви самі бачите, результати відрізняються. Причина тут банальна – не задіяний seo-фахівець.

Перевіряємо мій і клієнтський через спеціальний сайт – google.com/webmasters/tools/mobile-friendly

Дані по нашому сайту

Відмінно! Сторінка Оптимізована для мобільннних пристроїв

По клієнтському

Не оптимізовано для мобільних пристроїв

Аналіз історії домену і працездатність хостингу

Обов’язково потрібно вивчити історію вашого домену. Це можна зробити через сервіс – https://web.archive.org. Чому так важливий цей момент:

  1. Якщо сайт був уже в користуванні, то, можливо, він вже має історію (погану або хорошу)
  2. Ця інформація більше дозволить убезпечити від можливих санкцій від попереднього власника.

Почитати на вибір хостингу можна в цій статті – Який хостинг краще вибрати для сайту (інтернет-магазину)

037

Аналіз інформації з Яндекс.Вебмайстер і Гугл.Вебмастер

Потрібно додати ваш ресурс в ці сервіси, так як це дозволить постійно отримувати актуальну інформацію та слугуватиме при аудиті сайту (технічний, seo, юзабіліті). Там пошукові системи все розповім про вашому сайті. На що варто звернути увагу після додавання вашого ресурсу:

  • Чи зроблено у вашого ресурсу robots.txt і чи не виникає у пошукових систем проблем з розпізнаванням вашого шаблону
  • Чи створена карта сайту для пошукових систем
  • Чи налаштовані у вас редіректи (www / без www) і чи вказано в вищих сервісах.
  • Чи віддає сайт 404 помилку.
  • Чи є у вашого сайту дублі (це коли сторінка доступна з «/» і без + однакові заголовки і опис на сторінках).
  • Чи присутній більше одного H1 заголовка на сторінці.
  • Чи обраний регіон просування. В Google – це країна. В Яндексі – це окреме місто.
  • Чи застосовані санкції до домену.
  • Як йде етап сканування сайту і яка кількість сторінок у пошуку. (Google Webmasters – Статус індексування і Статистика сканування)
  • Яким чином йде перерозподіл ваг всередині сайту (Google Webmasters – Внутрішні посилання).
  • Яка кількість доменів і на які сторінки посилаються зовнішні посилання (Google Webmasters – Посилання на ваш сайт)
  • Чи використовуєте мікророзмітки і наявність помилок (Google Webmasters – Структуровані дані)
  • Чи використовуєте адаптивний шаблон чи ні (Структуровані дані – Зручність для мобільних)

Також одним з вирішальних моментів в просуванні – це підбір ключових запитів. Специфіка в тому, щоб оптимізувати заголовки і опис – потрібні запити. Можливо, вам допоможе ця стаття «Як скласти семантичне ядро сайту». Або ви можете скористатися нашими послугами.

Всю вищезазначену інформацію можна віднести до внутрішньої оптимізації. Коли ви виправили помилки усередині сайту. Але не варто забувати, що є ще й зовнішня. Цей пункт більше характерний для ресурсів, які вже обросли посиланнями. Якщо ви ще молодий проект, рекомендую для прочитання і реалізації на практиці – «Закупівля посилань для просування сайту».

038Аналіз даних Google Analytics або SimilarWeb

Цей пункт потрібен, щоб краще зрозуміти вашу аудиторію. Якщо у вас не стоїть Google Analytics, то ви зможете замінити SimilarWeb. Наведемо приклад, якщо брати дані з Google Analytics. Для цього нам потрібні наступні дані:

  1. Розділ «Аудиторія», дані за 6-12 місяців і з фільтром тільки пошукової системи. Для України – Google.
  2. Аналіз вікової групи. Як ви можете бачити, що з пошукача Гугл приходить аудиторія в діапазоні – 25-34 роки і становить 59%. Далі – 35-44 роки. А це означає, що ви повинні розуміти який у вас середній чек і чи може ця вікова група придбати ваш товар або їм потрібна розстрочка на 6-12 міс
  3. Стать. У нашому випадку виходить, що інтерес проявляють чоловіки і жінки, але для кожної ніші присутні свої особливості, про які ви не повинні забувати.
  4. Тип пристрою. Це дозволить зрозуміти, з чого заходить ваша аудиторія. Якщо переважають мобільні телефони, то це накладає свої відбитки, а саме: наявність адаптивної версії, швидка швидкість завантаження посадкової сторінки, зручність в замовленні (купити в 1 клік). У нашому випадку видно, що 54% вважають за краще використовувати мобільні телефони.

Аналіз зовнішніх посилань

Аудит сайту на аналіз зовнішніх посилань, допоможе кілька сервісів.

  1. Яндекс вебмастер
  2. Google веб-майстер
  3. Serpstat або Ahrefs
  4. Megaindex

Для аналізу посилальної маси, використовуємо сервіси Serpstat або Ahrefs – goo.gl/FSuQ1n

Якщо це Яндекс і Google вебмастери

Для того щоб правильно врахувати кількість посилань – варто звернути увагу на розділ в Гуглі – «посилання на ваш сайт», а в Яндексі – «зовнішніх посилань на сторінки сайту».

Ваше завдання, якщо плануєте купувати посилання, щоб 50-60% становили безанкорні посилання. Решта – розбавляйте. Але не забувайте підвищувати вимоги до ресурсів, у яких купуєте посилання.

Тепер по юзабіліті. Часто клієнти звертаються з тим, що потрібно проаналізувати юзабіліті сайту. У цьому варіанті ми рекомендуємо на старті використовувати контекстну рекламу. За допомогою цієї інформації, ви зможете проаналізувати всі дії відвідувачів.

039

Збір даних з seo-аудиту в одну загальну таблицю Excel

Для того, щоб сео-аудит мав сенс, нам потрібно після буде зібрати все в одну загальну таблицю, щоб зробити «правильні» висновки. Які саме дані нам будуть потрібні:

  1. Аналіз сторінок на Title, description, H1, H2, H3, скільки символів у сторінки.
  2. Скільки на цю сторінку посилається інших сторінок з сайту (Google Webmaster – внутрішні посилання).
  3. Скільки зовнішніх посилань (Google Webmaster – посилання на ваш сайт).
  4. Скільки кліків і показів по сторінці (Google Webmaster – аналіз пошукових запитів).

Замовте аудит вашого сайту (інтернет-магазину) за ціною 1500 грн і отримаєте дані, які дозволять поліпшити видимість вашого ресурсу.