Чи часто ви стикалися з ситуацією, коли сайт має хороший трафік, тобто кожен день на нього приходить велика кількість відвідувачів, проте кількість сторінок залишає бажати кращого?
Проаналізувати і виправити цю ситуацію нам допоможе показник відмов.
Показник відмов (англ. Bounce rate) – це відношення кількості користувачів (N), які залишили сайт з головної сторінки або переглянули тільки одну сторінку до загальної кількості відвідувачів (A), виражене у відсотках
Br = 100% * N / A
- Відмовою називають візит на сайт, при якому користувач відвідав тільки одну сторінку, і не вчинив переходів на інші сторінки.
- Також вираз «показник відмов» можна застосувати до джерела трафіку або до окремої сторінки, при цьому береться частка від відвідувачів, які вчинили перехід на сайт з конкретного джерела, або на дану сторінку.
Давайте ж розберемося, як можна зменшити кількість відмов на сайті.
Перш за все варто пам’ятати, що показник відмов – величина відносна, і він може коливатися в широкому діапазоні значень для різних типів сайтів.
Турбуватися треба лише про те, щоб показник відмов на вашому сайті був менше, ніж у сайтів конкурентів.
Розробка якісних сайтів у Львові – 063-238-14-95
Як визначити показник відмов для сайту?
В системі Google показник відмов для сайту знаходиться в панелі управління аккаунта Google Analytics. За допомогою даного сервісу можна дізнатися число відмов на будь-якій сторінці в будь-який момент часу.
Розберемося тепер з основними причинами великої кількості відмов і методами боротьби з цим явищем.
1. Якщо у вас односторінковий сайт
Не варто очікувати переходу на інші сторінки сайту, якщо у нього крім головної сторінки ніяких інших сторінок немає.
Цей фактор пояснює високі показники відмов у лендінг-сторінок.
Для поліпшення ситуації з лендінгом варто звернути особливу увагу до його дизайн, він повинен добре адаптуватися до мобільних пристроїв, швидко завантажуватися і спонукати користувача зробити необхідну дію.
2. Помилки в налаштуваннях Google Analytics
Це досить таки поширений випадок. У разі підозріло високого (більше 90%) або низького (менше 10%) показника відмов, необхідно перевірити, що налаштування системи Google Analytics виконані вірно.
Якщо в графіках спостерігаються значні стрибки показників за обмежений період часу, то необхідно перевірити, чи не збилися налаштування системи.
3. Дуже повільне завантаження сайту
Мало кому може сподобатися переглядати сайт, який вантажиться дуже довго. Це в першу чергу стосується користувачів мобільних пристроїв. Подібні сайти не викликають інтересу відвідувачів і мають високі показники відмов.
В цьому випадку слід вжити всіх заходів, щоб прискорити завантаження сайту.
4. Утруднена навігація
Таке буває з багатьма сайтами. Скориставшись традиційними принципами дизайну сайтів, постарайтеся створити навігацію інтуїтивно зрозумілою і зручною для користувача. В даному випадку не варто винаходити велосипед і викликати при цьому додаткові труднощі для відвідувачів.
Для зручності навігації по сайту слід скористатися традиційними елементами дизайну, такими як логотип в шапці сайту з посиланням на домашню сторінку, футер і підвал, що включають посилання на головні розділи сайту.
Навігація дуже впливає на число відмов, адже завдяки їй користувач може здійснювати переходи на інші сторінки сайту.
5. Відсутність мобільної версії сайту
Останнім часом мобільний трафік все зростає, і вже близько половини відвідувачів приходять на сайти з мобільних пристроїв.
Якщо у відвідувачів виникають труднощі з переглядом вмісту сайту при перегляді з різних мобільних пристроїв, то не дивно, що кількість відмов буде зростати.
Для боротьби з високим показником відмов в першу чергу слід удосконалити дизайн сайту, щоб він добре відображався на екранах будь-яких мобільних пристроїв.
Зазвичай береться адаптивний дизайн, який автоматично підлаштовується для оптимального показу на різних пристроях.
6. Відсутність на сайті призову до дії
Ця проблема стосується не тільки лендінга, а й головної сторінки сайту, записів в блогах, а також інших сторінок.
На кожній сторінці повинен бути заклик до відвідувача, що викликає бажання вчинити будь-яку дію, наприклад, підписатися на розсилку, прочитати статтю, заповнити форму.
Більшість відвідувачів сайту приходять відразу ж на внутрішні сторінки, минаючи головну сторінку, на яку припадає приблизно від 20% до 40% небажаних користувачів.
А це означає, що заклик до дії повинен бути не тільки на головній сторінці сайту, а й на інших, які можна сформувати у вигляді окремих лендінгів.
7. Уникайте спливаючих вікон
На показник відмов може вплинути наявність спливаючих вікон. Якщо після відключення спливаючих вікон показник відмов зменшився, то варто задуматися про можливі причини даного явища.
Можливо, ваші пропозиції у спливаючих вікнах не цікаві відвідувачам.
Навіть більше того, клієнти можуть зненавидіти спливаючі вікна.
Вирішити дану проблему можна експериментальним шляхом. Відвідувач не повинен відразу побачити спливаючі вікна, вони будуть більш ефективні, якщо їх показати трохи пізніше.
8. Перенасичення сайту рекламою
Як правило, сайти з великою кількістю реклами відрізняються підвищеним показником відмов. Якщо рекламна площа становить більше 40% контенту сайту, то більшості відвідувачів це навряд чи сподобається.
Якщо видалити близько тридцяти відсотків реклами, то це не сильно позначиться на прибутковості сайту, але з часом користувачі будуть затримуватися на такому сайті більше часу і зросте кількість бажаючих повернутися на сайт.
9. Стислість викладу – запорука успіху
Як відомо, стислість – сестра таланту. Інтернет-серфери можуть дозволити собі витратити дуже мало часу на читання сторінок.
Вони пробігають текст статті по діагоналі. Якщо їм зустрінеться сторінка з довгими параграфами, багато її закриють, бо такий текст важко сприймається.
На щастя, подібну проблему легко виправити:
- Використовуйте короткі абзаци до п’яти рядків, з трьома-п’ятьма пропозиціями;
- Намагайтеся розділяти довгі речення на більш короткі;
- Користуйтеся підзаголовками,
- Картинками;
- Використовуйте марковані списки.
10. Сторінка повинна витримувати трафік
Якщо ви провели оптимізацію сайту у відповідності з усіма перерахованими вище пунктами, але все ще стикаєтеся з високими показниками відмов, то потрібно або позбутися від нецільового трафіку або ж налаштувати сайт на високі навантаження.