Що таке тегування та як воно впливає на SEO

Тегування сайтів ще називають вторинною розміткою, фільтрами і т.д. В інтернет-магазинах теги грають роль спеціальних полів для підбору товарів за певними фільтрами, але вони відіграють важливу роль для залучення пошукового трафіку. Про таку методику тегування сайтів піде мова в даній статті.

Для чого необхідно тегування сайтів?

Що таке тегування та як воно впливає на SEOНапевно ви зустрічали на великих сайтах, порталах, дошках оголошень різні мітки, які відносять сторінку до різних систем категорій. Ці системи можуть бути представлені деревом категорій або ж окремою структурою.

Головне завдання тегування для SEO – збільшити кількість точок входу на сайт і залучити пошуковий трафік.

Точка входу – це сторінка сайту, на яку приходить трафік з пошуку. Саме потрапляння сторінки в індекс не гарантує пошуковий трафік на неї. Припустимо, сторінка сайту потрапила в індекс ПС і навіть ранжируется в ТОП-3 по ключовому запиту з нульовою частотністю, але вона не може залучити жодного користувача на сайт і її не можна вважати точкою входу.

З іншого боку, класичне блоггерске тегування не приваблює трафік, так як теги не є точками входу і не мають відношення до семантичного ядра.

Типи точок входу

Зазвичай на сайт ведуть два типи точок входу: це ключові запити на сторінках сайту і дерево категорій (сторінки категорій). Оскільки система тегів є паралельною структурою, а не частиною структури дерева каталогів, то з її допомогою ми створюємо третій тип точок входу – сторінки лістингів по кожному тегу.

На підставу чого впроваджується тегування?

Теги – в даному випадку, лістинги товарів, об’єднаних спільною ознакою (Тегом). Приклади:

  • колір товару, його розміри, категорії по статі і / або віком (одяг на дівчинку 6 років);
  • специфічних характеристик товарів (кухоль чайний + з ручкою);
  • брендам і / або виробникам і т.д.

Що таке тегування та як воно впливає на SEOКрім того, теги дозволяють домогтися набагато більшої гнучкості при кластеризації запитів семантичного ядра, ніж дерево категорій. Так, велика частина ключових слів не піддається впровадженню на сторінки категорій, проте їх можна встановити на сторінки тегів. А ось категорії найчастіше прив’язують до номенклатури товарів або іншій структурі з жорсткими обмеженнями.

Ще один плюс тегування – створення точок входу з постійним рівнем вкладеності, який не змінюється на сайті, що активно розвивається. Незмінний рівень вкладеності добре впливає на ранжування документа.

Багато інтернет-магазинів і прайс-агрегаторів не можуть похвалитися унікальним контентом, однак, створюючи свої лістинги (сторінки тегів) вони можуть отримувати хороший трафік по певних запитах. Саме сторінки тегів є основними точками входу на такі сайти.

Які сайти можуть залучити трафік за допомогою правильного тегування?

Отримати відчутний результат від тегування можуть будь-які трастові сайти, що пропонують великий масив інформації, а саме:

  • Тематичні, новинні та міські портали
  • Інтернет-магазини і прайс-агрегатори
  • Дошки оголошень
  • Сайти інформаційного характеру з великим числом статей

Для корпоративних сайтів методику теування зазвичай не застосовують.

Методика підбору тегів

Правильні теги підбирають з таких запитів семантичного ядра, які не ввійшли в ключові фрази для категорій і сторінок (статей, карток товарів і т.д.). Такі теги повинні повторюватися на декількох сторінках сайту, а не на одній.

Підбір і розміщення тегів вручну може виявитися дуже трудомістким процесом, тому для великих сайтів застосовують засоби автоматизації теування.

Що таке тегування та як воно впливає на SEOПошук тегів на сторінках проводять спеціальними методами математичної статистики, проте набагато простіше і зручніше скористатися готовим рішенням у вигляді пошукового плагіна Sphinx, (працює на php, поширюється безкоштовно).

  • Перевірте роботу на дефолтних налаштуваннях сфінкса і визначте розмітку статей за релевантністю.
  • Підбирайте найбільш релевантні сторінки для тегів
  • Одному тегу повинно відповідати обмежене число сторінок з найбільшою релевантністю.

Тегуванню піддаються лематизовані форми ключових запитів (в різних формах і відмінках).

Як домогтися індексації сторінок тегів ПС? Це досягається спеціальними способами оформлення цих сторінок, додаванням спеціальних навігаційних та інформаційних елементів, так що ПС не вважатимуть її марною сторінкою, дублюючою  контент.

Виправлення неправильних тегів

Традиційне ручне заповнення тегів в різних CMS має наступні недоліки. Найчастіше ці теги створюються хаотично, не дуже стосуються семантичного ядра, не мають корисного навантаження і не здатні залучати трафік з ПС. В результаті таких дій сайт виявиться захаращений великим числом непотрібних тегів.

У такому випадку потрібно провести аналіз тегів на відповідність СЯ і частотністю, залишаючи найефективніші.

Надалі, за допомогою програмних засобів, можна автоматизувати додавання тегів при розміщенні контенту.

Розробка сайтів у Львові -063-238-14-95

Правильне оформлення сторінки тегів

Сторінка з лістингом тега повинна мати достатню якість, яка повинна приводити до хороших поведінкових факторів. В іншому випадку може отримати санкції від ПС.

Оформити сторінку тегів слід таким чином, щоб вона несла додаткову цінність для відвідувача. Наприклад, це можуть бути невеликі статті, які стосуються поточного тегу, компіляція новин, фільтри і сортування карток товарів в інтернет-магазині і т.д. Зазвичай на сторінку тегів додають 1-1,5 тис. знаків тексту.

Загальні рекомендації для правильного оформлення сторінки тега:

  • Що таке тегування та як воно впливає на SEOУнікальний title і description
  • унікальний H1
  • ЧПУ сторінки тега
  • Спеціальний текст сторінки тега
  • Компіляція попереднього перегляду
  • Додаткові елементи: фільтри, сортування, калькулятори та інше

Компіляція дозволяє домогтися псевдоунікальності сторінки за рахунок склеювання фрагментів тексту на сторінці лістингу по тегу.

Сторінки тегів повинні бути статичними, з постійним URL і рівнем вкладеності. Для них бажано ЧПУ, але не на кирилиці – така система працює погано і може спричинити за собою масу технічних проблем.

Для просування сторінок тегів карта сайту може виявитися неефективною – набагато краще організувати правильну перелінковку, розміщуючи теги під основним контентом сторінки. Не слід закривати посилання на сторінки тегів в noindex і nofollow, інакше знижуються їх шанси на потрапляння в індекс.

У лістингу тегів не має сенсу робити більше 2-3 сторінок пагінації, ще краще обмежитися однією сторінкою для одного тега. Якщо все-таки робите кілька сторінок, використовуйте атрибут rel = “canonical” із зазначенням основної сторінки тега.

Вміст тегів сторінки динамічний, тобто постійно оновлюється по мірі розвитку сайту. Статичними елементами залишаються заголовок, title, текст опису та інші корисні елементи сторінки.

На стадії розвитку, поки сторінки лістингів за тегами слабо оформлені і не представляють реальної цінності, має сенс закривати їх індексацію в robots.txt.

Як відстежувати індексацію сторінок тегів

Через велику кількість сторінок тегів моніторинг їх індексації є трудомістким завданням. Тому краще використовувати програмні засоби.

Нарощуємо загальний траст сайту

Що таке тегування та як воно впливає на SEOДля сайтів з низьким трастом неправильна робота з теування може сприйнятися ПС за спамние роздування індексу. Тому необхідно нарощувати траст сайту.

Найважливішим показником трасту сайту для пошукових систем є непошуковий, закладний трафік і переходи з соціальних мереж.

Способи збільшення непошукового трафіку: контекстна і тизерна реклама, включаючи ретаргетінг, соціальні мережі, форуми, коментарі на інших ресурсах.

На траст сайту впливають: вік сайту, якісні посилання, соцсигнали, непошуковий трафік.

Підсумок

Правильне впровадження тегування сайту здатне збільшити його відвідуваність. Це досягається за рахунок посилення семантичного ядра і створення додаткових точок входу. Тегування відмінно працює для трастових сайтів.