Загадкове SEO та супутня йому оптимізація, пошукове просування сайту майже завжди є сусідами зі словами “що таке”. Зазвичай пояснення цих термінів дуже розпливчасті і не зрозумілі для людини непідготовленої, але нічого архіскладного в їх суті немає.
Пошукова оптимізація (SEO, Search Engine Optimization або СЕО) – роботи, спрямовані на поліпшення позицій сайту в пошуковій видачі по запитах користувачів.
У мережі дуже багато інформації, знайти потрібну серед мільйонів сайтів без спеціальної пошукової системи просто неможливо. Пошукова система в свою чергу – не просто величезний каталог сайтів (де потрібно ритися самостійно), а складна програма, яка допомагає користувачеві знайти потрібну йому інформацію буквально за лічені секунди.
Але як пошуковик вибирає сайти? Як одні виявляються на перших сторінках, а інші знаходяться далеко за 100 позицією? Вся справа в тому, що пошукова система оцінює кожен сайт по дуже великій кількості факторів і вибудовує їх від самого хорошого до найгіршого. Вплив на ці фактори – це і є SEO оптимізація сайту.
Є кілька груп чинників, які впливають на позицію сайту у видачі Яндекса і Гугла по запитах користувачів.
- Внутрішні чинники – технічна складова сайту і його наповнення (тексти, картинки, відео). Внутрішні чинники дуже важливі, для високих позицій сайту необхідно їх відповідність вимогам пошукових систем. Вимоги ці досить великі і зазвичай не враховуються вебмайстрами при розробці, так як абсолютно непомітні для відвідувача. Оцінка відповідності внутрішніх чинників еталонним, виправлення технічних недоліків безпосередньо відноситься до оптимізації сайту.
- Зовнішні чинники – це вплив на ваш сайт сайтів. Як це можливо? Все дуже просто – ваш сайт згадується на інших ресурсах, на нього ставлять посилання. Ось ці посилання і впливають на ваш сайт. Кількість, якість і різноманітність цієї маси посилань є одним з важливих чинників ранжирування і враховуються пошуковими системами. Природний процес нарощування посилальної маси може зайняти не один десяток місяців. АЛЕ, цей процес можна прискорити, створити кількість посилань дуже схожу на природну за 4-6 місяців. Правильне нарощування маси імітує природний приріст і не викликає підозр з боку пошукових систем.
- Поведінкові чинники – це вплив на позиції сайту поведінки користувачів. Не так давно пошукові системи навчилися відстежувати поведінку користувачів на сайті, створили додаткові параметри і використовують їх в ранжируванні. Основним моментом є не тільки кількість відвідувачів, а й час, який вони проводять на сайті, їх дії після відвідин кожного конретного ресурсу, географічне положення і багато іншого. Щоб сайт володіє хорошими поведінковими чинниками, він повинен бути зручним, містити достатній обсяг інформації і бути настільки корисним, що користувач більше не повернувся б до пошуку.
Робота з усіма факторами, що впливають на позицію сайту в пошуковій видачі, називають також пошукове просування.