Наскільки ефективно працює ваш сайт, скільки відвідувачів стають вашими клієнтами?
Саме показник конверсії допоможе зафіксувати це в цифрах з якими вже можна працювати, будувати плани і робити бізнес в інтернеті.
Конверсією називається відношення числа відвідувачів сайту, які вчинили на ньому необхідні власнику дії, наприклад, реєстрацію, покупку, перехід по рекламному оголошенню, підписку і т.п. до кількості відвідувачів даного сайту, яке виражається у відсотках.
Просування веб сайту і його оптимізація допоможуть збільшити загальну кількість відвідувачів, але для успішного конвертації трафіку в продажу необхідно підвищити відсоток замовників, для чого слід поліпшити конверсію сайту.
Задовільним рівнем конверсії вважають від 1% і вище, тобто з сотні відвідувачів сайту один повинен зробити необхідну дію. При грамотному підході щодо підвищення конверсії сайту можна збільшити її до 3-4% і більше. Чим вище рівень конверсії сайту, тим більше прибутку може отримати його власник, адже в такому випадку його кошти на просування і підтримку проекту витрачаються найефективніше.
Якщо ж сайт має маленьку конверсію, то навіть перебуваючи на високих місцях в пошуковій видачі, результату від цього буде мало.
Причиною низької конверсії сайту найчастіше є невідповідність якості трафіку і до якості сайту (неправильно підібрана ЦА, неякісний контент, погане юзабіліті сайту).
Збільшення конверсії сайту в деяких випадках можна досягти досить простими способами, розглянемо їх докладніше.
Юзабіліті
Зробіть відвідувачів задоволеними вашим сайтом. Чим складніший в зверненні ваш сайт, тим менше ймовірність, що користувачеві вдасться зробити там покупку. Сайт з продуманим інтерфейсом дозволить всім бажаючим відвідувачам без проблем скористатися його послугами.
Секрет успіху сайту в його доступності, зручності в обігу, впевненою роботі у всіляких інтернет-браузерах. Для хорошого юзабіліті бажаний інтуїтивно зрозумілий, продуманий дизайн з елементами, що спонукають користувача до дії, розташованими на видних місцях (наприклад, форма замовлення, карта проїзду і т.д).
Довіра відвідувачів
Сайт повинен викликати довіру у відвідувачів. Цей пункт частково перетинається з вимогами юзабіліті, так як багато користувачів довіряють тільки якісним сайтам. Повинна бути вказана інформація про компанію, гарантії, ліцензії та інше, необхідно мати сторінку з контактною інформацією, номерами телефонів та адресою.
Також слід уникати величезного масиву не систематизованої інформації, щоб не викликати у відвідувача труднощів при пошуку необхідного товару. Хороший сайт дозволить будь-якому користувачеві легко зареєструватися і в пару кліків зробити замовлення.
Істотним фактором, що впливає на довіру користувачів до сайту, є наявність на сайті коментарів і відгуків користувачів, наявність сертифікатів на товар, логотипів представлених торгових марок, фотографій і відеороликів з робочим процесом і т.д.
Вивчення поведінки відвідувачів
Для вивчення поведінки користувачів на сайті зазвичай використовують лічильники Google Analytics і Яндекс.Метрики. Таким чином можна визначати проблеми, з якими стикаються відвідувачі на різних сторінках сайту, будь то труднощі в процесі реєстрації або при навігації по сайту.
За допомогою цих інструментів можна визначити глибину перегляду і з яких сторінок найчастіше йдуть користувачі сайту.
Розробка сайту з урахуванням цілей конверсії
При розробці сайту слід покращувати його контент, створювати цілісний образ сторінок, що включають текст, картинки, тривимірні моделі товарів, відеозаписи і т.п., що послужить стимулом до залучення нових користувачів і підвищить конверсію.
Також даній меті служить автоматична персоналізація сайту, яка використовує динамічне відображення вмісту і персональні пропозиції, що цікавлять конкретного користувача.
Правильний таргетинг ЦА
Жоден сайт не може бути достатньо хорошим для неправильної цільової аудиторії.
Іншими словами, якщо ваш сайт приведений у відповідність до пунктів 1-4, а конверсія залишає бажати кращого, то потрібно аналізувати трафік. Чи справді ці відвідувачі є цільовою аудиторією?
Якщо ні, то потрібно підібрати правильну цільову аудиторію, залучати трафік з різних джерел, а не тільки з пошукових систем.
Підсумок
Конверсію сайту можна збільшити, якщо спочатку спланувати його розробку для його ефективності. Якщо ж потрібно поліпшити цей показник для вже існуючого сайту, то необхідно проводити комплексний аналіз як самого сайту, так і трафіку.