Фільтр – це спеціальний алгоритм роботи пошукової системи, спрямований на зниження позицій неякісних сайтів – ресурсів, нерелевантних пошуковим запитам або які не відповідають іншим вимогам пошукових систем.
Фільтри популярних пошукових систем постійно розвиваються і удосконалюються. Це пов’язано з тим, що так само точно удосконалюються і розвиваються механізми створення неякісних сайтів, призначених для отримання короткочасного прибутку.
Критерії фільтрації
Крім неякісних і які просуваються чорними методами сайтів під фільтри дуже швидко потрапляють ресурси, для розкрутки яких використовуються застарілі і непрофесійні методи пошукової оптимізації. Наприклад, запроваджений 24 квітня 2012 року і до цієї пори активно використовується компанією Google фільтр «Пінгвін» звів нанівець роботу величезного числа оптимізаторів.
В результаті запуску цього фільтра з індексу були видалені сайти, посилальна маса яких не відповідає вимогам пошукової системи, а саме, використовуються:
- Зовнішні посилання з нерелевантних сайтів (наприклад, посилання з медичного сайту перенаправляють користувачів на автомобільний портал).
- Зовнішні посилання з нерелевантних сторінок (наприклад, тематика статті не відповідає тематиці сайту, на який вона посилається).
- Стандартний анкорний лист з прямим входженням ключів (наприклад, використовується посилальна маса не менше ніж з 1000 посилань з абсолютно ідентичним анкорний текстом, отримана явно штучним шляхом і є характерною ознакою недозволених методів оптимізації).
- Занадто різке збільшення посилальної маси (наприклад, за добу кількість посилань виростає на 1000 і більше).
Нові підходи до SEO
Ще один фільтр, який сильно «псує» життя оптимізаторів – це фільтр «Колібрі», запущений 26 вересня 2013 року. Це фільтр, призначений для боротьби з сайтами, якість яких не відповідає вимогам пошукової системи з точки зору поведінкових факторів.
Виходячи з аналізу роботи фільтрів, легко прийти до висновку, що ефективне пошукове просування сайтів обов’язково має враховувати їх особливості.
З впровадженням кожного нового фільтра оптимізатори змушені шукати шляхи їх обходу і прагнути до того, щоб просувний сайт відповідав все більш суворим вимогам пошукових систем.
Більшість сучасних методик та інструментів просування орієнтовані так, щоб з боку пошукових систем розкрутка сайту виглядала максимально природно. Наприклад, зовнішні посилання закуповуються невеликими партіями, поетапно. При цьому анкорні тексти розбавляються сторонніми словами і модифікуються іншими способами. Крім того, посилання купуються не тільки на сайтах-донорах, але і в популярних соціальних мережах.