Управління репутацією в пошукових системах

Найважливішим аспектом діяльності компаній, що працюють в галузі електронної комерції, є управління репутацією в пошукових системах. В англомовному інтернеті цей вид діяльності досить популярний і добре відомий як SERM (SearchEngineReputationManagement). За своєю суттю це один з інструментів в PR-компанії, що служить для маніпуляції громадською думкою за допомогою відповідного інтернет-контенту, наприклад розкрутка і просування компанії на різних інтернет-майданчиках, написання унікальних статей, прес-релізів, позитивних або негативних відгуків для створення відповідного іміджу компанії або окремої особистості в глобальній мережі.

Управління репутацією в пошукових системах

Іноді йдуть роки, щоб заробити позитивну репутацію, а ось втратити її можна відразу. Прекрасна репутація здатна відкрити багато дверей. Погана ж репутація може погубити всю справу. Тому не варто довіряти таку відповідальну роботу як управління репутацією випадковим людям, а краще звернутися до досвідчених фахівців.

Розробка сайтів Львів – 063-238-14-95

У світлі бурхливого зростання інтернет-аудиторії, реклама, торгівля і послуги в мережі набирають все більших обертів, а багато користувачів звертаються за пошуком будь-якої інформації в мережу, так що управління репутацією в глобальній мережі буде одним з найголовніших інструментів в рекламних кампаніях. Для такої роботи необхідно безліч фахівців – копірайтерів, дизайнерів, редакторів, seo-спеціалістів, програмістів, рекламників. З розвитком інформаційного суспільства для досягнення успіху компанії ця робота стає дуже важливою.

Останнім часом ринок PR-послуг стрімко росте і активно розвивається.

Управління репутацією в пошукових системахЦе пов’язано в першу чергу з тим, що збільшилася кількість користувачів інтернету, які стали використовувати зворотний зв’язок у вигляді позитивних чи ж негативних відгуків, порад і коментарів про роботу тих чи інших компаній. У зв’язку з чим стало просто необхідно стежити і коригувати загальну масу подібних відгуків в мережі, щоб забезпечити в своїх інтересах відповідний результат пошукової видачі і скорегувати імідж компанії в інтернеті. На перший погляд така робота не помітна звичайним користувачам, але насправді вона є успішною маніпуляцією, що служить для відображення в пошукових системах статей і коментарів, в першу чергу вигідних замовнику.

Методи роботи

Умовно всі методи роботи управління репутацією можна розділити на три категорії:

  • Білі – політика максимальної чесності, прозорості та реальної взаємодії з клієнтами і вирішення їхніх проблем
  • Сірі – іноді в бізнесі доводиться зрізати кути, особливо якщо конкуренти роблять так само, то можна скористатися недосконалістю пошукових систем і витіснити негативні відгуки позитивними
  • Чорні – методики чорного піару, що включають в себе створення завідомо неправдивих відгуків (топити конкурентів і просувати себе)

Білими методами вважають за краще користуватися великі компанії, яким дійсно важливо мати не тільки позитивний імідж, але справжню лояльність своїх клієнтів. Вони можуть собі дозволити досить швидко реагувати на відгуки клієнтів, і забезпечити вирішення виникаючих проблем, підключається техпідтримка, забезпечується обмін або повернення товару, виправляються помилки або недоліки в роботі і т.д. Тобто їх стандарт – забезпечити такий рівень сервісу, щоб клієнт дійсно залишився задоволеним, повертався знову і залучав нових замовників зі свого оточення.

Управління репутацією в пошукових системахЗадоволений клієнт може видалити свій поганий відгук після вирішення його проблеми і навіть написати про те, як ця ситуація була виправлена. При цьому компанія може заохочувати створення користувачами справжніх відгуків.

Так як практично в будь-якій роботі неминуче виникнення проблем то потрібно бути готовим до їх вирішення. Якщо робота з клієнтами – це ключовий момент бізнесу, то вам слід робити акцент на білі методи управління репутацією.Сірі методи відрізняються тим, що в першу чергу вони служать для просування компанії, і тільки в меншій мірі – для створення зворотного зв’язку.

Однак сірі методи управління репутацією це не завжди погано. Наприклад, що робити, якщо негативні відгуки про вашу компанію займають перші місця видачі? Неважливо як вони туди потрапили, то чи дійсно в роботі фірми було безліч недоліків, або вас обмовили конкуренти, але ви на ці відгуки вже не можете надати ніякого впливу. У такому випадку потрібно зробити так, щоб цих прикрих відгуків не було на перших позиціях видачі, а ще краще – витіснити їх з Топ 10 Яндекса і Гугла.

Методика роботи така: потрібно створити достатню кількість хороших і трохи нейтральних відгуків так, щоб вони були максимально схожі на природні і викликали довіру. Потім ці відгуки просуваються методами SEO в пошукових системах. Зазвичай подібні відгуки просуваються на перші позиції пошукових систем по запитах «Відгуки про компанію …», «… товар відгук» і т.д.

Додатково ці відгуки можуть поширюються способами SMM в соціальних мережах для створення відповідного соціального фону, а також приводять лояльний трафік на просувний сайт.

Чорні методи переслідують своєю метою спотворення дійсної інформації для того щоб очорнити конкурентів, а себе зробити «білим і пухнастим». Чорний піар – старий як світ торгівлі та реклами, виглядає примітивно і брутально, але зате дає швидкі результати.

Проводиться за допомогою покупки замовних коментарів, відгуків, статей з неправдивою інформацією, що вводить в оману про роботу тієї чи іншої компанії. Основний упор робиться на створення поганої репутації конкурентів і одночасно – хвалебних відгуках про свою компанію.

Управління репутацією в пошукових системахПідведемо підсумок

Таким чином ми приходимо до висновку, що управління репутацією в інтернеті займає ключове місце в просуванні бізнесу в інтернеті, а значить, його слід використовувати як найважливіший інструмент. Якщо ви бажаєте досягти успіху, то вам необхідно постійно займатися управлінням репутації  вашої компанії, для чого слід звернутися до фахівців, які мають відповідний досвід на ринку даних послуг.