Трафік – в галузі пошукової оптимізації це кількісний показник відвідуваності веб-ресурсу, або, простіше кажучи, кількість відвідувачів сайту.

Даний термін грає велике значення в пошуковій оптимізації. Дії оптимізатора спрямовані саме на те, щоб залучити на сайт відвідувачів, і чим більше, тим краще для просування сайтів.

Джерела трафіку сайту

Відвідувачі приходять на сайт з різних куточків всесвітньої павутини. Але як вони знаходять саме цей сайт? Для оптимізатора або власника сайту важливо знати джерела трафіку. Такими джерелами можуть бути:

  • Пошукові системи (SEO-кампанії)
  • Соціальні мережі (SMO-кампанії)
  • Прямі рекламні кампанії (тізерна, банерна, контекстна реклама, ліди і т.д.)
  • Прямий трафік (type-in – трафік – пряме введення URL в адресний рядок браузера або перехід з закладок)
  • Перехід за посиланнями з інших сайтів (форумів, тематичних ресурсів, відео-хостингів, каталогів та ін.)
  • Поштова розсилка

Трафік сайту може носити як цільової, так і випадковий характер. Дії оптимізатора спрямовані на те, щоб залучити цільову аудиторію на сайт. Цільовий трафік є якісним і свідчить про ефективність пошукового просування.

Кожен ресурс має певну тематичну спрямованість і орієнтований на своє коло відвідувачів. Виміряти якісність трафіку оптимізаторові дозволяють спеціальні інструменти – лічильники. Це сервіси, які фіксують активність відвідувачів на сайті, визначають джерела трафіку, регіональну приналежність, нові і повторні заходи на сторінку, і т.д. До таких сервісів можна віднести лічильники Яндекс.Метрика, Google Analytics, Liveintrnet.

Монетизація трафіку

Трафік може служити джерелом доходу веб-ресурсу, в такому випадку говорять про монетизацію трафіку. Монетизація трафіку може бути прямою і непрямою.

  • Пряма монетизація – характерна для комерційних проектів, які продають товари і послуги. Відвідувачі, купляючи що-небудь на такому сайті, приносять прямий дохід власнику ресурсу.
  • Непряма монетизація – виражається в продажу трафіку за посередництва різних партнерських програм. Схема проста: високовідвідуваний ресурс розміщує на своїх сторінках рекламу і отримує від рекламодавця плату за покази чи кліки по ній. Таким чином, перенаправляючи свій трафік на ресурси рекламодавців, власник сайту отримує дохід. Можливі схеми монетизації трафіку – плата за кліки (PPC), плата за дії (CPA), яка в свою чергу розділяється на плату за продажу (CPS) і плату за Ліди (CPL), і плата за покази (CPM).