Стратегія просування молодого сайту

Якщо у вас є успішний досвід просування сайтів з віком, то це не означає що можна повністю скопіювати стратегію пошукового просування для нового проекту. Новому сайту ще належить заслужити довіру у користувачів і пошукових систем. У цій статті зроблено акцент на те, як з невідомого сайту зробити справжній бренд.

Стратегія просування молодого сайту

Особливості просування молодого сайту

Стратегія просування молодого сайту буде істотно відрізнятися від того ж завдання для сайту з віком і ось чому. Давайте порівняємо, чим відрізняється молодий сайт від старого крім віку?

Найбільш значимі і впливові на просування параметри такі:

  1. Рівень авторитету, довіра пошукових систем. У старих сайтів є певний рівень довіри (високий або низький), який впливає на видачу, а до нових сайтів особливе ставлення (бонус новачка, пісочниця, чиста карма).
  2. Аудиторія сайту. У сайтів з віком вже є своя сформована аудиторія, «ядро» постійних відвідувачів.
  3. Статистика відвідувань, історія, дані для аналізу. У старого сайту є що аналізувати для його пошукової оптимізації.
  4. Що дозволено «дідку», не вибачається «юнакові». Тобто не можна сліпо копіювати стратегію просування старого сайту, розкручуючи новий, так як за деякі прийоми можна отримати санкції від пошукових систем.

Чого слід уникати

Стратегія просування молодого сайтуТому в процесі розкрутки молодого сайту потрібно керуватися, роблячи такі висновки. Так як наш юний сайт знаходиться під турботливою опікою пошукових систем, він повинен розвиватися максимально природним і некомерційним чином, а саме не повинен:

  • Просуватися платними посиланнями, особливо при безграмотному їх розміщенні
  • Використовувати комерційні ключові слова в посиланнях на сайт
  • Утримувати заточений під пошукові системи контент, особливо «онучі», насичені ключовими словами
  • Застосовувати агресивні прийоми пошукової оптимізації (зловживання ключовими словами в заголовках h1-h2, title або меню, списки ключових слів на сайті, надмірну перелинковку)

Типові помилки просування сайту відбуваються найчастіше при неправильному розміщенні посилань, коли неякісні посилання приносять шкоду замість користі. Ознаки поганих посилань: заспамлений донор практично без трафіку, погане социтування (сусідство посилань на сумнівні сайти), всі посилання на сайт з однієї IP або підмережі. Дотримуйтеся правила, що краще отримати кілька хороших посилань, ніж безліч поганих.

Оптимальна стратегія просування

Для просування молодого сайту потрібно працювати в таких напрямках:

  • Підвищувати траст з боку цільової аудиторії і пошукових систем (якісні показники контенту, посилальної маси, социтування, юзабіліті, відгуки).
  • Проводити ітерації поліпшення сайту (аналізувати, тестувати і впроваджувати поновлення)
  • Залучати трафік на свій сайт з різноманітних джерел (пошук, прямий і закладний трафік, соціальні мережі, блоги і форуми.)
  • Працювати над брендовою складовою (щоб отримувати трафік по брендовим запитам)
  • Вхідний маркетинг (вести блоги, вебінари, контактувати з цільовою аудиторією)
  • Краудмаркетінг (партизанський маркетинг, пошук цільової аудиторії в мережі)
  • Якщо ваш проект все ще в розробці, то не втрачайте часу, залучайте клієнтів через спеціальну splash-сторінку

Збільшити довіру до сайту за допомогою юзабіліті – означає не тільки розробити зручний і сучасний дизайн сайту, але і розмістити легкодоступні контактні дані, карту проїзду, працючий чат «онлайн консультант», сертифікати та взагалі будь-який корисний для відвідувача елемент.

Социтування – це те, з ким згадують ваш сайт – чим авторитетніші сайти, з якими вас цитують, тим краще. Визначити можна за допомогою запиту в Google, пов’язаних з: <Ім’я сайту>.

Як просувати свій бренд

Стратегія просування молодого сайтуВ даний час ми бачимо тенденцію пошукових систем до того, що вони стежать не тільки за окремим сайтом, але і за розвитком бренду в інтернеті. Тобто просування бренду – це більш широка область завдань, ніж просування сайту.

Як же визначаються ознаки бренду пошуковими системами? Авторитетні соціальні профілі, пов’язані з сайтом, контактна інформація, брендові запити в пошуковій системі, відгуки.

Ефективна робота над брендовою складовою призводить до того, що будь-яка згадка назви фірми, контактних даних, специфічного товару або послуги будуть враховуватися пошуковими системами аналогічно посиланням на сайт. Крім того, проведення офлайнових кампаній так чи інакше позначиться чи то в новинах, соціальних мережах, відгуках або в природних посиланнях.

Сама наявність відгуків про фірму є плюсом для пошукових систем, однак нам потрібно більше позитивних, для чого можна використовувати білі методи управління репутацією свого бренду. Відгуки можна розміщувати як на своєму сайті (наприклад, в картках інтернет-магазину), так і в мережі. Розміщуючи відгуки на своєму сайті, можна розширити семантичне ядро.

Методи вхідного маркетингу

Вхідний маркетинг – один з інструментів просування бренду, який виконує завдання зробити компанію впізнаваною, відомою і популярною. Комплексне застосування методів вхідного маркетингу дозволяє генерувати максимальне число брендових запитів і природних вхідних посилань.

Стратегія просування молодого сайтуВсі способи маркетингу, що входить, можна розділити на чотири групи:

  1. Традиційний PR , що включає офлайн і онлайн рекламу, новини, статті та прес-релізи. Сюди ж можна віднести проведення різних заходів і акцій (виставки, свята, концерти, події і т.д.)
  2. E-mail маркетинг, який може складатися з підписок, розсилок та тригерних листів. Так як ми говоримо про білі методи просування, то не можна плутати цей метод зі спамом!
  3. Спілкування в мережі. Це головна відмінність ери Web 2.0 в інтернеті, упускаючи яке ви ризикуєте залишитися в минулому столітті. Мало кому цікаві сайти без зворотнього зв’язку, а тим більше фірми, які не бажають або які не вміють спілкуватися зі своєю цільовою аудиторією. Наявність соціальних акаунтів і груп, корпоративних блогів, проведення вебінарів, робота з форумами – це не данина моді, а серйозна конкурентна перевага. Поки клієнти шукають вас, робіть їм кроки назустріч, адже в мережі є цілі співтовариства, які будуть раді вашому товару чи послузі.
  4. Медіаматеріали. Люди лінуються читати, прийміть це як факт. У наше перенасичене інформацією століття набагато приємніше подивитися картинки з барвистою інфографікою або відеоролик, ніж читати довгі онучі тексту без картинок. Ви самі любите читати нудні статті? А ось майстерно складена яскрава і захоплююча презентація має більше шансів на успіх, причому це не обов’язково файл у форматі Power Point або слайдкаст на сайті, це може бути вірусний відеоролик на Youtube або цікава інфографіка. Для деяких продуктів або послуг може підійти формат підкасту.

Кожен з цих пунктів заслуговує на окрему статтю, а з деякими способами так чи інакше ви вже могли працювати. Для отримання максимальної віддачі від вхідного маркетингу рекомендується приділити більшу увагу кожній групі методів і підходити усвідомлено до використання кожного з них. Тут потрібно мати ділове чуття, знання своєї ніші і творчий підхід, досвід і здоровий глузд, повагу і симпатію до своїх клієнтів. Тонка грань лежить між тупим спамом або нав’язливою рекламою і «дружньою порадою» на форумі, який викличе захоплення і обожнювання клієнтів.

Тестування і збір аналітики

Стратегія просування молодого сайтуРозвивати сайт потрібно поетапно, тестуючи в кожній ітерації, як змінилася поведінка користувачів, наскільки вона покращилася і чи потрібно повертатися назад. Для аналізу можна використовувати такі інструменти:

  1. Карта кліків, по якій можна дізнатися, наскільки користувачеві зручно користуватися вашим сайтом. Для цього можна використовувати сервіс теплової карти Яндекс.Метрика
  2. Показники відмов, переглядів, середній час сесії та інші поведінкові метрики
  3. SMO елементи (кнопки типу, like/share, групи, закладки)
  4. Технічні тести: валідація HTML / CSS / PHP і будь-якого іншого коду, тестування безпеки сайту, наявність SSL сертифікату, тестування навантаження сайту і сервера і т.д.
  5. Якщо сайт за півроку повинен набрати достатній траст, в цей можна тестувати тільки білі методи SEO

Якщо ваш проект робиться грунтовно то в процесі тестування рекомендується користуватися спеціальними інструментами: скласти чекліст, вести систему трекінгу завдань і змін в проекті, щоб у разі потреби повернутися на крок назад.

Структура посилальної маси

В процесі просування молодого сайту потрібно особливого значення надавати посилальній масі.

Крім того, що посилання повинні бути досить якісними, не повинні бути платними або містити комерційних анкорів, вони повинні формувати кількість посилань певної структури, тобто зробити її максимально схожою на природний контрольний профіль в розумінні пошукових систем.

Пріоритет отримання посилань в процесі лінкбілдінга такий:

  1. Безанкорні посилання
  2. Брендові анкори
  3. Посилання на трастові сайти цієї ж ніші (социтування, згадка схожих брендів)
  4. Досить мале число комерційних анкорів

При цьому слід ставити посилання на максимально розумне число внутрішніх сторінок сайту з досить різнорідних джерел (форуми, блоги, коментарі, соцмережі, твітти і т.д.).

Стратегія просування молодого сайтуЩоб отримати найбільш повне і адекватне уявлення про ефективну посилальну  масу, то для аналізу посилального нам потрібно знайти в пошуковій видачі молодий сайт, що успішно розвивається (до 12 місяців) з нашої ніші і скористатися сервісом https://ahrefs.com.

І ще раз нагадування: уникайте масових посилань спамного характеру (особливо тих, які розміщуються за допомогою софта), так як вони можуть спричинити санкції.

Краще зосередитися на отриманні якісних і природних посилань, спілкуючись з цільовою аудиторією в мережі. А для моніторингу теми, що цікавить вас, використовуйте сервіс google.ru/alerts – знайдіть співрозмовника, з яким потрібно саме те, що пропонує ваш сайт і порадьте йому, куди можна звернутися.

Тобто при вмілому підході лінкбілдінг перетворюється з рутинної і механічної «проспамкі» в живе спілкування і засіб комунікації з вашою цільовою аудиторією. Така робота набагато цікавіша і призводить до набагато кращих результатів.

Висновки

Ставтеся до просування сайту не тільки з технічної сторони, зупиняючись лише на класичних сео стратегіях, але перетворіть новий проект в справжній бренд. Це дасть вам велику перевагу і можливість використовувати численні маркетингові прийоми. Інтернет – це не набір із заліза і софта, але перш за все ефективний засіб комунікації з живими людьми і вам потрібно завоювати їхню довіру.