З кожним днем зростає популярність смартфонів і планшетів, які користувачі використовують для виходу в інтернет. Гаджети постійно оновлюються, також відбувається активний розвиток мобільного інтернету. Все більше користувачів сьогодні використовують свої рясні пристрої для здійснення покупок в інтернет-магазинах. Ось чому, якщо ви вирішили замовити просування сайту Львів, слід обов’язково враховувати цю численну аудиторію. Оптимізація мобільних версій сайтів повинна здійснюватися з урахуванням специфічних умов, продиктованих мобільним інтернетом. Для збільшення кількості відвідувань ресурсу існують деякі прийоми, які обов’язково потрібно використовувати.

Чим пояснюється необхідність мобільного просування?

Вирішивши зайнятися просуванням мобільної версії сайту, спочатку слід подивитися на цей захід з точки зору його фінансової доцільності. Створення сайту-візитки в мобільній версії не становить труднощів, однак, до адаптації того ж інтернет-магазину доведеться залучити значні трудові ресурси, а значить, це зажадає грошових вкладень. Таким чином, щоб уникнути невиправданих витрат, запускаючи мобільну версію сайту, потрібно чітко розуміти, скільки це буде коштувати; скільки користувачів дозволить залучити; як вплине на обсяг замовлень.

Такі статистичні системи, як «Яндекс.Метрика»та «Гугл аналітика», з розділом «Мобільні пристрої», можуть допомогти отримати деякі корисні відомості. Система, аналізуючи кількість відвідувачів, виділяє серед загальної маси заходили на сайт тих, хто користувався при цьому планшетом або смартфоном. Також можна отримати інформацію про відсоток відмов, моделях використовуваних гаджетів, їх платформах і браузерах. Якщо вона показує, що відмов для мобільних пристроїв набагато більше в порівнянні зі звичайними, то настав час приступати до створення мобільної версії сайту.

Багато залежить і від тематичної спрямованості сайту. Її обов’язково потрібно враховувати, створюючи стратегію просування. Наприклад, інтернет-магазин, який торгує гаджетами і не має доступу з мобільних пристроїв, буде виглядати дуже нелогічно. У той же час сайт, на якому пропонуються товари для рукоділля або швейне обладнання, цілком успішно може працювати і без мобільної версії.

У чому полягає відмінність мобільної версії сайту від звичайної?

Відмінність мобільних і звичайних версій сайтів полягає не тільки в технічних особливостях виконання. Розробка сайтів Львів в мобільній версії припускає специфічний дизайн, верстку, юзабіліті, контент. Зрозуміло, що насамперед розглядається питання входу користувачів на сайт. Тобто, як відбувається завантаження зі смартфона або планшета потрібної мобільної версії сайту? Тут можна використовувати можливості «Яндекс.Детектора», внісши необхідні зміни в код. Багатьма розробниками використовуються плагіни, які створюються для популярних систем управління вмістом (CMS). Використання власних ідей і рішень, доцільне у випадку з великими сайтами, створеними з нуля, не є таким для невеликих ресурсів, що мають маленький бюджет. В цілому можна надати користувачам можливість вибирати, розмістивши на звичайній версії сайту посилання на мобільну. Питання в тому, чи буде вона використовуватися відвідувачами?

Класичний варіант передбачає створення для мобільної версії піддомена. За допомогою спецтега «Mobile», ви проінформіруете пошукову систему про призначення інтернет-сторінок, і вона не стане відображати їх в основному пошуку.

Одним з важливих властивостей мобільного сайту є можливість переглядати його на екрані з меншим монітором, при цьому розмір сторінки визначається мобільним пристроєм. При відсутності якихось особливих завдань не варто прагнути до охоплення всіх різновидів смартфонів і планшетів, можна обмежитися найпопулярнішими. Визначитися з цим питанням допоможуть системи статистики, що розпізнають тип пристрою, яке призвело користувача на сайт. Також мобільний сайт відрізняється від звичайного складністю коду (в мобільній версії його відображення може бути некоректним). Якщо дозвіл мобільних пристроїв з кожним роком стає все вище, то особливості рендеринга сторінок досі зберігаються власними.

Наступною особливістю є юзабіліті сайту. При його створенні обов’язково повинна враховуватися специфіка мобільного гаджета, особливо це стосується способу введення. Більшість пристроїв сьогодні мають сенсорний екран. Тобто, мобільна версія сайту вимагає внесення певних змін. Будь-який користувач віддасть належні зручності навігації сайту, великим кнопкам, комфортному для читання шрифту. Мобільна версія вимагає укрупнення багатьох елементів. І тут дизайнерові необхідно забезпечити оптимальне розміщення усіх елементів сайту на сторінці в 640х960 пікселів.

Набір тексту на сенсорному екрані в порівнянні зі звичайною клавіатурою є більш складним, і це не можна не враховувати. Якщо для оформлення замовлення в інтернет-магазині користувачеві буде запропоновано ввести велику кількість анкетних даних, то користувачі мобільних пристроїв можуть відмовитися від ідеї здійснення покупки – тобто, збільшиться відсоток відмов. Тому навіть для звичайних версій сайтів рекомендується скорочувати обсяг обов’язкової інформації, яку повинен ввести користувач, здійснюючи покупку.

Окремо слід сказати про обсяг контенту. Звичайно, технічні можливості смартфонів і планшетів стають все ширше, однак, користувачам навряд чи сподобається нескінченне перегортання великих сторінок. Користуючись смартфоном або планшетом, вони не захочуть вивчати великий обсяг інформації. Крім того, слід враховувати і той факт, що швидкість мобільного інтернету часто буває невисокою, і багато користувачів просто не захочуть чекати кінця завантаження “важкої” сторінки. У цьому випадку доцільним буде використання динамічного підвантаження контенту в міру прокручування сторінки вниз.

Дуже важливим моментом є тестування мобільної версії сайту, яке проводиться перед її запуском для ретельної перевірки роботи всіх сторінок. Найкраще залучити до цього процесу саме мобільні пристрої, а користуватися спеціальними сервісами-емуляторами. Ретельне тестування сайту – це надійна запорука його успішної роботи. Звичайно, первинна перевірка роботи сторінок може проводитися і за допомогою онлайн-сервісів, однак, відтворення всіх особливостей мобільних пристроїв, наприклад, способу введення, в даному випадку не представляється можливим.

Особливості просування мобільних версій сайтів

Створення семантичного ядра мобільного сайту повинно проводитися з урахуванням особливостей запитів, що здійснюються користувачами з планшетів і смартфонів. Статистика говорить про те, що ці запити найчастіше бувають пов’язані з допомогою. Значить, має сенс занесення подібних ключових слів в бібліотеку пошукових слів (тим більше, якщо є зв’язок тематики вашого сайту з такого роду послугами). Крім того, за статистикою, довжина запиту користувачів мобільних пристроїв в середньому майже не відрізняється від запитів користувачів ПК і ноутбуків.

Пошукова оптимізація сайту повинні враховувати і географію – для мобільних пристроїв характерно введення більшої кількості запитів, які пов’язані з точним місцем, у порівнянні з комп’ютерами та ноутбуками.

Фахівці говорять про те, що для користувачів мобільних пристроїв звичайним є звернення до перших посилань, виданої за результатами пошуку. Навіть друге посилання не може похвалитися такою клікабельністю, не кажучи про наступні. Це пояснюється тим, що користувачі смартфонів цінують оперативність і не бажають приділяти багато часу вибору результату. Тобто, вибираючи кількість посилань, доцільно орієнтуватися на дві перші позиції в результатах пошуку.

Для пристроїв з платформою Android характерною є орієнтація Google-пошуку на користувача, який в даному випадку завжди має логін. Для збільшення шансів сайту на заняття більш високої позиції на сторінці з результатами пошуку, зарубіжні оптимізатори рекомендують пропонувати користувачам додавання сайту в закладки з відповідними посиланнями прямо на веб-сторінці.

Навіщо ми вам все це розповіли?

Як українські, так і зарубіжні аналітики відзначають зростаючу популярність мобільних гаджетів і активність їх користувачів в інтернеті. Ось чому, створюючи мобільну версію свого сайту, ви відкриваєте для свого бізнесу нові перспективи, які вже в найближчому майбутньому обернуться відмінними результатами. І вартість просування сайту тут не є головним питанням. Головне – врахування особливостей тематики сайту, адекватна оцінка можливостей портативних гаджетів і мобільного інтернету, і здатність представити себе рядовим користувачем і оцінити сайт з його позиції.