Результати пошуку або SERP – це сторінка пошукової системи, видана в результаті запиту відвідувача. Дана сторінка пошукової системи містить посилання на ресурси, які ранжуються відповідно до релевантності заданого запиту.

Після введення запиту користувачем, пошукова система аналізує його за різними ознаками (лінгвістичний, морфологічний, географічний і ін.) І відповідно до визначених пошуковиками алгоритмами будує видачу на сторінці у вигляді списку сайтів, розташованих за ступенем релевантності запиту в порядку спадання.

Пошукова видача по одному і тому ж ключовому запиту може відрізнятися в різних пошукових системах. Це пояснюється відмінністю в роботі пошукових алгоритмів. Кожна система має свої певні фактори відбору релевантних відповідей.

Зміст пошукової видачі

Приклад пошукової видачі

Сторінка пошукової видачі містить наступні елементи:

  • Список посилань на сайти або документи, відповідного запиту користувача. Це основний елемент видачі, названий органічним пошуковим результатом. До цього елементу так само відносяться елементи, що потрапили в пошукову видачу: картинки, відео, карти, новини, аудіо-файли.
  • Платні посилання на сайти в вигляді невеликих текстових блоків – контекстну рекламу.
  • Посилання на інші сторінки видачі пошукової системи. Кожна сторінка видачі містить список з десяти посилань органічного пошукового результату. Найвищі позиції посилань в пошуковій видачі називають топом. Перша сторінка пошукової видачі – ТОП10, друга – ТОП20 і т. д.
  • В області під вікном пошуку в деяких пошукових системах розташовуються короткі інформаційні блоки, згенеровані самою пошуковою системою і дають швидку відповідь на запит. У різних пошукових системах вони носять різні назви: Google – one-box’и, Яндекс – чаклунчик, Yahoo – шорткати (shortcuts). Це можуть бути виправлення помилок в запиті, блок з прогнозом погоди, відображення часу, визначення, термін, калькулятор і т. д.

Що впливає на результати пошуку

Пошукова видача не є явищем постійним і змінюється в залежності від динамічних перетворень в мережі.

  • Зміна веб-документів: поява або випадання з індексу пошукової системи, перетворення, як наслідок – зміна релевантності документа.
  • Апдейти пошукової видачі.
  • Зміна алгоритмів пошукових систем.
  • Маніпулювання пошуковою видачею штучним шляхом: просування сайтів купівлею посилань. Таке просування відноситься до сірого SEO і впливає на природну побудову пошукової видачі. Пошукові системи, зокрема Яндекс, вдосконалюють пошукові алгоритми, спрямовані на боротьбу з посиланнями просуванням, надаючи перевагу призначеним для користувача чинникам ранжування.
  • Географічне положення користувача. Пошукова видача може бути регіональною, в якій між собою в позиціях конкурують сайти одного регіону. Регіон запиту автоматично визначається по IP адресі. У загальній пошуковій видачі без регіональної ознаки (геотаргетинг) позиція сайту буде відрізнятися від регіональної.
  • Наповнення сайту за рахунок написання унікальних статей. Сайтам, що визначаються як СДЛ, при ранжуванні пошуковими системами віддається більша перевага.