Останнім часом досить поширені випадки, коли власники сайтів, які замовляють послуги пошукового просування, стають жертвами шахраїв. У статті зібрані найпопулярніші механізми обману замовників в рамках послуг розкрутки сайту.
Яким чином seo-компанії можуть обдурити клієнта?
1. Оплата послуг за фактом
Тут умови дуже привабливі, але тільки на перший погляд:
- Робота оплачується після того, як сайт досягає топ 10 по пошуковим запитам.
- Робота оплачується за перебування ресурсу в топ 10 по пошуковим запитам.
- Існують фінансові гарантії щодо результатів.
Що буває насправді
- До початку роботи потрібно внести депозит рівний вартості роботи 1-2 місяців.
- В процесі просування братимуть участь ключові словосполучення, які дуже рідко запитуються. За ними нескладно просунути сайт в топ 10, але продажів ці запити не зроблять.
- Договір буде містити розділ, в якому йдеться про те, що на сайті клієнта будуть розміщуватися посилання рекламного характеру. Це і буде основним джерелом заробітку несумлінного виконавця.
- Те, що вказується в договорі, не відповідає обіцяному результату. При уважному вивченні контракту можна виявити непомітні виверти. Наприклад, фінансові гарантії можуть поширюватися тільки на кілька ключових фраз. Або ж робота буде вважатися зробленої, якщо 60% ключових запитів знаходяться в топ 10.
За такою схемою працюють невідомі компанії, у яких немає хороших відгуків і портфоліо. Їх головне завдання полягає в отриманні передоплати від клієнта. Що буде відбуватися далі – це загадка і для клієнта, і для компанії-виконавця.
2. Дуже швидко
Ось які умови може запропонувати виконавець:
- Топ 10 досягається за 30 днів.
- Перший результат буде відчуватися через тиждень.
- Розцінки нижче ринкових цін.
Що відбувається в реалі:
- Якщо результат досягається за місяць, то тільки за рахунок швидкого приросту посилальної маси на сайт. Надалі ресурс потрапляє в фільтр систем пошуку. В результаті ви втратите навіть той трафік, який був у вас перед початком роботи з цими горе-оптимізаторами. Вийти з-під фільтра вийде тільки через 3-6 місяців. Підсумком цього є марна трата часу, грошей і нервів.
- Протягом місяця в топ 10 будуть виведені виключно низькочастотні запити. Все решта – найголовніші для замовника високочастотні і середньочастотні запити – виводяться за такий короткий проміжок часу.
- Під просуванням сайту, виконавець може мати на увазі контекстну рекламу.
3. Однакова ціна
Всім замовникам виконавець називає єдину ціну, яка не залежить від ступеня конкуренції по конкретній тематиці. В основному, ця сума дорівнює 1800-2300 гривень.
Умови:
- Сайт виводиться в топ 10 за 2300 гривень на місяць.
- Повний термін просування становить 2 місяці.
- Результат гарантований.
Спокуса співпрацювати з цією компанією велика. Але поспішати не варто.
- Низька ціна, яка ледве покриває собівартість просування сайту, є головним фактором того, що навіть після 60 днів роботи не виводиться в топ 10 більша частина запитів.
- Таким компаніям властива висока текучка клієнтів, а це може привести до того, що виконавець не буде цікавитися ефективністю проведених робіт.
- Відповідно, на сайті не стануть проводитися заходи, що сприяють збільшенню продажів. Часто виконавці не займаються веб-аналітикою. Це означає, що вони навіть не знають, чи приносить цільовий трафік, обраний для просування, список запитів.
Вибираючи компанію для співпраці, потрібно підходити системно. Не потрібно гнатися за миттєвим результатом і низькою ціною. Необхідно дізнатися способи розкрутки сайту, які будуть використані seo-компанією. Запитайте про те, як відстежується ефективність тієї чи іншої стратегії просування. Варто вивчити текст договору і варіанти повернення коштів у разі невиконання виконавцем його зобов’язань.
Почитайте відгуки про компанію-виконавця. Слід орієнтуватися на довгу співпрацю. Пріоритетом має стати якість надаваних виконавцем послуг, а не їх низька вартість.