У попередніх статтях «Як розпочати свій бізнес в інтернеті» і «Як відкрити свою справу з нуля в інтернеті» ми з вами говорили про старт, а сьогодні спробуємо розібратися як просунути бізнес в інтернеті.
Займатися підприємницькою діяльністю – це завжди похвально і суспільство повинно радіти, коли ринок товарів і послуг розширюється. Так як це призводить до збільшення конкуренції і в перспективі – до підвищення якості. Безумовно, цього ніхто не вчить і часто, поки сам підприємець не зробить величезну кількість помилок і їх не засвоїть – успіху особливо чекати не доводиться.
Тому, ми вирішили трохи полегшити життя підприємцям і всім, хто тільки цікавиться цими напрямками. Як ви вже здогадалися, що ринок представляє собою: товари і послуги. Кожен вибирає, що йому ближче або часто, з чим він більше знайомий.
Трохи повторюся. Інтернет-аудиторія України становить близько 22.2 млн чол. А інтернет-аудиторія Росії – близько 84 млн чоловік.
А це означає, що якщо ви пропонуєте свій продукт або послугу тільки для жителів України або Росії, з ним може ознайомитися обмежена кількість людей. І не забувайте, що з цієї кількості людей є відповідний попит.
Як приблизно дізнаватися попит в інтернеті, описано в цій статті «Як скласти семантичне ядро для інтернет-магазину». Це дозволить в майбутньому оцінити потребу в вашому продукті (послузі).
Раніше, ми теж писали, що просування свого продукту (товару) вимагає певних зусиль (часу і грошей). Наприклад, у вас є товари і ви не знаєте, як їх продати. А може ви фахівець у певній сфері і не знаєте, де можна знайти клієнтів?
Під час пошуку інформації, вам будуть пропонувати створювати свій сайт, а може і інтернет-магазин, але завжди потрібно дивитися, що ви пропонуєте.
Просування товару в інтернеті
Ви повинні відповісти собі чесно:
- У вас масовий товар або це ручна робота.
- Чи плануєте ви в майбутньому займатися продажами професійно, якщо буде хороший попит на ваш продукт.
- Чи готові ви на старті розкручувати свій продукт.
Ми ж зі свого боку можемо запропонувати ряд сайтів, на яких ви зможете проявити себе і якщо покупці підтримають ваш товар, то ви можете задуматися, щоб цим займатися професійно (нижче інформація актуальна для України).
Розетка
Впевнені, що кожен з нас купував щось на цьому сайті, а якщо і не купували, то принаймні знайомі. Так ось, майбутнє в інтернеті за маркетплейсами. І Rozetka вирішила, що відставати буде неправильно і надала можливість кожному розмістити свій товар у себе на сайті. Інформація доступна за цією адресою – rozetka.com.ua/newseller/.
Ламода
Тут у нас, звичайно, такої впевненості немає як з Rozetka, що ви на 100% знайомі з цим сайтом, але якщо згадати статтю «Як вибрати нішу для інтернет-магазину», так там ми вказували, що частка ринку за напрямом «Електроніка та побутова техніка» за 2017 рік у Rozetka – близько 45% частка ринку, то у Lamoda в напрямку« Fashion (одяг і взуття)» -13.5%. І якщо ваш товар можна віднести до «Fashion (одяг і взуття)», то сміливо дізнавайтеся подробиці. Адреса – www.lamoda.ua/landing/marketplaceforpartners/.
Olx
За інформацією компанії Gemius, яка і порахувала інтернет-аудиторію України, в топ-20 найпопулярніших сайтів входив – Olx. І займав 7 місце. Звичайно, цей майданчик повноцінно не можна віднести до товарів, там ще розміщують і послуги, але велика частка належить саме товарам. Адреса сайту – www.olx.ua.
Hotline
Цей сервіс вже більше підійде для тих, у кого є свій інтернет-магазин. І якщо у вас гарна ціна і прекрасний рівень обслуговування, то ви можете розглянути додавання свого магазину на цей майданчик. Але якщо ви не знаєте, як відкрити свій інтернет-магазин, то можете прочитати цю статтю. Адреса сервісу – hotline.ua
Prome
Prome.ua – один з небагатьох майданчиків в Україні, який пропонує створити свій інтернет-магазин і продавати товари усередині майданчика. Але ми вже акцентували вашу увагу, що при наявності бюджету ви можете розглянути цей майданчик, але рекомендуємо, щоб у вас було 2 окремих магазини.
Один – для майданчика Prome.ua, а інший – для інших інструментів (органічна видача Google і Яндекс, контекстна реклама, агрегатори і тд). Тому, краще буде, якщо ви ваш інтернет-магазин закриєте від індексації.
Просування товару (хенд мейд вироби) в інтернеті через Crafta
Якщо ви у вільний час від роботи любите «творити» руками, то сміливо можете спробувати свої сили використовуючи сервіс Crafta.ua. Основна спеціалізація цього сервісу – надавати товари, які були зроблені руками. На жаль, сервіс не можна віднести до найпопулярніших інтернет-ресурсів, але головне, що ви знаєте, де є цільовий споживач ваших товарів. А це підвищує точкові продажі.
Просування товару в інтернеті через соціальні мережі
Соціальні мережі так щільно увійшли в наше життя, що важко уявити як раніше люди обходилися без них. Перед собою соціальні мережі поставили найголовніше завдання – змусити вас користуватися тільки ними. У топ-20 популярних сайтів України потрапляють:
- 1 місце – Вконтакте (ви там не тільки спілкуєтеся з друзями, але і слухаєте музику, читаєте новини, а тепер у вас є можливість розмістити там товари і послуги);
- 2 місце – Facebook (ця соціальна мережа не змогла увійти щільно в наше життя, але частка продовжує збільшуватися, а це означає, що не варто її виключати зі списку, де можна продати свій товар або послугу)
Просування послуг в інтернеті
Якщо з товарами було все просто, то як виявилося, з майданчиками з надання послуг – важко. І це наштовхує на думку, що в Україні не вистачає популярних сервісів, які змогли заповнити відповідний простір. Але все-одно представляємо свій список, і він можливо зможе вам допомогти на старті.
Kabanchik
Такі сервіси: olx, prom, crafta, bigl належать одній компанії, і ми думаємо ви здогадалися, що сервіс з надання послуг – kabanchik.ua теж відноситься до групи компаній EVO. Сервіс не дуже популярний, якщо використовувати аналіз відвідуваності, то за листопад 2016 року в середньому за добу – 18500 осіб (дані similarweb). Але в будь-якому випадку, це краще, ніж нічого і ви зможете використовувати цей майданчик для пошуку клієнтів.
Freelancehunt
Інтернет-проект «Freelancehunt» набирає поступово популярність в Україні. І більше орієнтований на фрілансерів. Якщо ж звернутися до similarweb, то за листопад 2016 року відвідуваність – 28200 осіб на добу.
Просування компанії в інтернеті
Після ознайомлення з інформацією по просуванню товарів і послуг в інтернеті, багато хто ще задумаються про розкручування своєї компанії. Ми ж зі свого боку рекомендуємо, щоб ви задумалися про створення свого міні-бренду. А розкрутка компанії і буде відбуватися через товари або послуги. Але в цьому випадку вже, вам не обійтися без свого інтернет-магазину або сайту