Пошукове просування – комплекс заходів, що проводяться з метою поліпшення видимості сайтів в пошуковій видачі по запитах, зробленим за тими або іншими ключовими словами (фразами). Просування сайтів здійснюється оптимізаторами – людьми, які добре розбираються в алгоритмах ранжирування пошукових систем і особливостями оптимізації сайтів.
Просування сайтів ведеться з наголосом на дві найбільш значущі в Рунеті пошукові системи – Google і Яндекс. Ці системи обробляють майже 90% всіх пошукових запитів, все решта припадає на кілька інших пошукових систем. З цієї причини просування здійснюється тільки під Яндекс і Google, а розкрутка під інші пошукові системи не має сенсу, в усякому разі, для російськомовного сегмента Інтернету.
Справедливості заради слід сказати, що частина відвідувачів приходять на сайти ще з декількох пошукових систем. Останнім часом все більший інтерес у оптимізаторів викликає пошукова система Mail.ru, популярність якої росте хоч і повільно, але стабільно.
Основне завдання пошукового просування – залучити на Інтернет-ресурс якомога більше відвідувачів, зацікавити їх у пропонованій на сайті інформації, товари або послуги.
Способи просування
Існує всього декілька способів просування сайтів в пошукових системах. Найбільш популярним з них, до цих пір залишається закупівля посилань (лінкбілдінг). До недавнього часу цей метод вважався єдино ефективним інструментом просування ресурсу в ТОП пошукової видачі.
Купівля великої кількості вічних і тимчасових посилань істотно поліпшувала позиції сайту. Однак останнім часом посилальній масі надається все менше значення, в той же час зростає роль поведінкових факторів.
Поліпшення поведінкових факторів передбачає поліпшення юзабіліті, розробку більш зручної навігації, використання більш якісного контенту і поліпшення показників по деяких інших, не менш важливих позицій.
За твердженнями деяких оптимізаторів саме поведінкові чинники дозволяють швидко підвищити позиції сайту в пошуковій видачі, використовуючи для цього приплив відвідувачів з соціальних мереж і тематичних ресурсів.
Регулярне оновлення алгоритмів ранжирування змушує оптимізаторів шукати все нові і нові шляхи оптимізації сайтів, впроваджувати нові інструменти і переглядати методи роботи.
Купівля посилань втрачає свою актуальність, їй на зміну приходить контекстна реклама, реклама в соціальних мережах і робота з різними поведінковими чинниками.