Search engine optimization (SEO) – використання комплексу методів по підвищенню позицій сайту в пошуковій видачі, тобто пошукова оптимізація сайтів. Існують як абсолютно законні методи просування, так і недозволені, так звані сірі та чорні методи, використання яких може привести до зворотних результатів і повного ігнорування сайту пошуковими системами (бан або фільтр).
Головною метою SEO є просування сайту в ТОП-10, ТОП-5, а в ідеалі – в ТОП-3, адже, чим вище позиції сайту в пошуковій видачі, тим вище його відвідуваність, тим більше прибутку він буде приносити. Найчастіше оптимізацією сайту займаються кваліфіковані фахівці, але цілком прийнятне і самостійне просування сайту його власником.
Методи SEO
Сьогодні однаково актуальна як внутрішня, так і зовнішня оптимізація сайтів, причому найкращі результати може принести тільки комплексне використання цих методів.
Внутрішня оптимізація сайту – зміна вмісту ресурсу з метою більш повної і більш швидкої його індексації пошуковими системами. це:
- Розміщення нового контенту та редагування старого.
- Створення файлу robots.txt або його коригування.
- Редагування мета-тегів description і title.
- Редагування програмного коду.
- Внутрішня перелінковка сторінок.
- Робота з ключовими словами.
- Зміна юзабіліті.
- Зміна дизайну.
Зовнішня оптимізація сайту – просування ресурсу за допомогою сторонніх сил і засобів. це:
- Розміщення прес-релізів, відгуків, новин та іншого цікавого контенту на сторонніх майданчиках.
- Усунення недоліків, які можуть привести до падіння позицій і блокування ресурсу пошуковими системами.
- Постійний моніторинг позицій сайту в пошукових видачах.
- Реєстрація сайту в каталогах і пошукових системах.
- Використання соціальних мереж і блогів.
- Обмін посиланнями з іншими ресурсами.
- Придбання вічних посилань.
Це далеко не повний перелік робіт по внутрішній і зовнішній оптимізації сайту, він постійно доповнюється і змінюється, з’являються все нові і нові методи просування, причому деякі з них відносяться до недозволеним.
Види SEO
Існують білі, сірі та чорні методи просування. Офіційного списку, який би визначав той чи інший метод в одну з категорій, не існує. Більш того, при зміні алгоритмів роботи пошукових систем методи оптимізації можуть переходити з однієї категорії в іншу.
- Біла оптимізація – просування сайту без використання небажаних і заборонених методів. Це самий надійний і ефективний спосіб розкрутки ресурсу, який виключає ризик потрапляння під фільтри пошукових систем. До білих методів відноситься просування в соціальних мережах, покупка оглядів сайту, цікавих і рекламних статей. Обов’язково включає в себе комплекс заходів щодо поліпшення якості сайту з технічної точки зору: валідація верстки та програмного коду у відповідності зі стандартами, прискорення сайту, робота з юзабіліті, дизайном і т.д.
- Сіра оптимізація – такі собі «перехідні методи» між білою і чорною оптимізацією. Офіційно сірі методи просування не заборонені, але вони не вітаються пошуковими системами. Сайти, які обнародувано цими методами, в будь-який момент можуть потрапити під фільтри пошукових систем, але в той же час досить часто саме сіра оптимізація виявляється найбільш ефективною. До подібних методів відноситься надмірна кількість платних посилань або різке збільшення їх числа, дублювання контенту, надмірна кількість ключових слів і т. д.
- Чорна оптимізація – методи просування, до яких відноситься все, що порушує правила пошукових систем. Це створення нечитабельних або сторінок, що погано сприймаються, призначених тільки для розміщення ключових запитів, відвертий контрольний спам, клоакинг, дорвеї і т. д.