Поведінкові чинники

Поведінкові чинники – це сукупність дій користувачів при відвідуванні того чи іншого сайту. До них відноситься глибина перегляду, проведений на сайті час, кліки по посиланнях і багато іншого. Поведінкові фактори відіграють дуже велику роль в ранжуванні сайтів за результатами пошукової видачі.

Історія формування

Поведінкові чинникиРанжування сайтів на підставі поведінкових факторів виникло після того, як пошукові системи були змушені вдатися до дій проти масових спроб оптимізаторів маніпулювати пошуковою видачею.

Саме тоді пошукові системи стали приділяти багато уваги діям відвідувачів сайтів. Це і зараз допомагає пошуковим системам розуміти, які сайти дійсно корисні і цікаві для користувачів, а які тільки займають місце в пошуковій видачі.

Паралельно з посиленням впливу на ранжування поведінкових факторів стало зменшуватися значення посилальної маси, а просування сайтів за допомогою посилань стало втрачати свою актуальність.

Аналіз поведінкових факторів включає в себе оцінку наступних дій відвідувачів:

  • Кількість кліків, зроблених до моменту отримання необхідної інформації.
  • Глибина перегляду сайту – загальна кількість кліків.
  • Час перебування кожного відвідувача на сайті.

Це тільки основні дії користувачів, з яких найбільший інтерес для пошукових систем представляє перший пункт.

Професійне просування сайтів вимагає враховувати значно більший перелік чинників. Наприклад, якщо після переходу за посиланням з пошукової видачі користувач продовжує шукати необхідну йому інформацію на сайті, то цей ресурс не повністю відповідає запиту і потребує доопрацювання. Враховуються і багато інших чинників.

Накрутка поведінкових факторів

Поведінкові чинникиПозитивні результати просування можна отримати тільки в тому випадку, якщо сайт має пристойне юзабіліті. А ось штучна накрутка поведінкових факторів не призведе ні до чого хорошого і лише зашкодить сайту.

Ресурси, викриті в накрутці, в кращому випадку, знижуються в результатах видачі, а в гіршому – повністю видаляються з пошукової видачі. Представники Яндекса стверджують, що алгоритми цієї пошукової системи можуть обчислити будь-які спроби накрутки.

Правильна робота з поведінковими чинниками найчастіше обмежується створенням максимально зручною для користувачів навігації, наповненню ресурсу цікавим контентом і поліпшенням юзабіліті сайту.