Песимізація – дії пошукової системи, спрямовані на штучне зниження позицій певного сайту в списку пошукової видачі. Найчастіше використовується в якості міри покарання надто оптимізованих ресурсів. Вперше термін з’явився в 2003 році під час обговорення принципів роботи ПС Рамблер.

Сайти, що піддаються пессимізації

До переоптимізованих сайтів відносять ресурси, контент яких містить велику щільність ключових запитів, що знижує його інформативність для споживача, зручність читання, а також довіру до достовірності викладеної інформації. Пошукові системи, чиєю метою є пошук і надання інформації, максимально релевантної запитам користувача, вважають справедливим накладати на переоптимізовані ресурси певні санкції, значно знижують їх позиції.

Крім того, причиною пессмізації може стати нетематичний або автоматичний обмін посиланнями.

Види песимізації

За способом виявлення переоптимізованих сайтів, і зниження його позицій у видачі, песимізація може бути: автоматична; ручна.

Автоматична песимізація

Всі сторінки в індексі пошукової системи регулярно скануються спеціальним роботом-песімізатором. Його завданням є виявлення сторінок з щільністю ключових входжень, що не відповідає вимогам ПС, тобто значно їх перевищує. Знайденим в ході сканування сторінок з переоптимізованим контентом, робот присвоює коефіцієнт песимізації, негативно впливає на ранжування сторінки в пошуковій видачі.

Ручна песимізація

Застосовується модераторами ПС до певного сайту після розгляду інформації, наданої стороннім користувачем, про порушення цим сайтом певних правил: крім переоптимізаціі, ручний варіант часто розглядає випадки автоматичного або нетематичного обміну посиланнями. У разі підтвердження отриманої інформації, на сайт накладаються санкції у вигляді застосування до нього спеціальних фільтрів.

Способи песимізації

При песимізації сайту, останній не випадає з індексу пошукової системи і навіть залишається в пошуковій видачі. Саме покарання полягає в значному знижені позиції в пошуковій видачі. Значному настільки, що сайт не залишиться ні в ТОП-50, ні в ТОП-100, навіть якщо до цього він був лідером і знаходився на верхніх рядках першої сторінки.

Як санкції, що застосовуються ПС до сайтів під час песимізації, використовуються: Присвоєння коефіцієнта песимізації, значно знижує рівень ранжування сайту. Застосовується при автоматичній песимізації. Заборона обліку всіх посилань на сайт, що приводить до втрати посилального ваги, і тягне обнулення параметрів авторитетності (ТІЦ, PageRank). Застосовується при ручній песимізації.

Оборотність песимізації – Просування сайтів Львів

Песимізація є оборотним процесом. Позиції сайту можуть бути відновлені після приведення кількості ключових запитів в контенті сайту до рівня, що задовольняє пошукову систему.

У разі автоматичного варіанту робот-песімізатор під час чергового сканування, так само автоматично прибере присвоєний коефіцієнт песимізації, як раніше його привласнив.

Фільтри – наслідок ручної песимізації сайту – можуть бути зняті після усунення причин, що призвели до санкцій, і подальшого звернення до служби підтримки. Однак, процес цей досить тривалий, і краще свідомо не допускати причин, які можуть призвести до песимізації.

Ознаки песимізації

Сигналом про те, що сайт потрапив під дію песимізації, може служити його зникнення з ТОП-50, 100, а також обнулення його індексу цитування. Упевнитися в тому, що пошуковою системою накладені санкції песимізації, можна в панелях вебмайстра ПС: для Яндекс, для Google.