Перелінковка (від англ. Link – посилання) – процес зв’язування гіперпосиланнями різних сайтів і сторінок одного сайту між собою. Відповідно, перелінковка розділяється на зовнішню і внутрішню.

Перелінковка має вкрай важливе значення для процесу оптимізації і просування сайту: прямі посилання на сторінку, впливають на її ранжування при складанні пошукової видачі, збільшуючи її авторитет. Таким чином, правильно організована перелінковка є одним з основних факторів, що визначають положення сайту (його сторінки) у видачі пошукової системи.

Зовнішня перелінковка

Зовнішня перелінковка є зв’язування декількох різних сайтів гіперпосиланнями зі сторінок одного на сторінки іншого. Так як кожен веб-ресурс в «розумінні» пошукових роботів має свою вагу (інакше: авторитет), то і посилання з різних сайтів мають для них неоднакову цінність. Тому, посилання з більш авторитетного сайту на менш авторитетний, однозначно піднімає авторитет останнього і збільшує його шанси на кращі показники в ранжуванні. Посилання з менш авторитетного на більшу авторитетний сайт, і посилання між сайтами однієї «ваговій категорії», в разі правильно організованої перелінковки, додають авторитет обом, але в меншій мірі, ніж в першому описаному випадку.

Для підняття авторитетності сайту за допомогою зовнішньої перелінковки, веб-майстрами використовуються так звані сайти-сателіти. Це дружні між собою ресурси, спеціально створені під посилання на один основний сайт, або розкручують за допомогою зовнішніх посилань один одного. Основна умова для збільшення ваги сторінок при такій перелінковці посилання зі сторінок не повинні вести одна на іншу.

Варто відзначити, що з точки зору роботів, посилання з анкорами (анкор – посилання на ключовому слові) є більш вагомими.

Внутрішня перелінковка

Внутрішня перелінковка полягає в зв’язуванні гіперпосиланнями між собою сторінок одного ресурсу. Причому під таким зв’язуванням розуміється не одиничне проставлення посилань зі сторінки на сторінку, а система посилань, їх поєднання, що забезпечує цілісність всього ресурсу.

Основні завдання, які вирішує внутрішня перелінковка, це:

  • Підвищення юзабіліті. Тобто, вона робить сайт більш зручним і зрозумілим для користувача, покращує суб’єктивне його сприйняття.
  • Просування сторінок. За допомогою внутрішньої перелінковки ведеться просування по низькочастотних запитах, тобто за тими з них, з якими користувачі звертаються до пошукової системи відносно рідко.
  • Збільшення авторитету сторінок. Будь-яка сторінка, яка отримала на себе посилання, збільшує свій авторитет.
  • Прискорення індексації сайту.

Приклади внутрішньої перелинковки

SEO-оптимізатори використовують спеціальні прийоми, що дозволяють зробити внутрішню перелінковку оптимальним і ефективним. Наприклад, найбільш поширеними є:

  • Проставлення посилань по тексту статей. Тобто, посиланнями, що ведуть на інші сторінки сайту, робляться окремі слова або вирази, що є частиною загального смислового задуму статей. Такий спосіб максимально ефективний з точки зору SEO, і, крім того, працює на підвищення юзабіліті сайту.
  • Складання списків посилань в кінці статей. (Подібно розділу «Див. Також» в кінці статті, яку ви зараз читаєте.)
  • Складання карти сайту. У цьому випадку створюється сторінка, що містить в собі посилання на всі інші сторінки ресурсу. Через велику кількість розташованих на ній переходів, сторінка з картою сайту не може мати великого авторитету. Але її присутність серед інших сторінок ресурсу значно прискорює його індексацію.
  • Обробка сторінок з помилкою 404. Якщо робот не зміг знайти на сайті якусь сторінку – тобто пройшов по посиланню, яка веде на неіснуючу (віддалену, змінену) сторінку – доцільно надати йому посилання на сторінку, релевантну відсутньої.
  • Створення FAQ. Це сторінки з питаннями і відповідями, що дозволяють додатково облінкувати конкретні ключові слова.

Крім того, сама організація посилальної сітки може бути організована по-різному. Наприклад, одним з найпопулярніших способів організації – кільце. У цьому випадку посилання проставляються так, щоб переходи з кожної зі сторінок здійснювалися по замкнутому ланцюжку. Наприклад: 1-а сторінка – 2-а сторінка – … – n-а сторінка – 1-а сторінка. Таких кілець один сайт може містити кілька.