SEO оптимізація сайтів завоювала популярність практично в будь-який конкурентної ніші, причому в багатьох комерційних нішах пошукова видача заповнена за більшістю ВЧ і навіть СЧ запитам. Як правило, високі позиції займають трастові сайти з віком і / або значним бюджетом SEO.
Не всі можуть собі дозволити конкурувати з питань бюджету, виділяючи значні кошти на створення достатньої якості та кількості контенту, покупку посилань і просування статтями (лінк-білдінг).
На допомогу приходить низькобюджетне просування сайтів зі своїми перевагами: воно дозволяє значно скоротити бюджет на просування і не вимагає постійних витрат на утримання позицій за рахунок підтримки великої маси посилань.
Ця стратегія відмінно працює на практиці і дає хороші результати, тому що враховує ключові особливості низькобюджетного SEO.
Сегментування і таргетинг цільової аудиторії
Так як комерційний сайт – це інструмент бізнесу, то роботу з цільовою аудиторією слід планувати вже на етапі створення сайту з урахуванням бізнес-процесів. Для досягнення максимального ефекту сайт повинен проектуватися під відповідний сегмент аудиторії.
Для вже існуючих сайтів проводиться внутрішня оптимізація, яка дозволяє значно збільшити кількість цільових відвідувачів за рахунок роботи над внутрішніми параметрами сайту (SEO) з одного боку і над комерційними факторами з іншого.
Етапи низькобюджетного просування
Для низькобюджетного просування сайту потрібно пройти такі етапи:
- Збір широкого семантичного ядра
- Кластеризація ключових слів
- Створення контенту під кейворди
- Ведення представництв в соціальних мережах
- Робота з блогплатформами (блогер, вордпресс, жж)
- Спілкування на тематичних ресурсах і форумах
Для того, щоб зібрати широке семантичне ядро (або розширити вихідне), можна використовувати різні інструменти (платні або безкоштовні програми і сервіси).
Кластеризація (угрупування) ключових слів потрібна для того, щоб вибудувати логічну структуру сайту. Її виробляють на основі однокореневих або схожих за змістом пошукових запитів. Бажано сформувати ієрархію ключових слів так, щоб вони фігурували в розділах сайту. Можна використовувати Excel і програми для складання MindMap.
Створення контенту
При низькобюджетному просуванні контент дуже важливий і повинен відповідати трьом основним вимогам:
- Контент повинен бути цікавий користувачам, збільшуючи час перегляду і зменшуючи показники відмов.
- Тексти повинні мати хорошу структуру (підзаголовки, списки і т.д.), дуже бажані картинки що привертають увагу, мультимедійні матеріали, інфографіка. Хороший контент – це невід’ємна частина юзабіліті сайту, що підвищує лояльність відвідувачів.
- SEO оптимізація тексту і картинок дозволить просуватися по ключовим словам. Для того, щоб уникнути переоптімізаціі текстів, слід дотримуватися оптимальної щільності ключових слів, не зловживати прямими входженнями ключових слів, особливо якщо вони виглядають неприродно і ламають легкість для читання тексту.
Якщо ж на сайті вже досить багато контенту, то внутрішні сторінки сайту оптимізуються під низькочастотні запити.
Класика внутрішньої оптимізації сайту
Особливу увагу слід приділити класичним прийомам внутрішньої оптимізації сайту:
- Правильно заповнити метатег Title
- Description
- Ключові слова на кожній сторінці повинні відповідати Метатеги
- Зручна навігація ( «хлібні крихти»)
- Ключові запити в заголовках h1 і h2
- Бажані ключові слова в URL сторінки
Ведення представництв в соціальних мережах
У статті як просувати молодий сайт в соціальних мережах ми уже розглядали, що особливу увагу потрібно приділити цільовій аудиторії (скласти типовий портрет клієнта, налаштувати відповідний таргетинг, підбір контенту, завоювати лояльність аудиторії за допомогою контент-маркетингу і неформального спілкування).
Існують базові принципи розкрутки співтовариства в соціальній мережі «ВКонтакте», дотримуючись яких, ви будете успішно розвивати співтовариство.
Соціальні мережі ВК і ФБ дозволяють налаштувати ретаргетінг, забезпечуючи ефективну роботу з теплим трафіком (користувачі, які відвідували наш сайт).
Робота з блогплатформи (блогер, вордпресс, жж)
Може включати в себе анонси, кроспостінг, коментування топових блогів схожої тематики.
Спілкування на тематичних ресурсах і форумах
Може включати в себе управління репутацією (SERM), написання відгуків, просування бренду, роботу з цільовою аудиторією.
Особливою «фішкою» є так званий партизанський маркетинг, коли за допомогою декількох акаунтів задається потрібний напрямок дискусії, залучаючи користувачів до потрібних висновків і рекомендацій ваших послуг або товарів.
Знаходити потрібні спільноти і актуальні обговорення можна за допомогою сервісу Google Alerts.
Підсумок
Отже, для просування низькочастотних запитів потрібно набагато менше витрат на лінкбілдінг, так як більше 70% користувачів приходять по низькочастотним комерційним запитам і такий трафік добре сегментований, а значить, має високу конверсію.
Тому навіть невеликий бюджет може давати хороший ефект за умови низькобюджетного просування сайту.