Дорвей (від англ. Door way – вхідні двері) – HTML-сторінка, створена для перенаправлення своїх відвідувачів на певний сайт або передачі йому ваги сторінки.

Дорвей не можна назвати повноцінним самостійним інтернет-ресурсом. Це – принципово допоміжний майданчик, призначений для просування основного сайту.

У відповідності зі способами просування сайтів, умовно поділеними на білі, сірі та чорні, види дорвеїв прийнято позначати тими ж кольорами – в залежності від цілей і завдань, які ставляться їх творцями.

Чорні дорвеї

Призначені для автоматичного редиректу (перенаправлення) на основний сайт, що прямо порушують ліцензії пошукових систем (звідси слово «чорний» в назві). Така сторінка не потребує осмисленого тексту – користувач ніколи її не побачить. Контент генерується  спеціальними програмами набором символів упереміж з низькочастотними ключовими словами і виразами. Причому щільність ключів, як правило, дуже висока.

Принцип роботи

За допомогою спеціальних генераторів створюється безліч переоптимізованих сторінок на безкоштовних хостингах, які редіректять між собою, передаючи, таким чином, один одному деяку контрольну вагу. Внаслідок цієї обставини і переоптимізаціі, дорвеї стрімко піднімаються на верхні позиції пошукової видачі. Користувачі, приймаючи дор як релевантну відповідь на свій запит, клацають по ньому, і негайно перенаправляються на сайти, часто цілком релевантні їхнім запитам, але які знаходяться далеко від верхніх позицій.

Пошукові системи ведуть боротьбу з чорними дорвеями, постійно вдосконалюючи свої алгоритми, і при виявленні таких ресурсів, негайно банять. Тому просування за допомогою подібного роду редиректів, стає все менш популярним. Однак простота створення чорних дорвеїв і ефект від їх використання як і раніше залишають їх актуальними.

Сірі дорвеї

Призначені для передачі ваги посилання основним сайтам. На цьому виді дорвеїв не встановлюється автоматичний редирект і не використовується оптимізація за допомогою ключових слів. Пошукові системи, таким чином, рідко видають сірі дорвеї в пошукову видачу, так як їх контент не може бути цілком релевантним запитам (немає ключових слів).

Проте, сірі дорвеї містять цілком осмислений текст, близький тематичному до основного сайту. У тексті проставляється кілька посилань на основний сайт, які і передають йому контрольну вагу, необхідну для просування. Після чого, за допомогою спаму, адреса такої сторінки автоматично розсилається користувачам, для чого використовуються бази адрес.

Пошуковим системам важко боротися з сірими дорвеями, адже вони практично не порушують їх правил: чи не перенаправляють автоматично користувачів на інші адреси, не містять переоптимізованого і безглуздого тексту. Проте, їх не можна визнати повністю легітимними, так як користувачі дізнаються про їх існування через спам, який жорстко переслідується пошуковими системами.

Білі дорвеї

Це сторінки, які не порушують ніяких ліцензій пошукових систем. Містять корисну користувачеві, часто рекламну інформацію і посилання на основний сайт (не автоматичний редірект). Виступають як своєрідні рекламних вітрини своїх основних сайтів.

Однак грань між білими і сірими дорвеями досить умовна, так як білі також часто просуваються за допомогою спаму, адже просування білими методами – досить витратний і тривалий процес.

Ставлення пошукових систем до дорвеїв

У ліцензіях пошукових систем для вебмайстрів в обов’язковому порядку прописується заборона використання обманних вхідних сторінок, якими є чорні дорвеї. І, в разі їх виявлення, вони негайно отримують бан – виключаються з індексу ПС і, відповідно, зі списку пошукової видачі.

Викрити ж сірі і білі дорвеї в діяльності, що порушує договір з пошуковою системою, неможливо – через відсутність такої діяльності (спамом займаються вебмайстри, але на самих сторінках таких дорвеїв нічого, що порушує ліцензію немає).

Також необхідно зауважити, що сайти, на які дорвеї відправляють користувачів, ніяким санкціям піддані бути не можуть, крім випадків, коли дор розташовується на піддомені основного сайту.