Кожен користувач інтернету, якщо не знає, то здогадується про просування сайту в пошуковій видачі. У будь-якому разі для пошуку необхідної інформації користувач обізнаний, куди вводити пошуковий запит. В результаті пошуку один сайт буде на перших позиціях, а інший в кінці останньої сторінки. Суть розкручування ресурсу в тому, щоб він гарантовано потрапив в ТОП видачі.

SEO (Search Engine Optimization) – це комплексна робота, яка передбачає використання ключових запитів користувачів для оптимізації сайту. Давно пройшли ті часи, коли Інтернет використовувався переважно для пошуку інформації. Можливості використання Інтернету нескінченні, велика користувацька аудиторія сприяла розвитку нових технологій. Іншими словами, Інтернет перетворився на ефективний маркетинговий інструмент, майданчик для презентації компанії, здійснення прямих продажів, швидкої подачі новин, реклами послуг і багато іншого. Єдине з чим потрібно впоратися – це з нестримним зростанням інтернет-магазинів в мережі.

Ви можете розраховувати на високі прибутки, тільки якщо зумієте обійти конкурентів. Ось для цього і необхідна оптимізація, щоб зайняти лідируючі позиції в пошуковій видачі і дістати свою аудиторію покупців. У результаті якісної оптимізації залишаються задоволеними обидві сторони: покупець знаходить потрібне в два кліка, а продавець – отримує прибуток.

Внутрішня СЕО-оптимізація – обов’язкова частина просування сайту в пошуковій видачі. На ефективну оптимізацію йде більше часу і коштів. Сайт ніколи не займе лідируючих позицій, якщо не застосувати СЕО-оптимізацію. Навіть високочастотні і конкурентні запити не допоможуть без цього етапу. Мова йде про великий спектр виконуваних робіт.

Досвідчений оптимізатор використовує всі свої навички та великий досвід оптимізації, щоб вигідно подати інформацію, яка буде помітна для пошукових машин і корисна для користувачів. Необхідно проробити чимало роботи, оптимізація – це дуже копіткий і трудомісткий процес. Так на який результат слід орієнтуватися і які цілі переслідувати?

Які роботи потрібно виконати для СЕО-оптимізації:

  1. Опрацювати семантичне ядро;
  2. Вибрати релевантні сторінки;
  3. Подбати про наповнення сайту контентом;
  4. Нарощування посилальної маси;
  5. Доопрацювати технічно ресурс, оформити правильну структуру;
  6. Внутрішня перелінковка сайту.

Робота з семантичним ядром ресурсу

Правильно починати оптимізацію сайту з вибору ключів, створення семантичного ядра. Відібрані ключові запити беруть участь у розкручуванні ресурсу. Розбивши ключі на групи, запити розкидаються по всьому просуваються сторінок. Насамперед слід проаналізувати і точно визначити, які сторінки займають кращі позиції в результатах пошуку.

Спочатку перевірте перелік ключів. Для ефективного залучення цільової аудиторії, ключевик повинен містити, як високочастотні, середньочастотні, так і низькочастотні запити. Далі опрацьовуються релевантні сторінки.

Група ключів або один з конкурентних і частих запитів, повинен відповідати певній сторінці, на якій відображена унікальна і цікава інформація. Наприклад, якщо Ви продаєте вхідні двері, тоді за запитом «характеристики дверей» повинна бути надана максимально повна інформація з зазначенням всіх особливостей товару і описом параметрів. Не забудьте вказати контактні дані: телефони, адреси представництв або філій. Добре, якщо на сайті можна замовити дзвінок або скористатися формою зворотнього зв’язку. Якщо на ресурсі немає даних про товар, не тільки користувач не може отримати необхідну інформацію, але і пошуковим системам не за що зачепитися. Негайно потрібно наповнити сторінки описом товару з використанням ключів з семантичного ядра.

Індексуючи сторінки, пошукові машини помістять їх в базу, відразу після відповідного запиту користувача, посилання на сторінку потрапить в результати пошуку. Використовуючи цей метод, можна визначити індексацію сторінок сайту і дізнатися наскільки ключовий запит залежить від геолокації.

На наступному етапі всі дії спрямовані на оптимізацію всередині ресурсу. Оскільки в пошуковій видачі запит частіше наводить на головну сторінку сайту, доцільно для просування ресурсу висококонкурентним запитом використовувати саме головну сторінку. Якщо семантичне ядро містить багато високочастотних ключів, тоді потрібно розкидати їх по іншим внутрішнім сторінкам сайту.

Для зменшення витрат на СЕО-оптимізацію не слід використовувати один ключовий запит на одну сторінку. Складіть групу ключів під одну сторінку. За допомогою пошукової системи визначте, яка з сторінок досягла більшого успіху в пошуковій видачі – найбільш релевантні сторінки. Для цього можна зайти в Яндекс, перейти до розширеної формі пошуку і обмежити показ свого сайту. У відповідний рядок введіть адресу сайту. Перше посилання по ключовому запиту і буде релевантною сторінкою. Використовуючи цей метод можна проаналізувати поведінку конкурентів, визначити перекликаємі запити. Так Ви зможете виявити сторінки, які вимагають доопрацювання, можливо, має сенс створити нові.

При СЕО-оптимізації верхні позиції в результатах пошуку не є пріоритетом, велика роль віддається якості контенту. Працюючи з внутрішнім вмістом сайту потрібно орієнтуватися на інтереси користувачів. При ранжуванні особливе значення мають поведінкові показники. Наприклад, знизити репутацію сайту можуть відвідувачі, які йдуть з сайту, як тільки відкрилося посилання. Контент має «зачепити» користувача, чим довше відвідувач залишається на Вашому сайті, тим вище авторитетність.

Перевірка вмісту сайту

Перше на що варто звернути увагу – це унікальність текстових публікацій. Використовуючи ключові запити головне дотримуватися «золотої середини». Перед публікацією, перевірте текст на щільність ключових слів. Правильно використовувати найбільш важливі ключі до початку тексту (перший абзац), пропишіть ключі в title. При такому підході, пошукові машини відразу віднесуть сторінку до відповідному запиту. Однак, якщо в тегу будуть повтори слів, пошуковий робот може застосувати фільтр для сторінки. Пошукова машина може прийняти це за надмірну оптимізацію, спочатку йде зниження посилання при ранжуванні, а іноді веде до потрапляння сторінки в бан. Грамотна оптимізація – це коли тексти сфокусовані на одній темі. Так легше опрацювати структуру сторінки, правильно оформити заголовки, прописати ключі, щоб вони не виділялися на тлі основного тексту.

Для пошукових систем текстова публікація є одним з основних чинників при ранжуванні посилань в результатах пошуку. Важливо, щоб тексти були унікальними і цікавими. Дешевше звернутися до рерайтера, але краще одразу замовити статті у професійного копірайтера. Він створює унікальні публікації під пошукові запити, грамотно прописуючи ключі, в результаті текст виглядає природно, має низький рівень нудоти, і високий рівень читання. Користувачам буде цікава стаття, як мінімум, прочитати її повністю, як максимум – ознайомитися з іншими публікаціями сайту. Пошуковим машинам така сторінка буде цікава по двом критеріям: по ключам і по рейтингу сайту в середовищі користувачів. Варто врахувати, що пошукові роботи частіше видають в результатах ті сайти, які регулярно оновлюють число публікацій.

Як правильно використовувати ключі в тексті – кількість і щільність

Спори з приводу використання ключів не вщухають. Насамперед, це пов’язано з різним алгоритмом роботи пошукових систем. В середньому це повинно бути 2%-5% до загального обсягу текстів. Найкращий спосіб перевірити, як правильно використовувати ключі в тексті це зайти на сайти ТОП видачі. Подивитися, як конкуренти прописують ключі в тексті і в якій кількості, а ще краще звернути увагу на форму подачі інформації. В кінцевому підсумку користувачі заходять на сайт в пошуку інформації, яка буде корисною і цікавою.

Щоб ключі в тексті виглядали максимально природно можна використовувати, як пряме входження, так і розмите. Професійний копірайтер «тримає в голові» вимоги пошукових роботів, але пише статтю під інтереси користувачів. В результаті, така стаття цікава і відвідувачам сайту і пошуковим машинам.

Для того щоб дізнатися рівень релевантності сторінки з ключами, необхідно застосувати морфологічний аналіз по використовуваних пошукачами елементів. Завдяки цьому кроку, можна перевірити ефективність тегів, обчислити щільність запитів. На підставі даного заходу формується лист рекомендацій для подальших дій.

Залежно від результатів перевірки, можна знизити або збільшити щільність ключів на сторінці або змінити назви підзаголовків. Рідко необхідно повністю замінити текст чи створити нову сторінку. І це лише мала частка того, що доведеться доопрацювати на сайті для внутрішньо оптимізації.

На поточний момент в арсеналі професійного СЕО-спеціаліста чимало інструментів для якісної оптимізації. Додаткові послуги передбачають грошові вкладення, в середньому вартість аудиту варіюється від 150 умовних одиниць.

Посилальна маса сайту – внутрішні і зовнішні посилання

Підвищити позиції окремих сторінок сайту в пошуковій видачі і поліпшити перелінковку всередині сайту можна за допомогою нарощування кількості зовнішніх посилань (крім посилань з тегом ноуфоллоу).

Одним з важливих етапів в СЕО-оптимізації є внутрішня робота. Для ефективного просування ресурсу доцільно зробити перелінковку між сторінками. Це допоможе просунути конкретну сторінку в пошуку. Навіть без покупки зовнішнього посилання, перелінковка між сторінками допоможе просунути позиції сторінки з низькочастотними ключами.

Дуже важливо правильно розробити карту. Регулярне оновлення сайту, публікація нових статей, додавання та упорядкування розділів. Наприклад, в залежності від тематики сайту можна створити словник професійної термінології.

Для збільшення позицій в пошуковій видачі, на цю сторінку необхідно додати велику кількість посилань зі сторінок. В якості анкора використовується ключовий запит, як у вигляді прямого входження, так і розмитого. Так, можна зробити перелінковку під статтею створити блок «схожі матеріали» або «цікаве».

Робота з кодом

У період створення сторінки, розробники часто використовують різні візуальні редактори. У доважок з’являються великий код і непотрібні параметри. Самостійно впоратися з проблемою можна, але доцільніше використовувати відповідне програмне забезпечення. В першу чергу, так швидше.

Для оптимізації чистка коду не має особливого значення, але вага сторінки легше, швидше завантажується, а сам код краще зчитується пошуковими системами. Як правило, користувач піде, якщо завантаження тривати більше 10 секунд.

Яке кодування сторінки

Формат тексту визначається кодуванням сторінки. Якщо на сайті відображаються символи замість тексту, значить, використовується неправильне кодування. Загальновизнанимназивають кодування UTF-8.

Внутрішня оптимізація не буде мати ніякого сенсу, якщо неправильно створити файл для пошуковиків – Robots.txt. Цей файл зберігається в кореневому каталозі сайту, містить правила реакції для алгоритмів пошуковиків. При роботі з новим сайтом, має сенс створити файл спочатку і помістити його в кореневу папку. Для цього потрібно створити документ в блокноті, зберегти файл і завантажити на хостинг.

Перш ніж приступити до просування сайту, необхідно відредагувати Robots.txt. Наприклад, обмежити індексацію пошуковими машинами конкретної сторінки. Якщо сторінка дублює вже опубліковану інформацію, і Ви можете потрапити у фільтр пошуковиків. Файл дозволяє встановлювати шлях до карти і дзеркала сайту. Можна позначити, яка швидкість повинна бути при скануванні і багато іншого.

Які директиви обов’язково повинні бути прописані у файлі Robots.txt:

  • User-agent: прописується інструкція під конкретну пошукову систему, на яку розрахований сайт. Для універсального ресурсу, необхідно використовувати символ «*».
  • Disallow: вказується які сторінки підлягають індексації. Так, для закриття окремої сторінки або цілого розділу від пошукачів, потрібно позначити це: “Disallow: /razdel/” або “Disallow: “/stranitsa.html.”. Якщо Ви не плануєте ховати сторінки від пошукових машин, тоді залиште поле порожнім.

Якщо є дзеркало сайту, його також варто вказати в Robots.txt. Для цих цілей, створіть директиву host. Після двокрапка і посилання на сайт дзеркало.

Як на просування сайту впливають теги

Теги сприяють формуванню заголовка, надають ваги використовуваним словам. Пошукові машини краще сприймають слова, розміщені в тезі. Однак не перестарайтеся з тегами, вони повинні виглядати максимально природно. Також логічній структурі тексту зашкодить, якщо постійно перескакувати з тега Н1 на Н3 і навпаки. Крім того слід пам’ятати, що сайт створений під інтереси користувача, а не пошукових машин, зайва оптимізація може позначитися на результатах.

Що необхідно робити під час аудиту:

  1. Перевірка анкорів з внутрішніх посилань на предмет ключових слів. Ключі обов’язково повинні бути присутніми;
  2. Перевірити унікальність текстового наповнення сторінок;
  3. Заголовки для кожної окремої публікації повинні бути різними;
  4. Контролювати, щоб на одній сторінці була мінімум 1000 символів тексту без пробілів;
  5. Знати точне число вихідних і вхідних посилань.

Зробивши детальний аналіз отриманих даних можна виявити всі недоробки і помилки, які необхідно виправити.

Інструкція з використання тегів

Тег – це службова інформація в HTML-документі. Для пошукової машини дуже важливі теги, вони описують вміст сторінки, містить ключові запити.

Розглянемо детально значення кожного тега:

  • Title. Тег містить заголовок сторінки, що має величезне значення в розкручуванні ресурсу. Пошукова машина саме з ним стикається в першу чергу. Дуже важливо використовувати в тегу ключові запити, по яких просувається сторінка. Добре, якщо це буде не просто перелік ключових запитів, саме він висвічується в пошуковій видачі. Від зазначеної в тезі інформації залежить, чи захоче користувач відвідати сайт. Використовуючи літературну форму промови, тег повинен виглядати максимально природно і привабливо. Оскільки тег видно в пошукових результатах, інформація повинна зачепити і зацікавити користувачів.

У тезі можна прописати про найбільш привабливих пропозиціях, про найнижчу ціну чи привабливі умови акції. Ця інформація відразу з’явиться в результатах пошуку. Розмір тега не повинен перевищувати 70 символів тексту. Пошукові роботи можуть проігнорувати надмірно великий текст. Оскільки пошуковик може обрізати заголовок, має сенс помістити ключовий запит на початок тегу. Враховуйте, що пошукова машина при обрізанні може видалити найбільш привабливу частину тега.

Дві сторінки не можуть мати однаковий заголовок. На кожній сторінці розміщується унікальний текст з відповідним заголовком. Часто генерація title проходить автоматично. Однак варто уникати такого методу створення тега, виглядає неприродно, може бути втрачена логічна структура тексту. Пошукові системи приділяють цьому особливу увагу, тому краще прописати його вручну. Для хорошої релевантності сторінки можна використовувати синоніми або переформулювати фразу.

Докладіть зусиль, щоб створити якісний title, який найкращим чином описує вміст сторінки і приверне максимальну кількість користувачів.

  • Description. Тег розміром 170 символів, відображає наповнення сторінки. Даний тег видний у результатах пошуку, відразу під заголовком. Як і в title, має сенс використовувати ключові запити до початку тегу. Можна вказати контактні дані для швидкого зв’язку.

Сніппет. Важливий інструмент для залучення трафіку. Лідируючі позиції не гарантують високих результатів, якщо сніппет не зачепив користувачів. Обов’язково необхідно приділити увагу розробці фрагменту. Однак пошуковик Яндекс, практично не використовує текст тега Description у результатах пошуку. Для цих цілей може служити перший абзац вихідного тексту сторінки. Пошукова машина самостійно визначає найбільш важливу частину тексту. Після індексації сторінки, власник сайту побачить, який фрагмент тексту бере участь у формування фрагменту.

  • Body. Тег містить основний текст на сторінці, медіафайли, зображення та інші компоненти сторінки. Хоча б один раз використовувати в цьому тезі всі ключові запити. Крім того, обсяг тексту не повинен перевищувати 1000 символів. Ключові запити можна використовувати прямого і розмитого входження. Порівнюйте відсоток щільності з сайтами конкурентів з ТОП видачі. Густина не повинна бути більше або менше.
  • Links. На кожній сторінці повинно бути, як мінімум одне посилання, що веде на іншу сторінку ресурсу. Пошуковики аналізують отриману інформацію, рівень релевантності сторінки визначається по ключовому запиту сторінок. На просувний ресурс повинні вести лінки, що містять інформацію, яка відповідає запиту. Зростанню позицій сайту сприяє внутрішня оптимізація, грамотна перелінковка між сторінками.

  • Strong. Тег дозволить виділити текст або окремі його фрагменти. Таким чином, можна акцентувати увагу на найважливішому, підкреслити окремі абзаци або речення. Крім того, виділені слова мають більше значення для пошуковиків. Однак варто помірно використовувати цю можливість, інакше пошукові системи надлишок виділень можуть неправильно трактувати.
  • ALT tags. Даний тег містить графічну інформацію. Так, якщо у відвідувача сайту не завантажилася картинка, він зможе прочитати текст, що описує зображення. Такий тег допоможе в оптимізації і є обов’язковим. Можна використовувати цю можливість, щоб ще раз прописати ключові запити. Наприклад, коли користувач введе відповідний запит для пошуку картинок по темі, йому видасть зображення з Вашого сайту. При ранжуванні сайту, ключові запити з опису картинок також мають значення.
  • H1 – H6.Дані теги дуже ефективні для просування ресурсу в пошуковій видачі. Тег Н1 за значенням нижче тільки title.  Тег не повинен містити тільки перелік ключових запитів, текст повинен виглядати максимально природно.  Інші теги використовуються для опису абзаців.  Можна прописати в тегах ключі, але для пошукових машин це не має особливого значення.

Внутрішня оптимізація, без перебільшення, підвладна лише професіоналам.  СЕО-оптимізація є першим етапом для розкрутки ресурсу в інтернеті.  Виконати такий великий обсяг роботи без необхідних навичок і знань неможливо.  Регулярне оновлення вмісту сайту, аналіз виконаної роботи і своєчасна реакція на виявлені недоробки, вимагає професійного підходу і експертної думки.  Якщо спробувати зробити все самостійно, можна не тільки не просунути ресурс в пошуковій видачі, але і потрапити під санкції пошукових систем.  Тільки продумана стратегія і чітке планування дій, допоможе реалізувати проект в мережі і вигідно виділити його на тлі основної маси.