Вага посилання – сукупний кількісний показник значущості посилання для пошукової системи; якість посилання для ПС.

Актуальність інформації про вагу посилання

Одним з основних параметрів, що визначають ранжування сайтів в каталогах пошукових систем і в пошуковій видачі, є оцінка вхідної ваги посилання. Пошукові системи займаються аналізом – визначають кількість і якість (вага) вхідних посилань, на основі чого привласнюють спеціальні числові показники (ТІЦ, PageRank), значно впливають на позиції сайтів.

Саме тому оптимізаторам важливо заздалегідь знати, які ресурси слід вибирати в якості сайтів-донорів для розміщення на них посилань на свої сайти (сайти-акцептори). Таке розміщення часто вимагає фінансових витрат і, крім того, деякі вхідні посилання несуть негативну вагу (наприклад, з сайтів, що просуваються методами чорної оптимізації).

Визначення ваги посилання

Алгоритми розрахунку ваги посилання строго засекречені у всіх пошукових системах, і точного значення даного параметра самостійно визначити не представляється можливим. Тому вага посилань прийнято оцінювати на основі параметрів сторінок і сайтів, на яких вони встановлені, і способів установки.

На основі практики і досвіду співтовариством оптимізаторів були виявлені деякі основні критерії, що впливають на визначення ваги посилання пошуковими системами. До них можна віднести:

  • Авторитетність сторінок і сайтів, на яких розміщені вихідні посилання. Для пошукових систем Яндекс і Google, параметрами, визначальними авторитетність в даному випадку, є ТІЦ і PageRank відповідно. Посилання з сайту, який володіє великим показником ТІЦ, матиме більше ваги, ніж посилання з менш авторитетного ресурсу.
  • Анкор посилання. Це певний набір символів, який бачить користувач як гіперпосилання в тексті сайту-донора. За способом подачі інформації анкор діляться на три види:
  • тематичні – анкор збігається за змістом з навколишнім текстом (причому посилання володіє найбільшою вагою, якщо текст анкора є одночасно ключовим словом або виразом);
  • URL – анкор у вигляді повної або часткової адреси ресурсу;
  • абстрактні – слова «тут», «тут ви можете знайти», «скачати» і т.п.

Важливо зауважити, що «неанкорне» посилання також може володіти вагою, але нижчим порівняно з «анкорним».

  • Вік посилання. Вважається, що вага посилання збільшується (до неї пошуковик проявляє більше довіри) зі збільшенням її віку. Деякі фахівці вважають, що вага збільшується лише певний проміжок часу, після якого даний показник рости перестає, і навіть починає знижуватися. Крім того, в даному випадку набагато більше значення має вік сторінки, на якій встановлено посилання, ніж її власний.
  • Загальна кількість зовнішніх посилань на сторінці сайту-донора, і загальна їх кількість на сайті-донора. Вага кожного посилання в цьому випадку обернено пропорційний їх кількості, тобто зі збільшенням кількості посилань на сторінці, вага кожної окремої посилання зменшується. Кількість всіх вихідних посилань також враховується пошуковими системами, але не має такого впливу, як кількість на сторінках.
  • Кількість вихідних посилань на сайті-донора на один і той же сайт-акцептор. Вважається, що безліч таких посилань на різних сторінках сайту-донора може негативно впливати на їх вагу. Крім того, існує думка, що пошукові системи можуть віднести множинні посилання до покупних.
  • Тип посилання. Незважаючи на те, що текст, укладений в тезі alt, що описує картинку, прирівнюється до анкорного, вважається що посилання-картинка має меншу вагу, ніж текстова. Відсутність опису в alt однозначно значно знижує вагу посилання.
  • Текст, безпосередньо навколишнього посилання. Вважається, що її вага може залежати від кількості і якості текстового контенту, в який вона вписана.
  • Позиція посилання, яку вона займає на сторінці. Вважається, що посилання, розміщена в футері сторінки, має меншу вагу, ніж та, яка оточена текстом.
  • Велика кількість взаємних посилань між сайтами може стати приводом для того, щоб пошукові системи запідозрили в них платні, і, відповідно, знизили їх вагу. Крім того, існує думка, що взаємні посилання взагалі мають меншу авторитетність.
  • Мета посилання на сайті-акцепторі. Існує думка, що посилання на внутрішні сторінки сайтів володіють великою вагою, ніж ті, що ведуть на головні сторінки.
  • Релевантність посилальної маси сторінки сайту-донора. Багато фахівців дотримуються думки, що різна тематична спрямованість посилань, що виходять з однієї сторінки значно знижує їх вагу.
  • Контекстна релевантність сайту-донора. Тематична близькість сайту донора і сайту-акцептора можуть впливати на вагу зв’язків їх посилань.

Необхідно відзначити, що значна частина з наведених вище критеріїв має лише гаданий характер, і думка вебмайстрів по ним дуже неоднозначно. Існує ще кілька чинників, які вважаються важливими невеликою частиною фахівців, але більшістю такими не визнаються (наприклад, процентне співвідношення кількості знаків анкора і текстового контенту сторінки). Така ситуація склалася через секретність алгоритмів оцінки ваги посилань пошуковими системами.

Показники, що характеризують вагу посилання

Виконуючи просування сайтів, при оцінці ваги посилань на основі характеристик сайту оптимізатори не використовують кількісних заходів. Важливість посилань описується суб’єктивними характеристиками: «дане посилання має велику вагу, тому що стоїть на сайті з високим ТІЦ», а «це посилання негативно вплине на авторитетність сторінки, тому що воно знаходиться в футері сайту», і т.п.