Біржа посилань – сервіс купівлі-продажу посилань, які широко використовуються веб-майстрами і оптимізаторами для просування web сайтів. Веб-майстри продають місця для реклами на своїх сайтах, а оптимізатори купують і використовують їх для розкрутки.
Якщо необхідне якісне і ефективне просування сайтів, здійснюється масова закупівля сотень посилань. Вручну обробляти таку кількість практично неможливо, а біржа дозволяє автоматизувати цей процес, заощадити масу часу і сил.
Кожне посилання, виставлене на продаж, має свою ціну. Вартість посилання залежить від ряду факторів:
- Рівень вкладеності сторінки.
- Наявності сайта в каталогах: ЯК або DMOZ.
- Тематика сайту або його регіональність.
- PR сторінки або сайту і тІЦ сайту.
Крім цього на вартість посилання впливає ряд інших суб’єктивних чинників (наприклад, дизайн сайту), що впливають на результати просування ресурсу.
Посилальні біржі бувають двох типів:
- Перший тип – це біржі вічних посилань, де пропоновані посилання розміщуються один раз і залишаються на сайті до тих пір, поки існує сам сайт. Вічні посилання можна купити на таких біржах, як GoGetlinks Rotapost і ін.
- Другий тип – це біржі, де виставляються на продаж посилання, дійсні певний час. Термін дії тимчасових посилань становить один і більше місяців. Посилання знімається з сайту в разі закінчення оплаченого строку або прострочення оплати. До бірж другого типу відноситься Sape та ін. Тимчасові посилання в будь-який момент можуть перейти в розряд вічних. Це трапиться, якщо веб-майстер і оптимізатор домовляться про їхнє розміщення назавжди.
Ще один, менш поширений вид посилальної біржі – біржа розміщення рекламних посилань в блогах. Принцип дії цього сервісу аналогічний іншим видам, тільки донорами на цих біржах не є сайти, а блоги. Справа в тому, що посилання, які розміщуються на подібних ресурсах, вважаються пошуковими системами більш природними і індексуються набагато швидше.