Бан (ban, в перекладі з англійської – «заборона») – термін, який позначає повне або часткове виключення сайту з пошукової видачі.
Офіційного переліку ознак, за присутність яких сайт може отримати бан від пошукача, не існує. Однак багаторічний досвід і знання веб-майстрів дозволяють припустити, що це може статися з таких об’єктивних і суб’єктивних причин:
- Переспамленність – надмірна кількість зовнішніх посилань і занадто часте згадування ключових слів. Це поняття відносне, оскільки існує безліч статей, в яких велика кількість ключів цілком виправдано – наукові та профільні статті, інструкції та технічні описи. Однак сьогодні пошукові системи вже навчилися розпізнавати такий контент.
- Використання клоакінгу (слово утворене від англійського «cloaking», що в перекладі означає «приховування»). Це ситуація, коли за заходами з різних IP-адрес або User-агентів видається різний контент одних і тих же сторінок.
- Використання вхідних посилань з ресурсів сумнівної якості.
- Підозра в застосуванні сірих і чорних методів просування.
- Умисне поширення вірусного програмного забезпечення.
У цьому списку представлені тільки основні критерії, а додаткові ознаки можуть варіюватися в залежності від точки зору тієї чи іншої пошукової системи.
Бан сайту в пошукових системах і SEO-просування
Основна мета просування сайтів, – підвищення рівня продажів товарів або послуг або поширення інформації (для інформаційних сайтів). Для таких ресурсів існують загальні рекомендації, дотримання яких дозволяє уникнути накладення бана з боку пошукових систем. Особливо важливо, щоб розміщувана на сторінках сайту інформація була:
- Унікальною.
- Зручно читаємою і актуальною.
- Привабливою для користувачів.
- Індексованою пошуковими системами.
- Конкретною, без зайвого повторення слів і фраз.
Щоб домогтися успішного SEO-просування, важливо, щоб веб-сайт не був скомпрометований ні по одному з параметрів.
В іншому випадку дотримання вимог до контенту буде недостатньо. Для більш глибокого розуміння методів обходу банів потрібне уважне вивчення тематичних форумів і посібників, в першу чергу, довідок для вебмайстрів на сайтах пошукових систем і інших авторитетних ресурсів.