АГС – найбільш широко застосовуваний пошуковий фільтр, який використовується пошуковою системою Яндекс для боротьби з неякісними, на думку пошукача, сайтами.
Вебмайстри розшифровують АГС як «Анти говносайт»
За всю історію свого існування фільтр АГС модифікувався кілька разів. У різний час Яндекс використовував фільтри АГС з різними числовими позначеннями.
Види АГС
- АГС-17,
- АГС-30,
- АГС-40,
- АГС (введений у вересні 2015р)
Алгоритм роботи фільтра, як і розшифровка його назви, залишається невідомим. Існує ряд гіпотез, кожна з яких намагається пояснити принцип роботи фільтра максимально достовірно. Ці пояснення будуються на порівняльному аналізі сайтів, що потрапили під дію АГС і сайтів, що обійшли цей фільтр.
Принцип дії АГС
Основне завдання фільтра АГС – виявлення неякісних сайтів і допоміжних ресурсів (сателітів), які несуть марне інформаційне навантаження і призначені для продажу посилань.
Відмінними рисами таких ресурсів є занадто вузька тематична спрямованість і низькоякісний контент, перенасичені ключовими словами (фразами) тексти, а також велика кількість вихідних посилань. Саме проти таких ресурсів спрямована дія фільтра АГС.
За припущеннями фахівців, в основі роботи фільтру АГС лежить принцип збігу відразу кількох ознак, кожна з яких окремо не впливає на оцінку сайту. Це:
- Неправильне співвідношення вихідних і вхідних посилань.
- Торгівля посиланнями на інші сайти.
- Слабка реальна відвідуваність.
- Низька унікальність контенту.
- Молодість сайту.
Повний перелік ознак невідомий, оскільки він не розкривається розробниками. Судячи з усього, цей список регулярно оновлюється, редагується і доповнюється.
Роль АГС в SEO-оптимізації
Як заявляють розробники фільтра АГС, він призначений для боротьби з неякісними сайтами і сателітами, а, отже, для боротьби з «чорними» методами просування сайтів. Його робота позначається на результатах діяльності власників сіток таких ресурсів, які прагнуть отримувати доходи «не за якість, а за кількість». Проте ставитися з увагою до своїх сайтів потрібно всім без винятку: якщо сайт-донор з посиланнями на ваш проект потрапить під санкції фільтра, просуваний сайт може втратити свої позиції в пошуковій видачі. Тому за станом і актуальністю інформації на сайтах-донорах рекомендується стежити постійно.
Практика показує, що більшість сайтів, що потрапили під фільтр, дійсно є сателітами або сайтами з низькою якістю контенту, тому зняття фільтра АГС з таких сайтів – явище рідкісне і не має особливого сенсу. Наприклад, після потужної фільтрації в листопаді 2013 року за санкції АГС потрапило понад сто тисяч сайтів, а реабілітовано було тільки третина з них.