Інтернет-магазин одягу і взуття: комплексне просування в Україні

Просування інтернет-магазину одягу та взуття неможливо ділити на розкрутку за запитами користувачів і інші методи, що зазвичай сприймається як рекомендоване, але необов’язкове доповнення. Проект, що продає в мережі, стає максимально схожим на торгові точки оффлайн.

Маркетинг, реклама, PR – це звичні атрибути для розкрутки будь-якої фірми в реалі. Вони присутні в інтернеті. Зберігається необхідність проводити дослідження цільової аудиторії, вивчення конкурентів, пошук трендів.

На допомогу власникам інтернет-магазинів приходять нові інструменти аналітики, а також поліпшення від розробників (фільтри, калькулятори, віртуальна примірювальна, інші). У підсумку, продавець отримує не менше можливостей для залучення клієнта, ніж торгові точки десь в реалі.

Впровадження оновлень в роботу сайтів – ще один непрямий інструмент просування.

Додатково зазначимо, що для українських порталів все актуальніше стає важливою використовувана мова. Деякі власники ресурсів опиняються на роздоріжжі. Адже на території України успішно просуваються як сайти українською мовою, так і російською. Додатково, мають актуальність англомовні розробки. У «SeoSite» є можливість організувати роботу інтернет-магазина одягу і взуття на мультимовній основі.

Власна система просування: цілі ІМ

Розкрутка сайту, що продає одяг і взуття, виконується для залучення більшого числа покупців. Значне місце в діяльності «SeoSite» займають інтернет-магазини різних напрямів, їх просування. Більш ніж за 10 років роботи співробітники компанії розробили власну методику, яка легко адаптується для більшості ІМ незалежно від займаної ніші.

Розглянемо, як вона працює стосовно до сайтів, що пропонують одяг і взуття.

Спочатку відзначимо такі факти:

  • пошуковим системам важливо призначення кожної сторінки;
  • мета – збагачення власника ресурсу не вітається (якщо не сказати, що вона заборонена);
  • агресивна реклама відправляє сайт в санкційний список.

Виходячи з цього, ми намагаємося зробити контент, що відповідає головній цілі проекту: подання корисної інформації для користувачів, охочих придбати той чи інший товар. Для цього основну задачу розбивають на мікроцілі, які можна сформулювати так:

  • Розробка стратегії просування.
  • Визначення цільової аудиторії (кого в інтернеті приваблює одяг або взуття пропонованих зразків).
  • Адаптація ресурсу під інтереси обраних ЦА (їх може виявитися кілька груп).
  • Поширення інформації про конкретному ІМ (призводить до зростання трафіку).
  • Підготовка навігації ресурсу до зустрічі з клієнтом на майданчику продавця, а також впровадження мобільної версії, інші удосконалення.
  • Полегшення інтерфейсу за рахунок відмови від невдалих елементів проекту (з довгим завантаженням, що втратили актуальність, заплутують покупців).
  • Впровадження систем конверсійної взаємодії (call-center, форми швидкої покупки, тощо).

Для реалізації цих завдань в «SeoSite» створюється команда, керована інтернет-маркетологом. Призначені фахівці приділяють проекту не пару годин в день, а той час, який необхідний для ефективного просування. Під останнім розуміємо не тільки ТОП-10, але також високий рівень продажів, збільшення середнього чека, поліпшення інших комерційних показників.

Що треба знати про просуванні ІМ одягу та взуття?

Багатьох клієнтів цікавить ціна на надані нами послуги. Компанія працює з мінімальним пакетом та його вартість фіксована. Але це не гарантує кращого результату, як і істотної економії коштів. Об’єктивна вартість послуг залежить від безлічі факторів:

  • Технічний стан сайту на момент звернення, його позиції в рейтингу, історія посилального профілю, інші аналогічні дані.
  • Результати дослідження ринку (конкурентні якості товарів, затребуваність продукції, купівельний інтерес).
  • Географія просування. Конкретний випадок – просування в Україні (для Київа та Сум ціни будуть різні) і т. ін.

Найбільш простий спосіб замовити послуги у нас: звернутися до менеджерів проекту за допомогою форми зворотнього зв’язку. Співробітники компанії розглянуть стартові дані проекту, допоможуть реалізувати просування по трафіку з оптимальним пакетом послуг і тарифом. Це гарантує використання широкої вибірки запитів, які увійдуть в семантичне ядро.

Як би не розставляли акценти пошукові системи, для проектів, що продають, залишається важливим досягнення мети – висока і дешева конверсія. Це враховується працівниками «SeoSite». Для нас здається очевидним, що одного збільшення числа відвідувачів недостатньо. Підвищення продажів досягається тільки при комплексному підході до розкручування сайту.

Зовсім неважко в рамках SEO або контекстної реклами скласти ідеальну торгову пропозицію: ємну, барвисту за стилем викладу, клікабельну. Це приведе на сайт тисячі потенційних клієнтів. Але кінцева мета проекту – не просто прихід користувачів. Для кожного інтернет-магазину важливо, щоб:

  • перехід здійснювала цільова аудиторія;
  • швидке завантаження сторінок дозволяла розуміти корисність ресурсу для гостя, що імовірно повинна сприяти утриманню клієнта;
  • пошук по сайту не викликав труднощів;
  • контент повністю відповідав на передбачувані питання користувача (ціни, доставка, повернення, технічні параметри виробів);
  • ресурс підтримувався call-центром і професійною роботою його працівників;
  • інші системи взаємодії з товаром (доставка, примірка) виявляли адекватну позицію по відношенню до клієнта.

Цей, далеко не повний перелік бажаних ІМ положень, неможливо реалізувати лише завдяки рекламі або SEO методам. Це основна причина, чому «SeoSite» пропонує використовувати комплексний підхід до процесу просування ресурсу. Тут є своєрідна ієрархія етапів розкрутки, але вона досить умовна. Найчастіше робота ведеться одночасно над декількома стадіями просування. Але головним залишається присутність всіх етапів або, як мінімум, обов’язкова наявність чудових результатів по кожному з них.

Критерії пошуку інтернет-магазину в мережі

Щоб визначитися зі способом просування сайту, що продає взуття і одяг, корисно знати, якими типами запитів оперують користувачі. Серед них наступні:

  • Назва ІМ.
  • Категорії сайту: тип товару+гендерна ознака+комерційне слово (купити, недорого, зі знижкою).
  • Відмітні ознаки виробів: шовкове плаття, джинсова курточка, чоловічі сорочки.
  • Гео-запити. Купити з доставкою по Київу, туфлі на підборах купити в Запоріжжі.
  • Сфера діяльності: магазин взуття/одяг.
  • Бренд. Запити можуть містити назви відомих компаній D&G, Victoria Secrets або вимоги брендового одягу/аксесуарів, тощо.
  • Розпродажі. Націлений пошук товарів зі знижками, бонусами або за картками лояльності.

Кожен з магазинів має власний набір типів запитів, які приносять максимальний прибуток. Тому для нас важливо визначитися з вибором ніші, зробити це треба якомога швидше.

Управління репутацією в мережі: чому вона важлива для інтернет-магазинів?

Запустити розкрутку нового проекту неможливо відразу. Навіть проста контекстна реклама (оголошення в мережі) потребує вивчення конкурентів, складання семантики і визначення кола цільової аудиторії. Просуванню сайту в мережі передує серйозна робота SEO фахівців, вона може зайняти кілька тижнів. Але базові заходи, спрямовані на поширення інформації про інтернет-магазин, що відкрився, його товари, супутні послуги, проводяться з перших днів від старту проекту.

Управління репутацією в мережі допоможе налаштувати системи моніторингу, які відстежують появу позитивних або негативних відгуків про об’єкт просування. Коли справа стосується продажів одягу і взуття, необхідно враховувати специфіку товару. Заборонити писати про погані якості виробника можливо, але складно і далеко не завжди радикальні заходи доцільні. Для роботи співробітників «SeoSite» стає важливим тип товару, що просувається ІМ, якщо говорити про форму власності: вироблений однойменним брендом або придбаний у постачальників.

Ситуація, коли інтернет-магазин одягу і взуття пропонує широкий асортимент, більш проста для просування і створення позитивної репутації компанії. Представництво різних брендів, країн виробників створює приємне відчуття, яке дає альтернативність. Власникові ресурсу буде достатньо заручитися підтримкою лояльних клієнтів, які пишуть про позитивну взаємодію з компанією. Додатково, широкий асортимент сприяє збільшенню числа ключових запитів, а отже, досягти успіхів у залученні трафіку – простіше.

Дії співробітників «SeoSite» при наданні послуги управління репутацією в мережі зводяться до наступного:

  • популяризація конкретного майданчика;
  • відстеження негативних відгуків;
  • відпрацювання негативних згадок допустимими законом засобами (компетентне коментування, витіснення з пошукової видачі, видалення).

Важливо відзначити, що всі платіжні сторінки інтернету, індексовані в Гугл, тепер потрапляють в групу YMYL записів. До них пред’являються особливі вимоги. Для ІМ це означає наступне:

  • обов’язкова наявність фізичної адреси проекту (телефони, електронна пошта);
  • володіння ресурсом позитивною репутацією;
  • бажана присутність компанії в тематичних каталогах, оффлайн виставках;
  • додатково вітається участь у розвитку галузі (модні покази, посилання на публікації в глянці або на трастових майданчиках мережі).

Клієнти «SeoSite» отримують позитивний результат по кожному з перерахованих пунктів в рамках послуги: управління репутацією в мережі. Так, наприклад, поширення інформації про ІМ реалізується з використанням трастових донорів, де публікуються оголошення компанії, прес-релізи, інший корисний для розвитку сайту контент.

SEO – як частина кожного етапу просування: що визначає швидкість росту?

Сукупність способів розкрутки впливає на терміни виведення сайту в ТОП пошукової видачі. Крім самих позицій, власники ІМ отримують різну кількість і якість трафіку. Як наслідок комерційні показники для практично однакових, але що просуваються по-різному ресурсів, можуть сильно відрізнятися.

Зазвичай ми даємо такі дані про терміни просування:

  • Низькочастотні запити. Вихід в ТОП займає 3-4 тижні.
  • СЧ ключові слова. Досягаємо SERP за 2-3 місяці.
  • ВЧ запити. ТОП-10 підкоряється за півроку.

Зведемо в таблицю декілька класичних прикладів для ключових слів різній частотності.

НЧ

  • купити зимові чоботи
  • купити весняну куртку в інтернет-магазині
  • купити шарф брендовий для дівчини Київ
  • плаття зеленого кольору у Львові
  • туфлі для дівчинки підлітка на підборах
  • білий спортивний костюм в Україні

СЧ

  • брендові штани
  • рюкзак міський недорого
  • дитячі светри для дівчаток
  • тренди моди 2020
  • модний одяг/взуття

ВЧ

  • інтернет-магазин жіночого одягу
  • купити брюки
  • верхній одяг kids
  • спортивний одяг
  • верхній одяг

Про перші результати по відношенню до трафіку сайту можна говорити через 2-3 тижні після впровадження базових поліпшень. Зазвичай вони проходять по НЧ запитам. Розширюючи семантичне ядро, досягають кращого результату. Однак є й інші напрямки діяльності в рамках SEO:

  • визначення маржинальної ніші;
  • просування пріоритетно стартує з обраної тематики (з мінімальними витратами та максимальними доходами).

Так досягається зниження вартості конверсії при зростанні числа значимих дій на сайті. Коли немає можливості спертися на маржинальну тему, досягти подібного результату вийде альтернативними діями. Це цілий пакет послуг (позитивний результат кожної посилює загальний ефект від просування).

 

Заходи вжиті до ІМ крім SEO

Підвищенню кількості продажів, зростанню суми середнього чека передує поліпшення цілого ряду параметрів: більше дзвінків, підписок, коментарів до товарів, соціальних та інших значимих дій. Це багато в чому заслуга правильно проведених рекламної та PR кампаній.

Посилити ефект від вжитих заходів допомагають інструменти ведення бізнесу в мережі, перераховані нижче.

Юзабіліті – якісне підвищення рівня взаємодії користувача з ресурсом, ступеня комфортності від перебування на порталі. Це веде до зростання конверсій на сторінках сайту, як наслідок, збільшення числа продажів.

Дизайн. Для інтернет-магазинів залишається єдина можливість впливати на емоційний стан гостя. Це створення приємного, стильного оформлення ресурсу. У реальному житті результат переробки дизайну можна порівняти з ароматами свіжої випічки, респектабельністю елітних книжкових магазинів. Перед дизайнерами стоїть складне завдання – за кілька секунд закохати користувача в конкретний ІМ.

Digital – Marketing, а також контентний розвиток. Цей мережевий інструмент дозволяє використовувати будь-яку цифрову інформацію, оперувати нею, звертаючись до користувача. На сторінках сайтів з’являються інтерактивні вікна, опитування. Це дозволяє глибше аналізувати поведінку користувачів. Підключення всіляких «візорів» дає можливість бачити: які елементи сторінки потрібні клієнтам; виділяти об’єкти, які часто плутають з кнопками; інші корисні для аналітики дані.

До маркетингового розвитку також відносять підключення call-центрів. У «SeoSite»  розробляють сценарії для ведення бесіди з клієнтом, готують клієнтську базу. Так, співробітник call центру завжди знає, хто йому телефонує:

  • Користувач, який відвідав сайт вперше (до нього йде своя група питань і рекламної інформації).
  • Клієнт, що вже неодноразово здійснював покупки (з повною базою даних про завершених угодах, повернення, тощо).
  • Відвідувач сайту, який багаторазово намагався що-небудь купити в конкретному магазині і часто забуває кошик з товаром.

Заздалегідь підготовлені скрипти допомагають вести з клієнтом конструктивну розмову. Впровадження форм зворотного зв’язку за допомогою телефону здатне на 30 % збільшити прибуток магазину. Call-центри і скрипти прискорюють обслуговування клієнтів, підвищують кількість позитивних відгуків, сприяють появі лояльних покупців.

Особливі модулі для роботи з клієнтом ІМ одягу та взуття

В рамках електронного маркетингу доводиться враховувати, що продаж товару означеного типу пов’язаний з величезною кількістю повернень. Можливість приміряти сукню прямо в пункті отримання або навіть вдома при кур’єрській доставці робить цифри відмов просто непристойно великими. Уникнути цього можна декількома способами. Найефективніший – максимально докладні описи товарів, додавання таблиць розмірів для кожної продаваної лінійки. Так, якщо продається светр бажано вказати довжину плеча, рукава, обхват горловини. Ці параметри йдуть плюсом до стандартних розмірів.

Якщо у вас ще не встановлені допоміжні модулі, фахівці «SeoSite» оновлять інформаційну базу, що згодом допоможе скоротити число повернень.

Взаємодія з «SeoSite»: чого очікувати?

Кожен проект має не лише пріоритетні напрями для дії, а також власні обмеження. Найпростіший приклад, варіативність вибору способів оплати: готівка, картки, кредити. Тому в «SeoSite»  разом із самою маржинальною нішею проекту визначають рамки дозволеного. Тут важливо знайти межу між вимогою пошукових систем повного одкровення з користувачем і необхідністю все-таки продавати.

Для отримання об’єктивної інформації від клієнтів проводяться дослідження думки цільової аудиторії. У нас є кілька схем запрошення клієнтів на проходження опитувань: платних або чисто альтруїстичних. Це дозволить розуміти реальну картину і приймати вірні рішення. Результати сприяють поліпшенню сервісного обслуговування, визначення пріоритетів при виборі постачальників продукції.

Протягом всього терміну взаємодії з компанією «SeoSite» клієнти одержують розгорнуті звіти про виконану роботу, результати, плани на найближчий період.

Нас часто запитують про витрати на проект. Чому тариф завжди залишається постійним (за винятком його зміни). Адже основна частину робіт доводиться на перші два місяці.

Багато уваги саме рекламі і закупівлі ключових слів. Однак грамотно побудована робота компанії дає можливість витрачати бюджетні кошти, розподіляючи їх між послугами, які необхідні для успішного просування проекту. Так, на старті ми більше витрачаємо на заповнення інформаційного поля цільової аудиторії відомостями про компанію. Надалі, ці витрати скорочуються, але виникає необхідність технічного поліпшення, впровадження різних функціональних модулів. Укладення договору на півроку вперед дозволяє ефективніше використовувати кошти, що вкладаються клієнтом у просування бренду. Досягнення поставлених цілей в строк – це показник нашої роботи. Недотримання дедлайн компенсується компанією наданням безкоштовних послуг.

Ще одне важливе зауваження

Маркетинговим, PR-агентствам невигідно працювати з порталами, де свідомо пропонують зіпсований товар, не прагнуть до поліпшення сервісного обслуговування. Оскільки всі стартові зусилля, витрачені на залучення клієнта, буквально за тижні зводяться до нуля або зовсім відправляють сайт в бан пошукових систем. Тому, покладаючи на себе певні зобов’язання, ми теж хочемо знати, що займаємося просуванням гідного об’єкту.