Монетизація сайту – це процес отримання доходу в грошовому еквіваленті за допомогою власного інтернет-ресурсу.
Даний спосіб заробітку вже досить довго і успішно практикується веб-майстрами в глобальній мережі. Для отримання більш високих доходів необхідно добре попрацювати над своїм ресурсом, розвинути його, досягнути просування сайту в ТОП-1, добитися хорошого трафіку, гідних показників ТІЦ і PR – одним словом, зробити привабливим майданчиком для рекламодавців будь-якого роду.
Методи монетизації сайту
Відразу потрібно обмовитися, що не кожен веб-майстер прагне заробити за допомогою свого ресурсу чесним шляхом. Деякі женуться за швидкою і легкою наживою, застосовуючи чорні методи оптимізації та монетизації для досягнення своїх цілей.
Якісний хороший сайт, зроблений з орієнтацією на користувача, так званий Сайт для людей, здатний приносити хороший і довгостроковий дохід. Але створення такого ресурсу вимагає великої праці, вкладення деяких засобів, часу.
Низькосортні сайти з неунікальним контентом, просунуті в ТОП чорними методами, що засмічують видачу, абсолютно не несуть користі відвідувачам – досить прості і швидкі в реалізації. З їх допомогою можна отримати швидкий прибуток. До таких можна віднести дорвеї, застосування своппінгу, MFA сайти та ін.
Способи монетизації сайтів
Способів, як заробити на своєму сайті, хоч греблю гати. Чим далі розвивається всесвітня павутина, тим витонченішими ці методи стають. Як правило, основний дохід виходить або від розміщення реклами, або від дій відвідувачів сайту. Так само широкою популярністю користуються різні партнерські програми і реферальні програми (свого роду аналоги офлайнових “пірамід”, мережевого маркетингу).
Розглянемо найбільш поширені способи.
Контекстна реклама
В мережі є основні гравці, які представляють собою сервіси контекстної реклами і пропонують заробити на цьому власникам якісних сайтів: Яндекс.Директ (зокрема, для вебмайстрів партнерська програма РСЯ – Рекламна Мережа Яндекса), Google AdSense, Begun. Власник сайту, беручи участь в даному сервісі, розміщує на сторінках блоки контекстної реклами схожою з його ресурсом тематики. Заробіток відбувається на кліки відвідувачів по цим блокам. За кожен клік по оголошенню вебмайстер отримує певну встановлену рекламодавцем суму. Вартість кліка визначається тематикою сайту і кількістю трафіку на сайті.
Банерна реклама
Суть полягає в тому, що на сторінках сайту розміщуються графічні або анімаційні банери рекламодавця і плата відбувається за кількість показів цього банера. Ресурсу з високою відвідуваністю розміщення такого роду реклами може принести хороший дохід. Недоліком є те, що банери засмічують дизайн і в деякій мірі можуть бути дратівливим чинником для відвідувачів. Існують різні майданчики, сервіси банерної реклами, які пропонують власникам сайтів зареєструватися в їх системі і заробляти на розміщенні банерів. Як приклад можна привести біржу Rotaban.
Продаж посилань
Мабуть, це найпоширеніший спосіб монетизації будь-якого роду сайтів (переважно якісних, з високими показниками ТІЦ і великою кількістю сторінок в індексі), в тому числі і блогів. Подібно контекстній рекламі на сайті розташовуються блоки посилань, за розміщення яких власник отримує дохід. Варто зазначити, що пошукові системи не вітають такого роду сайти, на яких розміщена велика кількість зворотних посилань, прирівнюють їх до пошукового спаму. Тому з розміщенням посилань потрібно бути обережними. Існують біржі посилань, які посередником між вебмайстром і оптимізатором, але, на жаль, не всі чітко відслідковують, які сайти приходять в їх систему і не контролюють розміщення посилань на сторінці, що може привести до пессимізації сайту і зниження його пузомірок.
Платний контент
Крім розміщення посилань на інші ресурси, так само існує можливість розмістити рекламні статті на сторінках свого сайту і отримувати за це гроші. Просування сайтів статтями вельми затребуване у оптимізаторів. Розміщуючи замовні статті на своєму якісному, трастовому ресурсі, власник отримує як унікальний контент, так і можливість заробити на цьому. Умови для хорошого заробітку все ті ж: Сайт для людей, велика кількість сторінок, хороші показники ТІЦ, висока відвідуваність.
Партнерські програми
Беручи участь в партнерській програмі, власник сайту виступає посередником між рекламодавцем і клієнтом, або ж залучає додаткових користувачів в ту чи іншу систему. Допомагаючи отримувати рекламодавцю нових клієнтів, сайт приносить своєму власнику певний дохід. Варіанти співпраці і оплати можуть бути різними, наприклад, плата за дію (CPA), плата за лід (CPL), плата за клік (PPC), реферальні програми (залучення нових користувачів за своєю реферального посиланням).
Прямі рекламодавці
Заробляти на своєму сайті можна і без посередників, для цього повинна бути створена спеціальна сторінка для рекламодавців. Але жоден рекламодавець не зацікавиться майданчиком, якщо він не буде являти собою нікому не відомий сайт, з низькою відвідуваністю, сумнівною тематикою, набитий безглуздим контентом. Хороший майданчик – гідна оплата праці. Сторінка для рекламодавця повинна кричати про плюси саме цього ресурсу, показати свою привабливість, зацікавити можливими перспективами співпраці. Рекламодавцем так само може виступати і спонсор, згадка якого в тексті так само винагороджується певною грошовою сумою.
Платні послуги для користувачів
В якості ще одного варіанту монетизації сайту можна розглянути отримання прибутку за допомогою своїх же відвідувачів. Залежно від тематики та спрямованості ресурсу такими можуть бути, наприклад, створення каталогу та платне входження в нього (або платне спецрозміщення на перших позиціях), віп-анкети, відправка віртуальних подарунків іншим учасникам ресурсу, додаткові можливості аккаунту і багато іншого.
Для більш успішної монетизації буде правильно експериментувати, досвідченим шляхом встановити, який спосіб краще підходить для даного ресурсу. Як правило, досвідчені веб-майстри поєднують відразу кілька способів і заробляють за місяць суми, що перевищують щомісячний дохід їхніх колег, які працюють на постійній основі в офісі.
Файлові хостинги
Заробіток даного типу передбачає розміщення на своєму ресурсі посилань на певний файлообмінник, звідки користувачі будуть завантажувати той чи інший файл. Оплата проводиться за завантажені файли. Даний спосіб монетизації сайтів почав втрачати свою актуальність у зв’язку з широким розповсюдженням торрентів.
Посилання
В інтернеті існує дуже багато блогів і сайтів, які вчать заробляти на своєму ресурсі. При простому введенні пошукового запиту “монетизація” в рядку пошукової системи у видачі можна знайти інформацію про це, так би мовити, від А до Я.