Книгарня: особливості просування сайту для України

«SeoSite» пропонує просування сайту книжкового магазину в Україні. Послуга призначена для тих, хто вже створив свій бізнес в інтернеті, має для цього портал і усвідомлює необхідність розкручувати проект.

Сайти, що продають книги, можуть просуватися різними способами, які ведуть до різних результатів і, відповідно, витрат. Так, контекстна реклама обходиться значно дорожче, має ряд недоліків, які болісно відчутні для вибраної ніші:

  • Дорога конверсія.
  • Перебування в полі зору цільової аудиторії тільки при певних умовах і поки на рекламному бюджеті є кошти.
  • Специфічне ставлення користувачів до реклами в інтернеті і продаж книги по мережі (багато хто сподівається знайти безкоштовне скачування).

Пошукове просування в комплексі з суміжними послугами ефективніше, дешевше і термін дії оптимізації ресурсу розтягується на рік, іноді більше. При постійній співпраці – не закінчується. Ви зможете залишатися в ТОП-10 так довго, як забажаєте, пошуковий трафік буде стабільним з перспективами зростання в будь-який момент. Ще одна перевага SEO в можливості продавати книги, причому дорого, навіть просуваючись по ключовому запиту: «завантажити розв’язник алгебра безкоштовно». Головне, пов’язати його з основним контентом сторінок і зацікавити користувача на перших секундах відвідування сторінки.

Які є специфічні моменти саме для України?

Книги, так або інакше, пов’язані з політичною, економічною обстановкою в країні. Незважаючи на масовий приплив користувачів в мережі інтернет, українське суспільство виявляє вагомий інтерес до книг різного формату:

  • Друкована продукція.
  • Аудіокниги.
  • Електронні версії вже відомих публікацій, в тому числі, що вийшли зовсім недавно.

Ситуація для українського ринку продажів книг з допомогою мережі виглядає оптимістично, що тільки переконує в правильності вибору ніші. Користувачі поступово залишають імпровізовані точки, що пропонують чтиво з придорожніх прилавків. Інтернет-магазини пропонують конкурентні ціни, з чудовими умовами організації торгівлі:

  • Доставка книг по Україні – 2-3 дні при наявності продукції на складі (що частіше виконується, ніж навпаки).
  • Варіативні способи оплати (на картку, оплата готівкою, накопичення бонусів на сайтах, інші).
  • Можливість продовжувати постторгові відносини, що веде до скоєння повторних покупок.

Книжковий ринок в Україні – один з сегментів, де інтернет-продажі однозначно випереджають оффлайн за кількістю угод.

Мовні пріоритети

Кіберпростір України до недавнього часу був представлений виключно російськомовними сайтами. Достатньою умовою для просування вважалося складання семантичного ядра російською. Категорії порталу представлялися одиницями мови з відповідного словника. Під виняток потрапляли англомовні та інші портали, які намагаються вийти на зарубіжний ринок.

Сьогодні ситуація змінюється. Поки ще для бізнесу залишається актуальною російськомовна семантика. Але це вже не 80% цільової аудиторії, як представлялося раніше. Україномовні портали по наростаючій захоплюють кіберпростір країни. Тепер для підприємців вигідніше робити сайт відразу українською. Альтернативно, замовляти адаптовані переклади з підбором семантичних ядер на кожній з мов. Для інтернет-магазинів книг – ця тема особливо актуальна. Затребувані публікації українською вигідніше оформляти і намагатися просувати цією ж мовою. У «SeoSite» мають відповідні рішення, які випливають з індивідуальних особливостей бізнесу.

SEO: що ми пропонуємо і як швидко реалізуємо

Про що треба сказати відразу? Книжковий ринок в Україні – це сотні тисяч сторінок для одного сайту. Але пошукові системи дають квоту для кожного ресурсу за кількістю записів, які потрапляють у видачу, та й взагалі, що проходять індексацію. Якщо залишати відкритими картки товарів для перевірки пошуковими краулерами, процес перевірки сайту може затягнутися на місяці. Це неприйнятно, коли є необхідність вносити зміни в структуру, технічні коректування, впровадження маркетингових інструментів, іншого. Тому одночасно з розробкою семантичного ядра і плануванням категорій/підкатегорій, фахівці приймають рішення про пріоритетність сторінок. Значущі для користувачів, але необов’язкові для індексації запису, закриваються файлом robot.txt.

Основні етапи просування, що прямо залежать від SEO

Сайти книжкових магазинів потрапляють у високо конкурентну нішу. Для власників важливі не тільки позиції, які пошукові системи віддають таким порталам. Трафік і купівлі – стоять пріоритетним завданням. Тому поява в пошуковій видачі небажана шляхом використання «чорних» методів просування. Але, щоб потрапити і втриматися в ТОП-10, недостатньо розкрутки тільки по високочастотним запитам. Процес просування по видачі буде успішним, якщо він реалізується поступово. Передбачається просування по НЧ запитам. В цей період відбувається знайомство користувачів з сайтом, його послугами. Кількість запитів для книжкового магазину досягає декількох тисяч. Тому вже через 2-3 тижні з моменту старту проекту сайт отримує суттєве збільшення трафіку, як наслідок дзвінки в відділ продажу, укладення угод.

Наступні 2-3 місяці йде просування по НЧ запитам. Зростає впізнаваність бренду, користувачі починають шукати книги на сайті нашого клієнта. В кінці зазначеного терміну, практично по всіх використовуваних ключових слів з СЧ групи з’являються в ТОП-10 органічної видачі. Так ми розуміємо, що портал закріпився і готовий до розкручування по ВЧ. Процес досягнення ТОП-10 триває до 6 місяців, якщо говорити про Гугл.

Що ще робиться з сайтом, крім налаштування по семантичному ядру?

Оптимізатори ще на початку проекту оцінюють такі критерії:

  • поточний стан сайту (перебування під санкціями, позиції в рейтингу, число проіндексованих сторінок);
  • технічна відповідність ресурсу вимогам пошукових систем (швидке завантаження, простий доступ до шуканого товару);
  • посилальний профіль (якість донорів);
  • навігація ресурсу, наявність site-map, його коректне настроювання;
  • інтерфейс і дизайн.

Книжкова тематика досить широка. Крім форматів, виставлених на продаж (книги, електронні версії, аудіо), магазин може спеціалізуватися на одному з напрямів літератури (жанровому). Альтернативно, наш клієнт представляє книжковий супермаркет. Останнє може як спростити роботу оптимізаторів, так і ускладнити її. Більший асортимент простіше просувати, але збільшення кількості сторінок вимагає високої концентрації уваги, не можна пропускати дублі записів і т. ін. Формат проекту визначає його структуру, формування категорій: «новинки», «бестселери», «класика», «освіта» тощо. Це відбувається лише після вивчення поточного стану ринку, сайтів найближчих конкурентів, інтересів цільової аудиторії.

У більшості випадків, сайти книжкових магазинів потребують вдосконалення: додавання маркетингових елементів, плеєрів, інструментів перегляду, модуля швидкого замовлення, іншого. Але враховуючи індивідуальний підхід до просування, кожному клієнту пропонується унікальний сервісний пакет.

 

Управління репутацією в мережі передує старту розкрутки

Іміджева популярність ресурсу багато в чому залежить від того, як він сприймається пошуковими краулерами і користувачами. Коли сайт цікавий гостям, боти вважають, що портал корисний і підвищують його в рейтингу. Зворотна ситуація, викликає негативну реакцію у пошукових систем. Власники сайту ризикують не тільки потрапити під санкції, але навіть довічно позбутися права на відновлення. Тоді доведеться починати заново або з перенесення ресурсу на новий домен.

Щоб користувач дізнався про ваш сайт, прийшов відвідати його, варто скористатися послугою підвищення пошукової репутації або, як кажуть, PR-показників.

Сервіс пропонує поширення інформації про певний об’єкт на сайтах донорах (публікації релізів), форумах, у соціальних мережах. Співробітники компанії ініціюють обговорення книг, що продаються клієнтом. Додавання відгуків, коментарів підвищує місце сайту в пошуковій видачі. Але одночасно з цим з’являються лояльні користувачі, які довіряють експертній думці компанії.

Додаткова функція від управління репутацією в мережі – це ефективне протистояння негативним згадкам. Моніторинг інформації, яка з’являється в інтернеті і пов’язаної з діяльністю нашого клієнта, може навіть в реальному часі виявити негативні відгуки. Швидке реагування дозволяє запобігти поширенню негативних згадок. У результаті, клієнт постійно має чисте інформаційне поле, де робота ресурсу представлена в позитивному світлі.

«Доброго ранку! Мене цікавлять ваші книги»

Підключення до роботи магазинів книг засобів комунікацій (call-центрів) здається обов’язковим. Це особливо актуально для України і продавців реальної (не електронної) продукції. Доставка товару в масштабах країни найчастіше обходиться дорого, що відштовхує покупців. Тому менеджерам на телефоні треба робити наступні акценти:

  • якість і унікальність продукції;
  • швидкість доставки;
  • акціях компанії.

Роль «SeoSite» при впровадженні механізмів call-центрів у складанні вдалих скриптів для ведення розмови, а також підготовці електронної бази. Зручний формат документа, де вказана інформація про абонента клієнта, сприяє розумінню і успішному завершенню операції.

Крім того, є можливість запису розмов. При цьому одночасно переслідується кілька цілей:

  • ведення контролю над якістю роботи менеджерів;
  • виявлення моментів, що викликають неоднозначну оцінку користувачів (чому дзвонять, чого не вистачає на сайті);
  • проведення експрес-тестування (побажання клієнтів);
  • дослідження інтересів цільової аудиторії;
  • загальне оцінювання послуг компанії (задоволений чи ні);
  • збір аналітичних даних про користувачів (дні народження, діти, тощо, що після використовується для організації маркетингових кампаній).

Якщо правильно організувати роботу call-центру для вашого сайту, додатково можна отримати відгуки лояльних покупців. Цей плюс відіб’ється на рейтингу ресурсу в пошуковій видачі.

Умови роботи і гарантії

Клієнтам «SeoSite» пропонується укладення договору на надання конкретних видів послуг. Приблизна вартість є на сторінках сайту, але для уточнення необхідного пакету і кращого тарифу до нього, слід звернутися до менеджерів проекту. Телефони та адреси є на початку і кінці запису.