Банер (від англ. Banner – транспарант, прапор) – блок реклами у вигляді графічного зображення (що є активним гіперпосиланням, перенаправляє на ресурс рекламодавця або сторінку з інформацією) на веб-сайті, метою якого в більшості випадків є залучення користувача на рекламований ресурс. Банер може бути у вигляді статичного або анімованого (аж до відео) зображення або навіть текстом.
Історія
Перший банер, що з’явився близько 1994 року, був звичайною картинкою, перенаправляв на сторонній веб-ресурс. Але як тільки став очевидним рекламний потенціал такого роду «картинок», інтернет-світ отримав справжній банерний ажіотаж: донині створюються рекламні сторінки виключно для прибутку від банерної реклами. Безліч продавців товарів і послуг, готові щедро розплачуватися за ефективну рекламу в інтернеті, створили здорову конкуренцію в середовищі банерної реклами, яка в свою чергу призвела до різноманіття типів банерів.
Види банерів
За формою і технології виготовлення можна виділити наступні типи банерів:
Графічні
- Банери у вигляді зображень, як правило, формату GIF або JPG. У свою чергу діляться на: статичні (одне зображення); динамічні (ряд зображень змінює один одного через задані проміжки часу).
Прості, зручні і ефектні, але їх можливості дуже обмежені. Крім того, використання великовагової растрової графіки призводить до повільної швидкості завантаження.
- Текстові – блоки тексту без зображень і анімованих об’єктів.
З одного боку, виглядають непоказно – але моментально завантажуються і незрівнянно менше дратують користувачів.
Існує також вид текстово-графічних банерів – гібрид двох перерахованих вище.
- Flash-банери – блоки, виготовлені з використанням flash-технологій, які відкривають широкі можливості для оформлення, що дозволяють помітно прикрасити банери, додати анімовані елементи і т.д.
Найбільш популярні на сьогоднішній день: на відміну від графічних блоків не перевантажують веб-ресурси, допускають використання до декількох посилань в банері і будь-якої форми активності – аж до аудіоефектів.
- Java-банери – по суті, прикладні програми, написані на мові Java, вставлені в HTML-документ. Задіють функції браузера, вимагають наявність певних плагінів.
Також скоро завантажуються, а головне – дозволяють частково редагувати і здійснювати елементарні дії на банері, ніж, безумовно, підвищують рівень інтерактивності.
Крім звичайних, за манерою появи і ступеня нав’язливості можна виділити ще два типи банерів:
- Pop-up (Pop-under) – спливаючі в окремому вікні браузера (поверх або під сторінкою відповідно) банери.
- Float – банери, що закривають собою частину сторінки.
З огляду на суперечливих причин мають відносно високу клікабельність, але серйозно шкодять репутації сайту, на якому вони розташовані, своєю агресивною настирливістю.
За завданням, якими керуються рекламодавці, банери доцільно ділити на:
- Цільові – завдання такого типу банерів – залучення цільової аудиторії.
- Інформаційні покликані інформувати про товари або послуги. Також цього типу банерів відповідають новинні інформери.
- Брендові формують асоціацію між товаром-послугою і торговою маркою.
Типи банерів за варіантами переадресації:
- Внутрішні – банери, створені для переходу між сторінками одного сайту.
- Зовнішні – банери, що ведуть на сторонній ресурс.
Цілі
Завдання розміщення «продаючих» банерів можна поділити на основні та додаткові. Основні цілі: привернути увагу; викликати у відвідувача сайту мотивацію для кліка; привести на рекламований ресурс.
Проміжні або додаткові завдання: пробудити інтерес до товару, інформації чи послуги; викликати бажання придбати продукт або скористатися послугою.
Головні цілі іміджевих, брендових банерів: Викликати або закріпити впізнаваність бренду або логотипу організації. Сформувати позитивне ставлення до бренду.
Оцінка ефективності
Головний показник ефективності банерної реклами – CTR (від англ. Click-through rate – коефіцієнт клікабельності) – процентне відношення кількості кліків до числа показів банера. Чим вище цей об’єктивний показник, тим менше користувачів пройшло повз рекламу і не відвідало сайт.
Варто відзначити, що при брендовій рекламної кампанії, цей показник не так важливий – тут важливіше запам’ятовуваність, створення належного асоціативного ряду і позитивного іміджу. При грамотно проведеній іміджевій кампанії, набагато важливіше яка кількість людей побачила і запам’ятала банер, ніж число користувачів, безпосередньо які відвідали ресурс.
Переваги і недоліки
Банерна реклама, безумовно, потужний інструмент для просування сайту (у всіх сенсах цього поняття), зрівнятися з яким може, хіба що контекстна реклама. Розглянемо її основні переваги та недоліки.
Плюси: порівняно невисокі грошові і трудовитрати; економія часу, потрібного для просування; велика кількість залучених клієнтів; їх якість – цільова спрямованість залученої аудиторії; привабливість реклами; наявність чіткого візуального образу, що формує імідж і ставлення до компанії, продукту або послуги – корінна відмінність і плюс даного виду реклами.
Мінуси: при всій економії коштів, слід враховувати, що розміщення банерів на популярних відвідуваних порталах – процедура досить витратна; привабливість реклами залежить від виконавців – невміло проведена рекламна кампанія може і нашкодити іміджу; нині знижується популярність банерів на тлі загального перенасичення інтернету і, як наслідок, користувачів інформацією.