Електронна комерція (e-coomerce) в Україні продовжує набирати обертів. У попередніх статтях були приблизні дані по аудиторії, де ви могли спостерігати дані за липень 2017 року. З особливостей, де продовжує рости кількість мобільних телефонів.
З чого почати свій бізнес в інтернеті
Існує 3 види електронної комерції по групі споживачів:
- Бізнес-бізнес (ви працюєте з СПД)
- Бізнес-споживач (ви працюєте з фізичними особами)
- Споживач-споживач
У кожного напряму є свої плюси і мінуси, тому вам варто визначитися, до якої групи ви себе віднесете і що зможете запропонувати клієнтам з кожної групи. Інший момент на який варто звернути увагу – це чим ви будете займатися (надавати послуги або продавати товар).
Наприклад, якщо оцінювати інформацію Державної служби статистики України, то ви можете спостерігати, що переважають за 9 місяців 2017 – товари. І в цьому випадку, щоб заробляти потрібно буде не тільки правильно спрогнозувати, але вибрати нішу для свого бізнесу.
При просуванні вашого бізнесу в інтернеті, вам треба буде розв’язати ще безліч завдань:
- Чи потрібна реєстрація СПД
- Переказ коштів (складності при міжнародних перекладах)
- Відправлення та отримання товару
- Унікальність пропозиції і наявність попиту
- Чи зможете Ви в майбутньому сформувати свій міні-бренд
- Чи буде актуальний ваш бізнес через 2-4 роки
- Які потрібні вкладення на старті і термін окупності
Так, багато хто думає, що зараз відкрию по-швиденькому інтернет-магазин (Як відкрити свій інтернет-магазин) і буду «косити» гроші, але коли доходить до практики, то крім створення повстає дуже хороше питання- як його «просунути» в інтернеті . Це питання теж актуальне і для сайтів, які пропонують певний перелік послуг в інтернеті.
На старті, ви можливо змогли б самостійно створити інтернет-магазин + провести seo-оптимізацію свого інтернет-магазину, але у вас має бути розуміння, а яке місце ви зможете зайняти в цій ніші.
За інформацією УАДМ за 2015 рік, ринок електронної комерції з продажу нових товарів склав всього $ 1,1 млрд (ринок електроніки і побутової техніки – $ 500 млн, одяг і взуття – $ 143 млн). У 2014 році було $ 1,6 млрд.
Категорії товарів, які користувалися популярністю серед українців
Ось інформація Prom.ua на замовлення. Основним попитом на майданчику користується – одяг і взуття. Ця інформація в нагоді, якщо Ви раптом заплануєте співпрацю з цим майданчиком + оцінка конкурентів. На жаль, Kabanchik.ua не розкриває своїх даних, але середній чек в грудні 2015 року було до 370 грн. І після такого вступу, яке трохи показало цифр для аналітики, я рекомендую вивчати попит.
Одним з кращих помічників у цій справі буде – www.google.com.ua/trends/.
На жаль, там не буде інформації, щоб ви могли оцінити попит на ринку, але це дозволить вам розуміти є зростаюча динаміка чи ні. Найкраще вибирати напрямок, який тільки знаходиться в зародку. Це дозволить вам заощадити на старті + ви будете асоціюватися в Україні з цим напрямком, якщо зможете зайняти добру нішу, що дозволить сформувати свій міні-бренд.
Тут вже варто буде визначиться з регіоном просування і наявністю попиту, який є чи ні в цьому регіоні.
Вивчення попиту в інших країнах
Після того, як ви визначитеся з регіоном просування (вся Україна або певне велике місто (а)), а може Ви все-таки вирішите, що зможете потягнути інші країни (Австралія, Нова Зеландія, Кіпр, Німеччина). Найчастіше тут вибирають надання послуг.
Вивчаєте попит в кожній країні і лідерів ніші. Аналіз робіть через «Планувальник ключових слів» від Google (https://adwords.google.com/KeywordPlanner). При аналізі таркетінга, зможете вибрати потрібну мову і країну. Також ви зможете дізнатися, чи є попит на вашу пропозицію в певній країні і на потрібній вам мові. Ми знаємо, що російськомовне населення є майже у всіх країнах і тут наші підприємці знаходять вихід – роблять орієнтир на колишніх співгромадян.
Але, безумовно, краще буде, якщо ви будете пропонувати свої послуги на мові тієї країни, де у вас виникло бажання пропонувати свої товари або послуги. А далі вже потрібно проаналізувати потрібні запити і сайти конкурентів, зокрема допоможе стаття «Аналіз сайту конкурента». Але запам’ятайте, що в кожній країні Google має свій пошук. Наприклад, для України – google.com.ua, для Австралії – google.com.au і тд.
І після ви приймаєте рішення, зможете проінвестувати на старті потрібну суму чи ні. Якщо ми беремо іноземний ринок, то крім мовного бар’єру, саме просування відбувається в валюті і суми часто йдуть від $ 4000-5000 на місяць і вище, а за термінами від 6-8 місяців.
Інтернет дає величезну кількість можливостей для старту вашого бізнесу. Але щоб ваш проект виявився успішним потрібно підійти з розумом і стартовим капіталом. Найголовніше, щоб ваш бізнес був високомаржинальним і рентабельним. Це дозволить в перспективі реінвестувати частину капіталу.