Унікальність тексту

унікальність тексту
Унікальність тексту – це параметр тексту, який показує, наскільки унікальними є вхідні в текст фрази і наскільки часто вони використовуються в контенті вже проіндексованих сторінок інших ресурсів. Чим більше фраз буде запозичено з інших текстів, тим нижче буде унікальність написаної статті.

Унікальність виражається у відсотках, де 0% означає наявність в Інтернеті повних копій тексту, а 100% – повна відсутність збігів фраз. Як правило, якісними текстами вважаються тексти з унікальністю від 90%, в окремих випадках це показник може бути нижче або вище.

Технологія перевірки

Технологія перевірки унікальності текстів заснована на лускатій(шінгловій) методиці. Дана методика отримала свою назву через схожість з риб’ячої лускою – перевірка здійснюється із зсувом вперед за пропозицією на одне або кілька слів. Завдяки цьому відправлені на перевірку фрази формують своєрідну «луску», накладаючись одна на одну і утворюючи практично всі можливі варіанти поєднань слів, використовуваних в тій чи іншій тематиці.

Основним параметром перевірки унікальності текстів є розмір шинглу, тобто кількість слів в одній фразі, аналоги і копії якої система буде шукати в Інтернеті. Чим менше шингл, тим більша ймовірність збігів. Наприклад, якщо розмір шинглу буде дорівнювати одиниці, текст в будь-якому випадку буде оцінений як не унікальний. За замовчуванням більшість сервісів використовує шингл 4. З таким параметром перевірка вважається жорсткою і не дає унікальності 100%, але тексти, перевірені з Шингл 4, а ще краще – 3, і дають унікальність вище 90%, вважаються дуже якісними. Щоб отримати адекватні результати, розмір шинглу рекомендується підбирати залежно від конкурентності тематики.

Деякі копірайтери намагаються підвищити унікальність методом заміни слів у вже існуючих текстах синонімами або заміною окремих букв російської мови на схожі по написанню букви англійської мови. Іноді це прагнення доходить до абсурду – тексти стають унікальними для пошукових роботів, але абсолютно не читабельні  для користувачів. Подібні методи втрачають свою актуальність у міру зростання значущості таких моментів, як поведінкові фактори і юзабіліті сайту.

Вплив на SEO

унікальність текстуУнікальність контенту є дуже важливим параметром для оптимізації і пошукового просування. Вона впливає на думку пошукових систем про якість індексованих сторінок. Хоча сама по собі наявність унікальних текстів не підвищує позиції сайту в пошуковій видачі, але допомагає зберегти завойовані позиції. А ось тексти з низькою унікальністю можуть привести до втрати позицій сайту і зниження ефективності просування.

Винятком є сайти засобів масової інформації, де репости новин є звичайною практикою. Існують і інші спеціалізовані ресурси, для яких характерна низька унікальність текстів. Це і юридичні сайти з розміщеними на них законодавчими документами, і тематичні ресурси з різною технічною інформацією, і спеціалізовані медичні портали, і деякі інші майданчики, просування сайтів яких вимагає особливого підходу.