Поштовий спам

Поштовий спам – це небажані повідомлення рекламного характеру, які розсилаються за допомогою різних засобів зв’язку. Для Інтернету це найчастіше рекламні листи, які приходять на електронну пошту без згоди на те кінцевого адресата.

Походження

Сам термін – не що інше, як марка одного з видів шинки американського виробництва, рекламна кампанія якої проводилася занадто активно і нав’язливо. Саме після цього Spam став ім’ям прозивним для будь-якого виду надмірно агресивної реклами.

Призначення

Поштовий спамЯкісне просування сайтів і спам – поняття несумісні, оскільки нав’язливі рекламні листи, які ніхто не чекає і які практично ніхто не читає, знижують довіру споживачів, а в деяких випадках викликають реакцію відторгнення пропонованих товарів або послуг. Тим не менш, у даний час кількість спаму, що відправляється по електронній пошті, становить понад 60% від загального числа електронних листів.

Спам може розсилатися з урахуванням будь-яких дій користувачів або по базах адрес, які купуються без будь-якої законної підстави чи ж взагалі крадуться. Як правило, в рекламних листах розміщується невеликий текст і зображення, а також посилання на який-небудь сайт.

Канали поширення

Найбільш популярним каналом поширення спаму є електронна пошта. Але сьогодні все частіше можна зустріти спам у вигляді СМС-повідомлень, що приходять на мобільний номер, а також повідомлень в Skype, ICQ, Viber, WhatsApp і інших комунікаційних програмах.

Розсилається спам і по гостьовим книгам, форумам, а також інших ресурсам, на яких дозволяється залишати коментарі з активними посиланнями. Не менш часто спам зустрічається в соціальних мережах, де з цією метою використовуються сотні і навіть тисячі спеціальних акаунтів. З їх допомогою публікуються спам-записи і спам-коментарі публічними групами, а також розсилаються приватні повідомлення рекламного характеру.

Спам розсилається автоматично, для цього використовуються спеціальні програми. Розсилка рекламних листів відноситься до сірих методів просування сайтів і не вітається пошуковими системами. Тому домогтися гарних результатів у просуванні за допомогою спаму дуже складно.

Методи боротьби

Поштовий спамДля розсилки рекламних листів використовуються спеціальні програми. Спеціалізований софт незамінний і в боротьбі зі спамом. Звичайно, спам може віддалятися модераторами або блокуватися користувачами, але найкраще з цим справляються різні фільтри, що виявляють нав’язливу рекламу в автоматичному режимі.

У поштових клієнтів небажані листи визначаються за методом «питання-відповідь» і аналізу вмісту. А ось в мобільних мережах захиститися від СМС-розсилок можна тільки вручну. Намагаються боротися зі спамом і оператори зв’язку, однак ця боротьба не надто активна, оскільки з кожної розсилки вони отримують прибуток. В результаті рекламні листи і СМС все ж просочуються і доставляють користувачам масу незручностей.