Реферал

Реферал (від англ. To refer – посилати, відправляти) – людина, залучений в будь-якої інтернет-проект його учасником – рефером.

Реферальна програма

Спрямування є учасниками реферальної програми – цілком легального і прозорого способу залучення клієнтів на сайти, при якому зареєструвалися користувачі отримують можливість за допомогою реферальних посилань або інвайт-кодів запрошувати інших користувачів, які після реєстрації і стають їх рефералами.

Винагорода за рефералів

Реферер отримує винагороду за кожного зареєстрованого реферала. Вид і розмір цієї винагороди залежить від особливостей сервісу, в якому реферер бере участь. Найбільш поширені три види винагороди рефералами:

  1. Одноразові виплати за реєстрацію залучених користувачів (яскравий приклад – реферальні програми сервісів знайомств, які оплачують кожну зареєстровану анкету за встановленим тарифом).
  2. Винагорода у вигляді комісійних з кожної покупки або оплаченої послуги його рефералами (характерно для інтернет-магазинів).
  3. Винагорода у вигляді відсотка від заробітку реферала (досить часто використовується біржами посилань, контенту, автоматичними системами просування сайту і т.д.). Варто зазначити, що винагорода, яка виплачується реферу, жодним чином не впливає на дохід його рефералів.

Реферальна програма може пропонувати як тільки один із зазначених видів винагороди, так і використовувати їх комплексно.

Рівні рефералів

У проектів, які виплачують винагороду рефера в тому числі і за залучених його рефералами учасників, самих рефералів, в залежності від ступеня їх наближеності до рефера, можна поділити на кілька рівнів:

  • реферали першого рівня – це користувачі, зареєстровані завдяки рекомендаціям рефера;
  • реферали другого рівня – це учасники, залучені рефералами 1-го рівня;
  • реферали третього рівня – реферали рефералів другого рівня.

За таким принципом ланцюжок триває і далі, але, як правило, більшість сервісів винагороду за рефералів вище третього рівня не передбачають.

Біржі рефералів

Багато інтернет-проектів, що пропонують реферальную програму, мають біржі рефералів – місця, де кожен учасник системи може купити, продати або обміняти рефералів. Зазвичай самі реферали про маніпуляції з ними не мають ні найменшого поняття, і дізнатися про те, хто є їх реферером, можуть, тільки якщо цього захоче сам рефер.

Як стати рефералом

Для того, щоб стати чиїмось рефералом, не обов’язково реєструватися в системі відразу ж після переходу за матеріалами рефера. Як правило, всім відвідувачам сайту, які потрапили на сайт за реферальним посиланням, встановлюється мітка – cookie – на певний термін (від 30 днів до року). Якщо протягом встановленого періоду користувач перейде на цей сайт іншим способом і зареєструється, то все одно буде зарахований рефералом учасника, за посиланням якого він перейшов спочатку.