Навігація сайту – структурованість даних

Вперше потрапляючи на сайт, відвідувач прагне знайти для себе якусь інформацію. Якщо він знаходить щось цікаве, погляд його направляється до кнопок навігації. Через меню можна дізнатися щось більш докладно, щось можна замовити, а після дізнатися способи доставки, можна прочитати про досвід компанії і дізнатися її контактну інформацію. Весь контент сайту знаходиться в розпорядженні відвідувача, але лише грамотна навігація дасть вам можливість придбати клієнта в його особі, а не втратити просто тому, що той не зміг знайти шуканого.

Навігація сайту – поширені помилки

  1. Ситуація на багатьох сайтах складається так, що навіть дуже цікаві речі занадто складно відшукати. Це може трапитися з кількох причин. Найголовнішими можна назвати, мабуть, неправильну назву розділів і пунктів меню, і некоректне розміщення інформації. Так, не всякий відвідувач здогадається, що розділ «Про обладнання» розповідає про обладнання в цілому, а розділ, що стоїть поруч з назвою «Обладнання» говорить про конкретне обладнання, що випускається. Так само складно буває, коли потрібно знайти банківські реквізити, а їх немає ні в «Способи оплати», ні в «Контактах» … а вона тим часом спокійно лежить в розділі «Про компанію». Відвідувачу не цікаво чекати завантаження сторінки, щоб дізнатися, що на ній нічого немає. Неправильні назва і розміщення інформації виразно негативно позначаються на ефективності сайту як інструменту заробляння грошей.
  2. Інша поширена помилка в побудові навігації – занадто велика ієрархія. Коли для пошуку інформації можна натиснути на посилання 1-2 рази, сайти з некоректною навігацією змушують це робити 3-4 рази. Таку помилку в побудові найчастіше легко видалити, об’єднуючи кілька посилань на одній сторінці.
  3. Третя помилка прямо протилежна другий: створення посилань на кожну з сторінок безпосередньо в меню та / або на головній сторінці. При такому способі піднесення інформації, погляд відвідувача просто розповзається, і вже не в змозі за що-небудь ухопитися. Крім того, для такого сайту не залишається можливості якось виділити дійсно важливу інформацію, оскільки всі сторінки «однаково важливі». Зрозуміло, на такому сайті ніхто і не чув ні про структуру сайту, ні про організовану подачі інформації.
  4. Четверта помилка – посилання на сторонні ресурси незрозумілої якості (особливо з меню). Безліч відмінних блогів і сайтів з унікальним контентом припинило існування через це в останні роки. Прагнення окупити сайт будь – якою ціною, навіть розміщенням тисячі посилань і банерів, провідних сайтів на незрозумілу нісенітницю, не просто відволікає від навігації і ускладнює вивчення такого сайту, але і робить його підозрілим в очах відвідувача (достатність «лівої» реклами і посилань підсвідомо сприймається як загроза підхопити комп’ютерний вірус).
  5. П’ята помилка – спроба запхати всі посилання в меню, що випадає. У багатьох випадках це приємний і корисний спосіб переміщення усередині сайту, але у поєднанні з розпливчастими й абстрактними назвами посилань, таке меню лише виводить з себе відвідувача, який навіть не знає толком, куди йде.

На етапі розробки сайту вашої компанії намагайтеся мислити структурою, зручністю і інтуїтивним розумінням сайту відвідувачами. Це неодмінно окупиться гарною відвідуваністю і збільшеним числом клієнтів.